;
coinex

خلاقیت شما با انجام این اشتباهات از بین خواهد رفت!

خلاقیت شما با انجام این اشتباهات در انتخاب رویکردهای زندگی از بین خواهد رفت!داشتن خلاقیت در زندگی برای هر فردی ضروری است زیرا انتخاب رویکردهای زندگی به صورت درست و صحیح با خلاقیت افراد رابطه‌ای مستقیم دارد. بسیاری از افراد نیز شدیدا علاقه دارند تا تاثیری مثبت و شگفت انگیز بر زندگی دیگران داشته باشند.

مطمئنا بارها و بارها در زمینه کسب و کار، عبارتی شبیه به “محتوا پادشاه است” را شنیده ایم. البته این امکان نیز وجود دارد که شما مایل نباشید تا پیام شما به یک پادشاه دیگر تبدیل شود! شاید هدف شما از این امر، تبدیل پیام به مقامی بالاتر از پادشاه و سپس معرفی آن به دیگران باشد. پس لازم است تا در اینجا اشاره کنیم، که بسیاری از افراد در انتخاب رویکردهای زندگی خلاقیت را مهم می‌دانند.

بسیاری از افراد نیز دوست دارند تا برای همیشه در حافظه مردم باقی بمانند آن هم با تاثیرگذاری در زندگی مردم و انتخاب رویکردهای زندگی خود به صورت خلاقانه و درست.

اما رسیدن به این سطح کار راحتی نیست، برای موفق شدن و مجزا بودن از سایرین، لازم است خلاقیت به عالی‌ترین دارایی افراد تبدیل شود.

تعریفی صحیح از خلاقیت

می‌توان تعاریفی مختلف از خلاقیت ارائه نمود. خلاقیت را می‌توان به معنای توانایی در ارتقا دادن ایده‌ها، قوانین و الگوها به ایده‌های پر محتوای جدید دانست.

همچنین می‌توان خلاقیت را یک چاشنی دانست که به افراد اجازه می‌دهد تا بتوانند پیام خود را ارتقا دهند و پیامی با مفهوم جدید و متمایز ارائه کنند. به گونه‌ای که این پیام هم تاثیرگذار باشد و هم در انتخاب رویکردهای زندگی به صورت درست نقش داشته باشد.

کسانی که خلاقیت دارند در واقع خارج از زوایای معمول اندیشیده‌اند و به خلاقیت اجازه ابراز داده‌اند. در اینجا می‌توان شرکت اپل را مثالی از خلاقیت دانست. این شرکت دائما در حال خلق ایده‌های جدید است. محصولات خود را بهتر می‌کند تا مشتریانی بیشتر جذب کند و مشتریان سابق را نیز همچنان داشته باشد. این شرکت در واقع با این عمل نوع جدیدی از تقاضاها را در بازار ایجاد می‌کند.

شاید بتوان کودکان را خلاق‌تر از افراد بزرگسال دانست. کارهایی چون پوشیدن شلوار بنفش و نقاشی کشیدن روی دیوار و ریختن شربت شیرین روی ساندویچ می‌تواند خلاقانه باشد.

کشف خلاقیت درون خود، برای انتخاب رویکردهای زندگی به صورت صحیح از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. نکته مهمی که نباید فراموش کرد تقویت خلاقیت برای رسیدن به بالاترین سطح کیفیت در انتخاب رویکردهای زندگی است.

خلاقیت می‌تواند یک مهارت نیز باشد و بنابراین می‌توان آن را مانند سایر مهارت‌ها، یاد گرفت، تقویت کرد و ارتقا داد. اینکه فرد خلاقی هستید یا نه به انتخاب‌های شما در زندگی روزانه نیز مربوط است.

بررسی چهار موردی که خلاقیت را از بین می برد

در ادامه به بررسی چهار مسئله‌ای می‌پردازیم که می‌توانند به راحتی خلاقیت را از بین ببرند:

1- سبک زندگی که شرکت‌های بزرگ باعث ایجاد آن شده‌اند!

می‌توان ظهور کارآفرینان و همچنین وجود سایر موارد اغوا کننده در دنیای امروز را دلیلی بر نبود خلاقیت در افراد و یا حتی باعث سرکوب آن دانست. انجام کارهای تکراری در هر روز مانند ورود به دفتر کار در زمان در نظر گرفته شده، انجام دادن کارهای همیشگی، حضور در یک مکان شاید کوچک و مهم‌تر از همه احساس رضایت خود ما برای حضور در آن مکان روش‌هایی برای سرکوب خلاقیت هستند.

در تمام مدت کار، پشا یک میز می‌نشینیم و به انجام کار همیشگی مشغول هستیم. شاید هم تاکنون سعی کرده باشید تا تغییری در وضعیت ایجاد کنید. به عنوان مثال برای صرف نهار بیرون رفته و قدم بزنید، یا در مورد مسائل روز و غیرکاری با همکاران صحبت کرده باشید و مواردی از این قبیل. پس در واقع این کارها تلاش شما برای تغییر در انتخاب رویکردهای زندگی و در واقع داشتن خلاقیت است که به صورت طبیعی در حال انجام آن هستید.

2- در انجام کارهای مختلف از دیگران پیروی کردن

انجام بسیاری از شغل‌ها روال تعریف شده‌ای دارد و بسیاری از افراد نیز همیشه در حال انجام همان روال تکراری برای انجام کار خود هستند. بعضی‌ها حتی این روال تکراری را نیز از دیگران تقلید می‌کنند. این پیروی و تقلید کردن از افراد مختلف برای انجام کارها در واقع روشی برای نابود کردن خلاقیت است.

تقلید کردن از دیگران شاید در ابتدا مهم نباشد اما به مرور متوجه خواهید شد که این کار تا چه اندازه خسته کننده است. بنابراین انجام کارهای کسل کننده بیشتر از سایر کارها باعث نابودی خلاقیت در شما می‌گردد.

پس لازم است تا هر فردی خود در انجام کارهایش خلاقیت داشته باشد، سرسخت باشد و نگران دید و نگاه اطرافیانش نباشد. حتی لازم است تا به مشکلات پیش آمده نیز به گونه‌ای دیگر و متفاوت اندیشید، ویژگی‌هایی حرفه‌ای را برای انجام کارها در نظر داشت. اگر می‌خواهید خلاقیت داشته باشید باید مسیر خود را بروید، انجام این کار یعنی داشتن خلاقیت در انتخاب رویکردهای زندگی.

3- توانایی قطع ارتباط کافی با دنیای امروز

به واسطه وجود اینترنت و پیشرفت‌های تکنولوژی دنیای امروز دنیایی متصل است. افراد همه مشغول هستند و در حال تلاش برای رسیدن به اهدافشان هستند. البته انجام این کارها منطقی است اما ذهن انسان نیز نیاز به آزادی دارد، پس لازم است تا گاهی اوقات به صورت کلی از این دنیا خارج شوید حتی برای لحظه‌ای کوتاه!

در زمان انتظار، در حالی که در ماشین نشسته‌اید می‌توانید یک نفس عمیق بکشید و چشمانتان را ببندید و در این لحظات کوتاه ذهن خود را آزاد نمایید. همین چند دقیقه کوتاه که برای خود و آزادی افکارتان در نظر گرفته‌اید تلاشی برای تقویت خلاقیت شماست. خلاقیت در همین مدت زمان کوتاه نیز تقویت می‌شود و شاید چند برابر بیشتر پاسخگوی نیاز شما باشد.

4- عدم توجه به اطراف و گوش نکردن!

افراد و کارآفرینانی هستند که بدون توجه به اطراف خود و بدون در نظر گرفتن بازخوردهای محیط مشغول به کار هستند. این افراد در واقع چشم بندهایی دارند که می‌توان آنها را همان انتقال پیام و فروش محصولات و خدمات در نظر گرفت.

لازم است تا برای شنیدن وقت صرف کرد، در این زمان است که می‌توانید از تاثیر خلاقیت بر کارهای خود شگفت زده شوید. شما خواهید توانست تا برای رسیدن به اهداف خود از راه‌های خلاقانه بهره بگیرید و چشم اندازهای جدیدی را در نظر داشته باشید.

همچنین این کار به شما کمک می‌کند تا در سطح عمیق تری مشکلات را درک کنید و به روشی بهتر کارها را انجام دهید. سعی کنید همیشه به دنبال یادگیری باشید، سعی کنید از دیگران و از پیرامون خود دانش و تجربه کسب کنید. با گوش کردن، شرایطی برای ذهن فراهم می‌شود که می‌توانید به راحتی اطلاعات و الهامات مورد نیاز خلاقیت را به دست آورید.

بنابراین باید سعی کنید تا با داشتن خلاقیت در انجام کارها هم خود و هم پیامتان را از دیگران مجزا نمایید. با انجام این کارها و اعتماد بیشتر به خود، کم کم می‌توانید توانایی‌های خود را درک کنید و ارزشی منحصر به فرد را نیز به مخاطبان خود ارائه دهید.

.

منبع: entrepreneur

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر