;
coinex

ورود شرکت های FCP به بورس و رفع موانع ادغام آنها

ورود شرکت های FCP به بورس و رفع موانع احتمالی ادغام آنها

معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه رگولاتوری، از ورود شرکت های FCP به بازار بورس و رفع موانع احتمالی ادغام آنها خبر داد.

به گفته صادق عباسی شاهکوه، ادغام شرکت های FCP باعث کاهش هزینه‌های تمام شده شرکت‌ها و همچنین سرمایه‌گذاری‌های آنها می‌شود. وی ادامه داد که شکل‌گیری اپراتورهای بزرگتر در بازار ICT، باعث می‌شود تا هدف ۲/۵ برابر شدن این بازار در طول برنامه ششم، بهتر محقق گردد.

وی در ادامه به تاکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رویکرد کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در تدوین مقررات این حوزه، که در جهت کمک به بورسی شدن و ادغام شرکت‌ها بود، اشاره کرد.

به گفته عباسی، بورسی شدن شرکت‌ها باعث می‌گردد تا امور آنها شفاف گردد و همچنین جذب سرمایه را نیز برای آنها به همراه خواهد داشت. وی ادامه داد که در این شرایط رگولاتوری هم می‌تواند مقررات جدید تدوین نماید، به اصلاح مقررات قبلی بپردازد و ورود شرکت‌ها به بورس و ادغام آنها را تسهیل سازد.

عباسی ادامه داد که اکنون تعداد شرکت های FCP که پروانه فعالیت دارند، 17 عدد است، اما برای اینکه بتوانند به صورت جداگانه در سطح شهرها به ایجاد شبکه بپردازند، با موانعی مختلف روبه رو خواهند شد. بنابراین مشکلات این شرکت‌ها با ادغام شدن، کمتر می‌شود.

وی همچنین اعلام نمود که فعالیت و رقابت بین چند شرکت بزرگ، راحت‌تر و به صرفه‌تر از رقابت با شرکت‌‌های متوسط و کوچک است.

 

بیشتر بخوانید:

های وب غول اینترنت ایران را خرید؛ ادغام پارس آنلاین و های وب

توسعه اینترنت ثابت هدف اصلی ادغام شرکت های FCP بود؛ شروعی برای ادغام های بعدی

 

تعداد شرکت های FCP قابل ادغام

عباسی شاهکوه در ادامه در مورد تعداد شرکت‌هایی که می‌توانند با هم ادغام شوند سخن گفت و تاکید نمود تا وقتی درخواست‌های ادغام از سوی شرکت‌ها مورد پذیرش قرار می‌گیرد، که آسیبی به شرایط رقابت سالم در بازار وارد نگردد.

پیشنهاد برای رفع موانع ادغام شرکت‌ها

معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی تاکید نمود اگر شرکت‌هایی که دارای پروانه در حوزه ارتباطات ثابت هستند، برای ادغام یا ورود به بورس با موانع مقرراتی مواجه شدند، می‌توانند موانع قانونی و پیشنهادهای خود را به رگولاتوری ارسال کنند تا این موانع بررسی و در صورت امکان رفع گردد.

 

بیشتر بخوانید:

آموزش شارژ سریع گوشی آیفون و آیپاد

یک لپ تاپ دانشجویی چه مشخصاتی دارد؟ با بهترین لپ تاپ‌های دانشجویی آشنا شوید

بررسی و مشخصات فنی هایما S7 توربو ، خودرویی شاسی بلند از شرکت ایران خودرو

.

منبع: farsnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر