;
coinex

نمایشگاه خودروی دبی 2017 ؛ گزارش تصویری از بهترین خودروهای حاضر

بهترین خودروهای نمایشگاه خودروی دبی 2017

نمایشگاه خودروی دبی 2017 یک همایش سالیانه بوده که به نمایش جدیدترین و بهترین نمونه‌های صنعت خودرو می پردازد. این نمایشگاه امسال نیز از روز 14 اکتبر فعالیت خود را آغاز نموده که در ادامه به معرفی برترین و جذاب‌ترین نمونه‌های حاضر در آن خواهیم پرداخت.

نمایشگاه خودروی دبی 2017

نمایشگاه خودروی دبی اولین بار در سال 1989 میلادی برگزار شد و از آن پس، هر ساله بر قدرت و اهمیت آن افزوده شد. نمایشگاه خودروی دبی 2017 که در مرکز تجارت جهانی شهر دبی (Dubai World Trade Center) کشور امارات متحده عربی برگزار شد و بزرگترین رویداد خودروی خاورمیانه به حساب می آید، از روز 14 نوامبر آغاز به کار نمود و روز گذشته (18 نوامبر) به کار خود پایان داد.

بهترین خودروهای نمایشگاه خودروی دوبی 2017

این نمایشگاه علاوه بر معرفی جدیدترین نمونه خودروهای تولیدی، ویترینی است برای نمایش خودروهای آینده که از مدرن ‌ترین تکنولوژی‌های روز این صنعت استفاده می ‌کنند.

بخش‌های ویژه

علاوه بر بخش معرفی خودروهای مختلف، در نمایشگاه خودروی دوبی 2017 یک بخش ویژه نیز در نظر گرفته شده که به نمایش و حراج خودروهای کلاسیک اختصاص یافته است. در نمایشگاه امسال نیز نزدیک به 20 خودروی کلاسیک و گرانقیمت حاضر بودند که در روز جمعه و در یک حراجی به مزایده گذاشته شدند. یکی دیگر از بخش‌های جانبی این نمایشگاه نیز به بخش شبیه ساز‌های اتومبیل رانی اختصاص یافته بود که در دو بخش کودکان کمتر از 16 سال و بزرگسالان به ارائه سرویس به بازدیدکنندگان پرداخت.

شرکت‌های حاضر در نمایشگاه خودروی دبی

در نمایشگاه خودروی دبی شاهد حضور خودروسازان مطرح جهان بودیم که به ارائه جدیدترین مدل‌های تولیدی، مفهومی و ابرخودروهای خود پرداختند. از حاضران در این نمایشگاه می‌توان به خودروسازان فهرست زیر اشاره نمود:

  • آلفارومئو (Alfa Romeo)
  • آستون مارتین (Aston Martin)
  • آئودی (Audi)
  • فراری (Ferrari)
  • مازراتی (Maserati)
  • جیپ (Jeep)
  • کادیلاک (Cadillac)
  • شورولت (Chevrolet)
  • پورشه (Porsche)
  • مک لارن (McLaren)
  • لامبورگینی (Lamborghini)
  • مرسدس بنز (Mercedes Benz)
  • تویوتا (Toyota)
  • دبلیو موتورز (W Motors)
  • ب ام و (BMW)
  • برابوس (Brabus)

بهترین های نمایشگاه

در شهر دبی، ثروت مانند جریان آب خارج شده از فواره‌های واقع در محوطه بیرونی برج خلیفه (Burj Al Khalifa – بلندترین برج جهان) جاری بوده و انواع و اقسام نمونه‌های رویایی مانند رولزرویس هایی با پوششی از طلا، لامبورگینی و فراری‌های تقویت شده و یا مرسدس بنز‌های کلاس G در آن با قیمت‌هایی نجومی داد و ستد می شوند. از جذاب ترین و بهترین اتومبیل های این نمایشگاه می‌توان به نمونه‌های زیر اشاره کرد:

  1. اینفینیتی QX80
  2. شورولت کوروت ZR1 مدل 2019
  3. ابرخودروی دِوِل 16 (Devel Sixteen)
  4. ابرخودروی فنیر سوپر اسپرت (Fenyr Super Sport)
  5. برابوس 900
  6. هاوربایک (Hoverbike – موتور هوایی) پلیس شهر دبی

 

 

اینفینیتی QX80

یکی از بهترین اتومبیل های نمایشگاه خودروی دبی 2017 ، شاسی بلند غول آسا و بسیار جذاب و قدرتمند اینفینیتی QX80 بود. این خودرو برای سال جدید دچار تغییر شده و با استفاده از چراغ‌های جلویی با ارتفاع بالاتر با طراحی تیز و خشن، جلو پنجره تغییر شکل یافته و عریض، نمایی بسیار زیبا و جذاب به خود گرفته است. اجزای بدنه با طراحی نرم خود به همراه رنگ‌ بندی‌های جدید و استفاده از روکش‌های چرمی با کیفیت بسیار بالا، تجمل را در اینفینیتی QX80 به اوج رسانده اند.

اینفینیتی QX80 از دو مدل رینگ اسپرت آلیاژی غول پیکر 20 اینچی و 22 اینچی استفاده می کند. پیشرانه در نظر گرفته شده برای این خودرو نیز یک نمونه 8 سیلندر خورجینی به حجم 5.6 لیتر بوده که توانایی تولید نیرویی برابر با 400 اسب بخار و حداکثر گشتاور تولیدی در حدود 413 پاوند بر فوت (معادل 560 نیوتون متر) را دارد. اینفینیتی QX80 علاوه بر قدرت بالا و تجمل بیش از حد استفاده شده، با توجه به فرم طراحی جدید خود نمایی بسیار مدرن را از خود به نمایش گذاشته و یکی از بهترین های این نمایشگاه خودرو به حساب می آید.

 

 

شورولت کوروت ZR1 مدل 2019

شرکت جنرال موتورز از شورولت کوروت ZR1 در نمایشگاه خودروی دوبی رونمایی نمود. این خودرو با سرعتی بیش از 210 مایل در ساعت (معادل 338 کیلومتر در ساعت) سریعترین خودروی تولیدی شورولت به شمار آمده و آماده یورش به اتوبان‌های عریض و وسیع و بیابانی این کشور ثروتمند است.

سریعترین خودروی تولیدی شورولت که یکی از بهترین خودروهای نمایشگاه دبی نیز نام گرفته، از یک موتور 8 سیلندر خورجینی غول آسای 6.2 لیتری LT5 سود برده که با استفاده از سیستم کمکی سوپرشارژر (Supercharger) و سیستم پاشش دوگانه سوخت، توانایی تولید نیرویی برابر با 755 اسب بخار و حداکثر گشتاور تولیدی در حدود 715 پاوند بر فوت (معادل 970 نیوتون متر) را دارد.

ابرخودروی دِوِل 16 (Devel Sixteen)

شرکت خودرو سازی اماراتی دِوِل در این نمایشگاه از جدیدترین ابرخودروی خود با نام دول 16 (Devel Sixteen) به صورت رسمی رونمایی نمود. این خودرو که چندی پیش نیز به صورت یک نمونه مفهومی و ساخته شده از مواد اولیه پلاستیکی به نمایش در آمده بود، در سال جاری به صورت یک نمونه کامل به معرض نمایش عمومی در آمد و عنوان یکی از بهترین خودروهای نمایشگاه ماشین دبی 2017 را به خود اختصاص داد.

ابرخودروی دول 16 یک نمونه بسیار خاص در صنعت خودروسازی جهان بوده که با استفاده از یک ابر پیشرانه 16 سیلندر خورجینی به حجم 12.3 لیتر در مجهزترین نمونه و گونه مخصوص پیست های مسابقه، توانایی تولید نیرویی غیر قابل تصور و فرا زمینی بالاتر از 5.000 اسب بخار را داشته که حداکثر سرعت این موجود عجیب الخلقه را به بیش از 300 مایل در ساعت (معادل 483 کیلومتر در ساعت) رسانده و برای رساندن آن از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت به زمانی کمتر از 2 ثانیه نیاز دارد. البته مدل‌های خیابانی دول 16 نیز تولید خواهد شد که با قدرتی در حدود 2.000 اسب بخار و 3.000 اسب بخار هنوز هم نمونه هایی رویایی به حساب می آیند.

 

 

ابرخودروی فنیر سوپر اسپرت (Feny Super Sport)

شرکت W Motors نیز یکی دیگر از خودروسازان نوظهور امارتی بوده که پیش از این با عرضه ابرخودروی لیکان هایپر اسپرت (Lykan Hyper Sport) نام خود را به عنوان یک قدرت جدید در عرضه ابرخودروها معرفی کرده بود. این شرکت در نمایشگاه ماشین دبی نیز حاضر بوده و با معرفی ابرخودروی فنیر سوپر اسپرت در بین بهترین اتومبیل های این نمایشگاه، بار دیگر به نمایش توانایی های خود پرداخته است. این خودرو حاصل همکاری شرکت W Motor با شرکت راف (RUF)‌ آلمان است.

فنیر سوپر اسپرت از یک موتور 6 سیلندر خورجینی 4.0 لیتری مجهز به سیستم توربوشارژر سود برده که با توانایی تولید نیروی خیره کننده 900 اسب بخار را دارد. فنیر سوپر اسپرت با استفاده از این پیشرانه به زمانی در حدود 2.7 ثانیه برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت از حالت سکون نیاز داشته و توانایی رسیدن به حداکثر سرعت 250 مایل در ساعت (معادل 402 کیلومتر در ساعت) را نیز دارد. گیربکس اتوماتیک دو کلاچه موجود در فنیر سوپر اسپرت نیز در کمترین زمان ممکن نیروی تولیدی موتور را به سطح جاده منتقل نموده و نام این خودرو را به عنوان یکی از بهترین خودروهای نمایشگاه اتومبیل دبی ثبت نموده است.

برابوس 900

خیابان ها و بیابان های شهر دبی را نمی توان بدون نمونه هایی مجهز و تقویت شده تا بن دندان از مرسدس بنز کلاس G Wagen تصور کرد. نمایشگاه خودروی دبی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و یکی از بهترین خودروهای این نمایشگاه برابوس 900 نسخه One of Ten است. این خودروی مکعبی شکل علاوه بر قدرت و توانایی‌های دینامیکی، حد نهایت آسایش و تجمل را نیز به سرنشینان خود منتقل نموده و قرار است که تنها 10 نمونه از آن تولید گردد. تمامی اجزای بدنه برابوس 900 از فیبر کربن ساخته شده است.

برابوس 900 از یک موتور 12 سیلندر خورجینی غول پیکر 6.3 لیتری سود برده که توانایی تولید نیرویی برابر با 900 اسب بخار را داشته و حداکثر گشتاور تولیدی آن نیز در حدود 1.106 پاوند بر فوت (معادل 1.500 نیوتون متر) است. این موتور برابوس 900 غول پیکر را در زمانی کمتر از 4 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت و در نهایت به حداکثر سرعت 168 مایل در ساعت (معادل 270 کیلومتر در ساعت) می رساند و آن را بین بهترین ماشین های نمایشگاه خودروی دبی 2017 بدیل می نماید.

هاوربایک یا موتور هوایی پلیس دبی

پلیس دبی به استفاده از انواع و اقسام ابرخودروهای میلیون دلاری به عنوان خودروهای گشتی مشهور است تا توانایی تعقیب گریز سایر ابرخودروهای موجود در این شهر را داشته باشد. اما جدیدترین ابزار پلیس دبی به‌عنوان یکی از بهترین ماشین‌های این نمایشگاه، یک دستگاه موتور پرنده با استفاده از چهار موتور بوده که قرار است به کمک ناوگان مسابقه‌ای سیستم انتظامی و امنیتی این کشور بشتابد!

هاور بایک پلیس دبی بر پایه موتور پرنده شرکت ب ام و ساخته شده که چندی پیش از آن رونمایی شده بود. این دستگاه عجیب و جدید در ظاهر مکانیسم بسیار سختی برای حفظ تعادل داشته و توسط یک شرکت به نام هاورسرف (HoverSurf) طراحی و ساخته شده است.

 

منبع : Gear Patrol

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر