;
coinex

آیا پرتره لایتینگ آیفون 10 بر روی آیفون 7 پلاس هم قابل اجراست؟

پرتره لایتینگ افکت

حالت جدید پرتره لایتینگ که اکنون در آیفون 8 و آیفون X (آیفون 10) وجود دارد، امکان اجرا بر روی مدل‌های قدیمی‌ آیفون را نیز دارد، اما اپل اجرای این افکت را مسدود کرده است.

استیون تروگتون-اسمیت سازنده نرم افزار بعد از چند آزمون به این نتیجه رسید که اپل اجرای ویژگی پرتره لایتینگ را به صورت نرم‌افزاری مسدود کرده است. به نظر می‌رسد، این محدودیت به دلیل حفظ این ویژگی به طور خاص برای استفاده در آیفون‌های جدید لحاظ شده است.

به عنوان قسمتی از این آزمون، تروگتون اسمیت، یک عکس که در حالت پرتره آیفون 7 پلاس گرفته شده بود را به مک خود انتقال داد تا پس از تغییر برخی قسمت‌های متا دیتای عکس، آن‌ها را به آیفون 10 خود انتقال دهد.

مسدود کردن نرم افزار به دلیل محدودیت سخت افزار

زمانی که تصویر را توسط آیفون X باز کرد، آی او اس افکت جدید پرتره لایتینگ را به جای حالت پرتره کلاسیک که برای تهیه این تصویر استفاده شده بود، اجرا نمود. بیش از این، با انتقال تصویر از آیفون 10 به آیفون 7 پلاس –عکسی که با آیفون ایکس در حالت portrait lighting گرفته شده بود- به جای نمایش مدلی که آیفون 7 پلاس از آن استفاده می‌کرد، به طور خودکار رابط جدید فعال شد. نکته قابل توجه این مساله این است که ورژن یکسانی از رابط کاربری به صورت پیش‌فرض بر روی دو نسخه نصب نشده بود.

افکت لایتینگ سازنده نرم افزار در ادامه توضیح داد:

اگر شما به صورت ایر دراپ آن عکس را به آیفون 7 پلاس بازگردانید، حالت رابط کاربری پرتره لایتینگ فعال شده و امکان تغییر آن عکس برای شما فراهم می‌شود. در نتیجه این فیلتر مطمئنا به صورت مصنوعی در حالت نرم افزاری محدود شده باشد. آیفون 7 پلاس امکان استفاده از این قابلیت را می‌تواند داشته باشد.

از سوی دیگر، آیفون‌ های قدیمی نیز امکان پشتیبانی از رابط جدید کاربری پرتره لایتینگ را دارند، ولی اپل این قابلیت را محدود به استفاده از آیفون 8 و آیفون 10 کرده است.

 

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره حالت پرتره در آیفون ۷ پلاس

 

جان گروبر از متخصصین اپل می گوید؛ این محدودیت تماما به دلیل، عملکرد بهینه آیفون اعمال شده است. به دلیل استفاده از چیپ اپل A10 بر روی آیفون 7 پلاس، این گوشی امکان اجرای همزمان عکاسی در حالت پرتره لایتینگ را ندارد، اما امکان قرار دادن جلوه‌های ویژه لایتینگ افکت پس از گرفتن عکس در این گوشی وجود دارد.

البته، اپل تصمیم گرفت این قابلیت را در آیفون‌های قدیمی‌تر فعال نکند تا کاربران بتوانند تجربه استفاده از آن را به صورت کامل در گوشی‌های جدید اپل داشته باشند.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: softpedia

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر