;
coinex

رونمایی از اولین محصول سایپا سیتروئن در ایران

 

رونمایی از اولین محصول سایپا سیتروئن در ایران

مدیرعامل شرکت سایپا، از رونمایی اولین محصول سایپا سیتروئن در ایران خبر داد و اعلام نمود که خطوط تولید خودروی سیتروئن C3 در سایت سایپا کاشان در حال آماده سازی است.

به گفته مدیرعامل شرکت سایپا، قرار است تا تولید این خودرو در ۶ ماهه ابتدایی سال آینده آغاز گردد.

به گزارش تکراتو و به نقل از خبرگزاری تسنیم، یک نشست خبری به مناسبت رونمایی از نخستین محصول سایپا سیتروئن برگزار شده بود. فریبرز شهباز مدیرعامل سایپا در این نشست خبری اعلام نمود که خطوط تولید خودروی سیتروئن C3 در سایت سایپا کاشان در حال آماده سازی هستند.

وی تاکید نمود که تولید این خودرو در سال آینده و در 6 ماه ابتدای سال خواهد بود و اعلام نمود که در صورت تأمین شرایط مناسب، تولید آن به 35 هزار دستگاه در سال خواهد رسید.

وی تاکید نمود که تولید این خودرو با داخلی سازی 20 درصد آغاز می‌شود و ادامه داد که برای افزایش داخلی سازی این محصول، باید ارزیابی‌هایی صورت گیرد که این شرکت در حال بررسی شرایط با قطعه سازان است.

شهباز اشاره نمود که سیتروئن 300 میلیون یورو در این قرارداد سرمایه گذاری کرده است و اعلام نمود که تا سال 98، سه محصول در کلاس‌های مختلف تولید خواهند شد. به گفته شهباز قرار است تا 30 درصد از این تولیدات صادر گردد.

شرکت سایپا سیتروئن

شرکت مشترک سایپا سیتروئن در سایت تولیدی کاشان واقع شده است. سیتروئن C3 از اولین خودروهایی است که این شرکت قصد دارد تا آن را به ایران عرضه کند. همین باعث شد تا این شرکت رونمایی از سیتروئن C3 را در دستور کار خود قرار دهد.

از این مدل خودرو، دو نمونه در دنیا تولید می‌شود که یک نمونه آن سیتروئن سی 3 است که خودرویی کراس اوور بوده و مشابه پژو 2008 است.

شرکت سایپا در نمایشگاه‌های خودرویی مختلف برگزار شده در شهرها، نمونه سیتروئن C3  را در معرض نمایش عموم قرار داد.

خودروی سایپا سیتروئن فقط در ایران و اسلواکی تولید می‌گردد و به همین دلیل است که صادرات آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بازارهای هدف این خودرو خاورمیانه و آفریقای شمالی هستند.

یان مارتین قائم مقام سایپا سیتروئن، در ادامه مراسم اعلام نمود که براساس برنامه ریزی‌های انجام شده، طی 2 سال حداقل 3 خودرو به بازار ایران عرضه می‌گردد. وی تاکید نمود که پیش بینی‌های آنها درست بوده و بازار ایران، بازاری مناسب برای محصولات سیتروئن است.

وی اشاره کرد که برای صادرات، مواردی از جمله، قرارداد و توافق‌های خیلی خوب، دوم کیفیت خوب و در آخر هزینه پایین باید در نظر گرفته شود که این شرکت به آنها توجه دارد.

به گفته وی از ابتدای تولید خودروی C3 که اواخر سال 2016 بوده، تاکنون بیش از 200 هزار دستگاه به بازار عرضه شده است. این خودرو چهار ماه قبل در ژاپن معرفی شد و اکنون به بازار ایران معرفی گردید.

بررسی مدل‌های مختلف سیتروئن

این خودرو دارای وزنی معادل ۱۲۷۰ کیلوگرم است، طول آن ۴۲۶۲ میلی‌متر و ارتفاع آن نیز برابر با ۱۵۵۷ میلی‌متر است. موتور آن نیز توربو شارژ ۱۶۰۰ سی‌سی است که توانایی تولید ۱۶۵ اسب بخار را دارد.

اما مدل دیگر سیتروئن C3 اولین بار در سپتامبر 2014 در نمایشگاه خودروی پاریس معرفی شد. این خودرو با موتورهایی مختلف از جمله، موتور 3 سلیندر بنزین سوز، موتور دیزلی و موتور 1.2 لیتری توربو شارژ به بازار اروپا عرضه می‌شود. اگر قرار باشد که این مدل وارد کشور شود، به احتمال زیاد موتور آن بنزینی 1.2 توربو خواهد بود.

رونمایی از اولین محصول سایپا سیتروئن

 

بیشتر بخوانید:

.

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر