;
coinex

افزایش تولید برنامه های موبایلی در 2 سال اخیر؛ انتشار 47 درصد برنامه ها در سال 95

افزایش تولید برنامه های موبایلی در 2 سال اخیر؛ انتشار 47 درصد برنامه ها در سال 95

در مورد عملکرد سالانه یک صنعت اینترنتی در کشور، گزارشی تهیه شده است. بررسی نتایج این گزارش، نشان از افزایش تولید برنامه های موبایلی در 2 سال اخیر دارد.

 

براساس نتایج این گزارشات، این شیب تند افزایش تولید برنامه‌های موبایلی بیشتر مربوط به سال 95 است، به گونه‌ای که حدود 47 درصد کل برنامه‌های موجود، مربوط به همین سال بوده است.

گزارش دیگری نیز در مورد بازار برنامه‌های اندرویدی ایرانی منتشر شده است. این آمار نشان می‌دهد که تولید برنامه های موبایلی در سال 95، بیش از هر سال دیگری بوده است.

باید گفت که بررسی این آمار با هدف ارائه اطلاعات به فعالان این صنعت و همچنین کسب اطلاع از ظرفیت‌های صنعت برنامه‌های موبایل برای گسترش در کشور بوده است.

 

بیشتر بخوانید: اسنپ: برای مسیریابی از گوگل مپ استفاده کنید

 

بررسی آمار مربوط به تولید برنامه های موبایلی در کشور

آمار منتشر شده در این زمینه نشان می‌دهد که در سال 95، تعداد توسعه‌دهندگان جدید فعال، اندکی کمتر از 7 هزار بوده است. همچنین در سال 94 حدود 6 هزار و 500 توسعه‌دهنده و در سال 93 حدود 4 هزار توسعه‌دهنده ثبت و گزارش شده‌ است.

در اینجا منظور از توسعه‌دهنده فعال در هر سال، تعداد توسعه‌دهندگانی است که در آن سال توانسته‌اند اولین برنامه خود را منتشر کنند. با توجه به این آمار مشاهده می‌شود که شیب افزایشی تولید برنامه های موبایلی در سال 95 مانند سال 94 حفظ شده و همچنین حدود 60 درصد از کل توسعه‌دهندگان فعال، نخستین برنامه خود را در این دو سال اخیر منتشر کرده‌اند.

بنابراین براساس یک جمع‌بندی باید گفت که میزان 10 هزار و 451 تیم توسعه‌دهنده، توانسته‌اند در سال 95 از این بازار برنامه‌های اندرویدی کسب درآمد کنند.

همچنین آمار تعداد برنامه‌های منتشر شده نیز نشان از این دارد که در سال 93 چیزی حدود 15 هزار برنامه، در سال 94 حدود 37 هزار برنامه و در سال 95 اندکی بیش از 50 هزار برنامه در این بازار منتشر شده است.

پس در مجموع آمار نشان می‌دهد که تعداد برنامه‌های منتشرشده در سال 95 بیش از هر سال دیگری بوده و سال 95، حدود 47 درصد برنامه‌های منتشر شده این بازار را به خود اختصاص داده است.

در آخر باید گفت که حدود 90 درصد از برنامه‌های فعلی تولید شده نیز توسط توسعه‌دهندگان ایرانی انجام شده است.

 

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید خودرو : بهترین خودروهای ایران با قیمتی کمتر از ۵۰ میلیون تومان در بازار

 

.

منبع: farsnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر