;
coinex

چه انتظاراتی از iOS 12 داریم؟ همه ویژگی‌ها و قابلیت‌ها

در این مقاله قصد داریم در مورد لیستی از چیزهایی که از iOS 12 انتظار داریم صحبت کنیم و با بررسی تک تک آن ها اطلاعات مفیدی را از نسخه بعدی سیستم عامل اپل در اختیار شما قرار دهیم. برای بررسی جزئیات این موضوع در ادامه با تکراتو همراه باشید.

سیستم عامل iOS 11 مملو از تغییراتی بزرگ برای آیپدها و البته تغییراتی کوچک‌تر برای گوشی‌های آیفون بود، ولی مسلما این آخرین آپدیت نرم‌افزاری اپل نخواهد بود.

هیچ شکی در این نیست که iOS 12 تا پایان سال 2018 وارد بازار خواهد شد و باعرضه آن شاهد تغییرات گسترده خواهیم بود، از بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری گرفته تا اضافه شدن ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدیدتر به آن.

اما واقعا این تغییرات و قابلیت‌های جدید شامل چه چیزهایی می‌شود؟ تنها عده اندکی از آن باخبر هستند، اما ما دست رو دست نگذاشتیم و فهرستی از خواسته‌هایمان را از محصول جدید گردآوری کردیم -البته اندکی شایعات هم در آن دخیل هستند، اینجا جایی است که خواهید توانست همه این شایعات را یکجا بخوانید-

همه چیز درباره iOS 12

در این مطلب قصد داریم تا به همه ویژگی‌ها و قابلیت‌های موجود در آی او اس 12 بپردازیم. به طور خلاصه درباره موارد زیر صحبت می شود.

  • اصلب مطلب درباره چه چیزی است؟ نسخه بعدی سیستم‌عامل آی او اس اپل که آی او اس 12 خواهد بود.
  • انتشار آی او اس 12 چه زمانی است؟ احتمالا حوالی سپتامبر 2018 (حدود شهریور ماه 97)
  • قیمتش چقدر هست؟ هیچی نمی‌دانیم

تاریخ عرضه iOS 12

بر اساس روال گذشته، احتمالا اولین نگاه رسمی ما به آی او اس 12 در نمایشگاه WWDC 2018 خواهد بود که احتمالاً در ماه ژوئن برگزار خواهد شد.

به نظر نسخه بتا توسعه‌ دهندگان سیستم‌ عامل همان‌ جا راه‌اندازی خواهد شد، که درواقع به دنبال عرضه عمومی بتا صورت خواهد گرفت، اما در نهایت مطابق گذشته تا معرفی گوشی آیفون 9 (یا آیفون 11 و یا هر نامی که برای آیفون 2018 اپل انتخاب شود)، هیچ خبری از آن نخواهد بود.

 

بیشتر بخوانید:  نقطه بدون بازگشت در نامگذاری آیفون X؛ نام آیفون 2018 چه خواهد بود؟

 

همزمان با معرفی iOS 12 عرضه آن برای همه دستگاه‌های سازگار با آن صورت خواهد گرفت و مطمئنا تا کمتر از یک سال آپدیت رایگان آن روی همه آیفون‌ها و آیپدها قابل‌دسترس خواهد بود.

اخبار و شایعات مربوط به iOS 12

واقعیت کلام، ما چیز زیادی از آی او اس 12 نمی‌دانیم، اما حالا چون آی او اس 11 در دسترس همه هست، تصمیم گرفتیم که تمامی شنیده‌ها را درباره نسخه بعدی این پلتفرم موبایلی گردآوری کنیم و این پیج را با همه شایعات معتبر آپدیت نگه‌ داریم.

البته معمولا این شایعات توسط خود توسعه‌ دهندگان در زمان‌های نزدیک به انتشار نرم‌افزار پخش می‌شوند تا بدین طریق اپلیکیشن‌های تازه که سازگاری بیشتری با نسخه جدیدتر دارند را معرفی کنند، به همین دلیل راه‌های متعددی برای پیدا کردن اطلاعات بخصوص از طریق وب وجود دارد.

ما می‌خواهیم شاهد چه محصولی باشیم

علیرغم اینکه ما هیچی در مورد آی او اس 12 نمی‌دانیم ولی ایده‌های کاملاً روشنی از برخی قابلیت‌هایی که می‌خواهیم شاهدش باشیم، داریم.

1. وای‌فای و بلوتوث را فعال کنید تا راحت‌تر با گوشی کارکنید

قسمت کنترل مرکزی برای iOS 11 ارتقا پیدا کرده، اما یک مشکل وجود دارد که به مزاج هیچ‌ کسی خوش نمی‌یاید، واقعیت این است که شما به‌ درستی نمی‌توانید با بلوتوث یا وای‌ فای کار کنید.

بارها بر روی صفحه گوشی می‌زنید، ولی متوجه می‌شوید که ارتباط دستگاه شما با شبکه وای‌ فای قطع‌ شده یا به بلوتوث وصل نمی‌شود و یا هر از گاهی می‌بینید که رادیو خاموش نمی‌گردد.

خیلی خوب هست که لوازم جانبی نظیر قلم اپل یا ساعت اپل همیشه کار می‌کنند؛ اما شما گاهی می‌خواهید آن‌ها را کاملا غیرفعال کنید.

در حال حاضر برای انجام این کار باید به صفحه تنظیمات اصلی بروید، اما چیزی که ما از iOS 12 می‌خواهیم، دادن امکاناتی مثل خاموش کردن آن از قسمت مرکز کنترل است.

2. لیست درخواست‌ها دوباره به اپل استور برگردد

در حال حاضر اپ استور به‌عنوان بخشی از iOS 11 پیاده شده و از هر جنبه خیلی بهتر از قبل شده است، اما در جریان این پروسه یک قابلیت وجود داشت که از بین رفت و اسمش، لیست درخواست‌ها بود.

درگذشته، روال به این صورت بود که اگر شما از اپلیکیشن یا بازی خوشتان می‌آمد بدون اینکه آن را بخرید، می‌توانستید از آن برای مدتی کوتاهی استفاده کنید. (شاید به این دلیل که قیمتش بالا بوده یا حجم دیتا کم داشتید) شما می‌توانستید آن را به لیست درخواست‌هایتان اضافه کنید تا در آینده اگر خواستید بخریدش، فراموشش نکنید.

اما دیگر این کار را نمی‌توانید بکنید، به‌سختی خواهید توانست فهرست درخواست‌هایتان را ببینید، پس باید خیلی خوش‌شانس باشید تا بتوانید چیزهایی که به این لیست اضافه کرده‌اید را به یاد داشته باشید. این قابلیت به دلیل اینکه خیلی راحت می‌توانستیم همه‌چیز را به آن اضافه کنیم خیلی بدرد بخور بود و ما می‌خواهیم دوباره شاهد آن در iOS 12 باشیم.

3. کنترل بر روی دوربین از طریق اپلیکیشن دوربین

اگر تا قبل از این از iOS استفاده نکرده‌اید، حتما انتظار دارید که همه‌چیز در همان برنامه دوربین باشد، اما چنین نیست. چند مورد، شامل تنظیم رزولوشن ویدیوها، فرمت فایل‌ها و نمایش یا عدم نمایش گِرید، بجای اینکه در منوی زیر صفحه تنظیمات اصلی قرار داشته باشد، درجای دیگری هست. یعنی شما برای اجرای این تنظیمات مجبور هستید از اپلیکیشن دوربین خارج‌شده و چند کلیک اضافه کنید تا تغییرات مدنظرتان اعمال شود.

و این البته به این معنی هم هست که برخی از کاربران اصلا از وجود چنین قابلیتی اطلاع ندارند، بخصوص از زمانی که برخی از تنظیمات و کنترل‌ها به داخل خود اپلیکیشن‌ها منتقل‌شده است و شما مطمئنا این تصور را خواهید داشت که همه‌چیز در همان‌جا در دسترستان هست. ما واقعا خواستار اعمال چنین تغییری در iOS 12 هستیم.

4. یک دکمه بازگشت متحرک

وقتی در میان اپلیکیشن‌های iOS چرخ می‌زنید لازم می‌شود که هرازگاهی به صفحه قبلی برگردید، اما هیچ دکمه بازگشتی متحرکی برای سخت‌افزار تعریف‌نشده است تا بجای اینکه بر روی دکمه بالایی گوشه سمت چپ صفحه‌نمایش کلیک کنیم، روی آن بزنیم.

اگر شما راست دست هستید شاید به نظرتان ایده زیاد جالبی نباشد، اما اگر از دستگاه با صفحه‌نمایش بزرگ‌تر استفاده می‌کنید مثل آیفون 8 پلاس، این قابلیت بیشتر به کارتان خواهد آمد. به همین خاطر هست که ما دوست داریم در iOS 12 موقعیت آن متناسب با سلیقه مشتری تغییر کند.

5. مدیریت قدرتمندتر فایل‌ها

فایل‌ها در iOS احتیاج به یک مرورگر و مدیریت کننده دارند، تا فعالیت‌های صورت گرفته توسط کاربر بهتر در آن ثبت شود، چیزی مشابه با تنظیماتی که در اندروید وجود دارد. اما در حقیقت وقتی اولین بار فایلی را باز می‌کنید، چیز زیادی در آن پیدا نمی‌کنید.

همچنین می‌توانید حافظه ابری را هم به آن متصل کنید، اما اگر چیزی در محلی ذخیره شود، قابل مشاهده نیست مگر اینکه خودتان به‌صورت دستی آن را در فایل‌ها ذخیره کنید.

این امر سبب شده است که تا حدودی کار با اپلیکیشن گیج‌کننده و اعصاب‌خردکن باشد و البته به این معنا هم هست که شما هیچ‌وقت تصور درستی از فایل‌های سیستم و پوشه‌های آن نخواهید داشت.

ما دوست داریم که در iOS 12 شاهد مدیریت بهتر فایل‌ها باشیم.

6. تنظیمات بیشتر مرکز کنترل

در iOS 11 اپل به کاربر اجازه می‌دهد هر چیزی را که دوست دارد در مرکز کنترل انتخاب کند، اما امکان انتخاب در آن به حد کافی جامع نیست.

ما خیلی مشتاق هستیم که اپل به کاربر اجازه اعمال تنظیمات دلخواه و میان‌برهای مدنظرش را بدهد، همچنین امکان حذف و کنترل موسیقی و صفحه نمایشگر هم به او داده شود. در حال حاضر امکان ایجاد چنین تنظیماتی وجود ندارد.

7. تکمیل سازی خودکار فیلدها توسط سیستم

مدیریت پسورد یکی از سریع‌ترین و با امنیت‌ترین راه‌ها برای وارد شدن به بسیاری از اپلیکیشن‌ها و حساب‌های کاربری است. در بسیاری از دستگاه‌ها آن‌ها سریع و ایمن هستند، ولی در iOS این‌گونه نیست.

این بدین خاطر است که مدیریت کننده پسورد خودش به‌صورت خودکار فیلدهای ورودی اپلیکیشن‌ها را پر می‌کند، توسعه‌دهندگان برنامه‌ها باید خودشان آن را به‌صورت دستی فعال کنند، اما تعداد کمی از آن‌ها این کار را می‌کنند.

اپل تا حدودی با اضافه کردن «سرویس تکمیل سازی خودکار پسورد اپلیکیشن‌ها» این ایراد iOS 11 را برطرف کرده است، همان‌طور که از اسمش مشخص است، این کار تنها در صورتی امکان‌پذیر است که با محصول اپل این پسورد ذخیره شده باشد.

اپلیکیشن‌ها هنوز نمی‌توانند آن‌طور که باید به‌طور خودکار مدیریت پسورد شما را انجام بدهند، بنابراین وقتی اولین بار وارد سیستم شدید، مجبور هستید با تایپ کردن یا با کپی پیست کردن نام کاربری و یا رمز عبور این کار را انجام بدهید.

بر روی کامپیوتر یا گوشی‌های اندروید مدیریت پسورد بصورت یکپارچه صورت می‌گیرد، اما در iOS قدری با مشکل همراه است که ما امیدواریم در iOS 12 این مشکل حل شود.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع : techradar

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر