;
coinex

تماشا کنید: دو قلوهای همسان سیستم تشخیص چهره آیفون 10 را شکست دادند

سیستم تشخیص چهره آیفون 10
سیستم تشخیص چهره آیفون 10
یا فیس آی دی آیفون X در برنامه سی ان ان مفتضحانه شکست خورد. در این ویدیو دوقلوهای همسان قفل آیفون X را باز می‌کنند.

فیس آی دی آیفون 10 برگ برنده اپل در ارائه این تلفن هوشمند به بازار بود، اپل باز هم، تکنولوژی جدیدی را از آینده وارد کارزار رقابتی کرده است. مشتریان اپل، به دنبال ارتقای آیفون قبلی به مدل جدید‌تر بودند، همه چیز خوب پیش‌ می‌رفت، تا اینکه، سی ان ان امنیت سیستم تشخیص چهره اپل را به وسیله دو قلوها مورد ارزیابی قرار داد!

 

بیشتر بخوانید: روشی برای جلوگیری از باز کردن قفل Face ID توسط سارقان با صورت شما

 

خبرنگار تکنولوژی سی ان ان، راشل کران با دعوت از دوقلوهای همسان، سیستم تشخیص چهره آیفون 10 را مورد ارزیابی قرار داد. یکی از این دوقلوها فیس آی دی آیفون X را با صورت خود تنظیم کرده، سپس آیفون را به دست همتایش داد تا برای باز کردن این گوشی از طریق چهره‌اش اقدام کند.

کران انتظار داشت، فیس آی دی آیفون 10 حداقل قدری در برابر گول خوردن مقاومت کند، اما بر خلاف انتظار با اولین تلاش به آسانی قفل آیفون 10 باز شد.

 

بیشتر بخوانید: محدودیت های تشخیص چهره آیفون X

 

به منظور رعایت انصاف، باید اشاره کرد که اپل پیش از این به این موضوع اشاره کرده بود. در سپتامبر گذشته اپل گفته بود، آیفون ایکس ممکن است توسط یک دوقلوی اهریمنی باز شود، در اسناد مربوط به پشتیبانی اپل آمده است:

احتمال اینکه به طور رندوم یک نفر به سیستم تشخیص چهره آیفون 10 شما نگاه کند و آن را به وسیله صورتش باز کند، تقریبا یک در میلیون است –در برابر تاچ آی دی که یک در 50 هزار نفر است- به منظور حفظ امنیت بیشتر، اپل پس از 5 بار تلاش ناموفق به منظور باز کردن قفل سیستم تشخیص چهره آیفون X ؛ از شما می‌خواهد پسوورد را وارد نمایید.

احتمالات آماری برای دوقلوهای همسان و اقوام نزدیک شما متفاوت است. همچنین، در کودکان زیر 13 سال به علت اینکه ممکن است ویژگی‌هایی که سیستم تشخیص چهره بر آن‌ها استوار است، برای ‌آن‌ها ساختار خود را کامل نکرده باشد نیز با حالت عادی متفاوت است. در صورتیکه از این مساله نگران هستید، به شما پیشنهاد‌ می‌دهیم از پسوورد به منظور امنیت آیفون ایکس استفاده نمایید.

بنابراین، در صورتیکه آیفون 10 پیش خرید کرده‌اید یا برنامه‌ای برای خرید آن دارید، مطمئن شوید که یک قل دیگر ندارید، البته اگر یک همتا داشته باشید، ممکن است که مجبور شوید به دنبال یه جراح پلاستیک بگردید!

دو قلوهای همسان سیستم تشخیص چهره آیفون 10 را شکست دادند

البته راشل کران تنها کسی نبود که سیستم تشخیص چهره آیفون X را با دوقلوها به چالش کشید، استیو کواک، در بیزنس اینسایدر نیز آزمون دوقلوها را برای فیس آی دی آیفون ترتیب داد –در آن چالش فیس آی دی آیفون X تا حدودی بهتر عمل کرد-

بیشتر بخوانید: بررسی تفاوت های تشخیص چهره فیس آی دی اپل و اسکنر عنبیه سامسونگ

 

من چند دوقلوی همسان را دوشنبه به اداره دعوت کردم تا سیستم تشخیص چهره آیفون 10 را ارزیابی کنم. یکی از دوقلوها فیس آی دی اپل را با صورت خودش تنظیم کرد و به راحتی قفل آیفون 10 را باز کرد. سپس برادرش علی‌رغم تلاش بسیار، موفق به باز کردن قفل تشخیص صورت آیفون 10 نشد –حتی با پوشیدن کلاه و عینک- این دوقلوهای همسان به من توضیح دادند، حتی خانواده آن‌ها قادر به تشخیص این دو از یکدیگر نیستند، با این حال فیس آی دی آیفون ایکس توانست تفاوت این دو برادر دوقلو را تشخیص دهد.

این صحبت های استیو است، اما با دیدن ویدیوی گول خوردن آیفون ایکس به وسیله دوقلوها، شاید بهتر است به عنوان برنامه جایگزین برای افزایش امنیت فیس آی دی آیفون ایکس خود یک قرار ملاقات با جراح پلاستیک ترتیب دهید!

 

بیشتر بخوانید:

 

.

منبع: gadgethacks

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر