;
coinex

آیفون 10 عنوان بهترین صفحه نمایش گوشی های هوشمند را از گلکسی نوت 8 ربود

بهترین صفحه نمایش

پس از یکه تازی یک ماهه گلکسی نوت 8 در عرصه بهترین صفحه نمایش گوشی های هوشمند، ظاهرا آیفون 10 (آیفون X) این عنوان را از پرچمدار سامسونگ ربوده و خود در صدر این لیست قرار گرفته است. در ادامه با تکراتو همراه باشید.

تقریبا دو ماه پیش بود که موسسه DisplayMate صفحه نمایش سامسونگ گلکسی نوت 8 را بهترین صفحه نمایش در بین گوشی‌های هوشمندی که تاکنون ساخته شده‌ است، اعلام کرد.

این بار هم موسسه DisplayMate نمره A+ را به یکی دیگر از صفحه نمایش‌های ساخت شرکت سامسونگ اهدا کرد، با این تفاوت که این بار، صفحه نمایش مورد نظر برای یکی از گوشی‌های شرکت سامسونگ کار نمی‌کند. بلکه این همان صفحه نمایش اولد ساخت شرکت سامسونگ است که به طور سفارشی برای گوشی آیفون 10 شرکت اپل ساخته شده است.

آِیفون 10 یکی از ترندهای سال 2017 محسوب می‌شود و کاربران زیادی را از سرتاسر دنیا شیفته خود کرده است. شرکت اپل برای این گوشی از یک صفحه نمایش 5.8 اینچی اولد که نسبت به نسل‌های پیشین بلندتر است و همچنین از نسبت ابعاد 19.5:9 بهره می‌برد.

این نسبت ابعاد باعث خلق یک گوشی بدون لبه و سرتاسری شده است. رزولوشن صفحه نمایش این گوشی 2.5K برابر  با رزولوشن فول اچ دی پلاس است که تراکم پیکسلی 458ppi را به ارمغان آورده است.

 

بیشتر بخوانید:  تماشا کنید: تبلیغ جدید سامسونگ به سخره گرفتن آیفون

 

تحقیقات گسترده DisplayMate بر روی صفحه نمایش آیفون 10 نشان می‌دهد که نمایشگر اولد این گوشی از بالاترین میزان روشنایی (634 نیت)، کمترین میزان بازتاب صفحه (4.5 درصد)، کوچک‌ترین تغییرات روشنایی از زوایای دید مختلف و چندین مزیت دیگر بهره می‌برد.

برجسته‌ترین فاکتوری که صفحه نمایش آیفون 10 را بالاتر از صفحه نمایش گلکسی نوت 8 قرار می‌دهد، ظاهرا کالیبراسیون رنگ متعلق به خود شرکت اپل است.

همانند نوت 8، آیفون 10 نیز از هر دو فرمت رنگی sRGB/Rec.709 و DCI-P3 پشتیبانی می‌کند که سابقه استفاده در محتوای بصری استاندارد و گستره وسیع تری را در کارنامه دارد و بعدها بیشتر در تلویزیون‌های 4K و سینماهای دیجیتال مورد استفاده قرار گرفته است.

 

بیشتر بخوانید:  تماشا کنید: تست ضد آب بودن آیفون ۱۰ در ماشین لباسشویی!

 

در حالی که دقت رنگ صفحه نمایش گلکسی نوت 8 تحسین همه را برانگیخته بود، اما به اعتقاد کارشناسان DisplayMate، آیفون 10 اپل حتی در این زمینه نیز از گلکسی نوت 8 بهتر عمل کرده و فراتر از آن است. در بیانیه آن‌ها آمده است که :

این بهترین میزان دقت رنگ در بین صفحه نمایش‌هایی است که تاکنون آن‌ها را اندازه گرفته‌ایم. این مقوله در ظاهر غیرقابل تشخیص است و به طور قابل توجهی بهتر از هر نمایشگر گوشی‌های هوشمند، مانیتورها، تلویزیون یا تلویزیون‌های UHD است که تاکنون با آن‌ها سر و کار داشته اید.

اکنون عنوان بهترین صفحه نمایش گوشی در دستان آیفون X است، اما بدون شک سامسونگ تمام  تلاش خود را به کار خواهد بست تا سال آینده با گوشی گلکسی اس 9 عنوان خود را باز پس بگیرد، اما جالب خواهد بود که ببینیم آیا این غول کره‌ای می‌تواند کالیبراسیون رنگ دقیق اپل را مطابقت دهد یا در این راه از غول کوپرتینو شکست خواهد خورد؟ باید صبر کنیم و ببینیم.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع : androidauthority

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    موسسه DisplayMate چیز زیادی بارش نیست ؛؛ خیلی به حرفهاش اهمیت ندید :: من از اولش عاشق سینه چاک اپل و آیفون هاش بودم و چند تا آیفون از 4 گرفته تا 6S رو دستم گرفتم و داشتم :: اما از وقتی که نوت 4 رو دستم گرفتم و با صفحه نمایش های اولد آشنا شدم ،، فقط عاشق سامسونگ شدم :: الآنم که نوت 5 رو دارم و تا چند وقت دیگه کوچ میکنم به نوت 8 ،، بازم میگم فقط سامسونگ “” سامسونگ از همه نظر از اپل سرتر و بالاتره :: زمانی که شرکت اپل هنوز ساخته نشده بود ،، سامسونگ گوشی های تاشو اش رو وارد بازار میکرد ::
    سامسونگ شاید به نظر شما اپل دوستان عشق پز چیزی نداشته باشه ،، اما مطمئن باشید که توی زمینه صفحه نمایشگر گوشی هاش حرف اول و آخر و میزنه :: چون الان بیشتر از 50 ساله که داره تلویزیون تولید میکنه و همین تجربه برای ساخت پنل های گوشی هاش کافیه :: فقط سامسونگ…….. آیفون رو برای پز دادان و عکس گرفتن جلوی آینه بخرید دوستان ???

    پاسخ