;
coinex

بررسی هواوی میت 10 ؛ پرچمداری باهوش از سری میت 2017

هواوی یکی از قدرتمندترین گوشی سازان جهان است. این شرکت امسال چند گوشی جدید را وارد بازار کرد. در این نوشتار به بررسی هواوی میت 10 (Huawei Mate 10) این سازنده پرداخته‌ایم.

گوشی‌های سری هواوی میت 10 چند روز قبل به طور رسمی توسط هواوی ایران در پاساژ چارسو طی رویدادی به نام Huawei Tech Week رونمایی شدند. هم اکنون مدل هواوی میت 10 و میت 10 لایت آن در ایران قابل خریداری است و مدل‌های میت 10 پرو و میت 10 پورشه دیزاین از ماه آینده در بازار داخلی خرید و فروش می‌شود.


بیشتر بخوانید:  اختصاصی تکراتو: ماشین های باهوش سری میت ۱۰ هواوی در ایران معرفی شدند


بررسی هواوی میت 10

بررسی میت 10 هواوی: مقدمه

هواوی میت 10 یکی از پیشرفته‌ترین گوشی‌های هواوی است. این گوشی هوشمند چند ماه پیش در کنار مدل‌های دیگری به نام هواوی میت 10 لایت، هواوی میت 10 پرو و میت 10 پورشه دیزاین رونمایی شد. با توجه به ساده بودن نام این محصول بدون شک در اولین برخورد متوجه می‌شوید که میت 10 هواوی در مقایسه با میت 10 پرو سخت افزارهای ضعیف‌تری را در اختیار دارد.

این پیش بینی تا حدودی صحیح است، زیرا مدل استاندارد گوشی پرچمدار 2017 سازنده چینی در مقایسه با مدل میت 10 پرو، از رم و حافظه داخلی کمتری بهره می‌برد و به جای نمایشگر OLED به یک نمایشگر LCD مجهز شده است؛ اما اگر گوشی میت 10 را در دست بگیرید و مدتی از آن استفاده کنید، متوجه می‌شوید که این گوشی هوشمند در مقایسه با مدل پرو از بعضی جهات یک محصول برتر محسوب می‌شود.

در کل می‌توان گفت که این دستگاه یک فبلت قدرتمند است و ارزش توجه خریدارش را دارد. در این نوشتار به ارائه یک بررسی کامل از هواوی میت 10 پرداخته‌ایم. با تکراتو همراه باشید.

طراحی

بررسی میت 10 هواوی : هرآنچه باید در مورد این گوشی هوشمند بدانید!

هواوی میت 10 و میت 10 پرو از نظر ظاهری شباهت‌های زیادی به یکدیگر دارند و این شباهت یک ویژگی خوب محسوب می‌شود. میت 10 از یک بدنه نسبتا منحنی شکل بهره می‌برد و به یک کاور شیشه‌ای پشتی و دوربین دوگانه مجهز شده است.

این گوشی هوشمند با یک قاب فلزی ساخته شده و از این رو در اولین نگاه تشخیص می‌دهید که یک محصول پیشرفته را در اختیار گرفته‌اید.

هواوی در ساخت مدل استاندارد گوشی پرچمدار 2017 خود از یک نمایشگر با حاشیه‌های باریک استفاده کرده است تا بتواند این محصول را نسبت به مدل پی 10 پلاس که به عنوان یکی از زیباترین فبلت‌های موجود در بازار شناخته می‌شود، متمایزتر جلوه دهد.

بررسی میت 10 هواوی: طراحی

میت 10 استاندارد در دیواره‌های جانبی خود ویژگی‌های منحصر بفردی دارد که آن را نسبت به مدل میت 10 پرو برجسته‌تر جلوه می‌دهد. اسلات کارت حافظه میکرو SD و جک 3.5 میلی متری هدفون از این ویژگی‌ها هستند. برخی از کاربران فکر می‌کنند که هیچ دلیلی برای اضافه کردن این دو ویژگی به میت 10 پرو وجود نداشته است، مخصوصا با توجه به این که این گوشی هوشمند به طور استاندارد از یک حافظه داخلی 128 گیگابایتی بهره می‌برد. با این حال برای برخی از افراد این دو قابلیت به ویژه جک 3.5 میلی‌متری هدفون اهمیت بسیار زیادی دارد.

از زمانی که سایر سازندگان تصمیم گرفتند که به دنبال اپل، جک هدفون را از روی گوشی‌های خود بردارند، طرفداران موسیقی و فایل‌های صوتی با موانعی در استفاده از گوشی‌های هوشمند روبرو شده و مجبور شدند که برای استفاده از هدفون‌های قدیمی خود از رابط‌های تبدیل کننده استفاده کند. این آداپتورها عمر چندان زیادی ندارند و در ضمن کیفیت صدای هدفون‌های بلوتوث دار نیز به پای هدفون‌های سیمی. نخواهد رسید

گوشی میت 10 هواوی همه ویژگی‌های یک گوشی پرچمدار 2017 را بر روی خود دارد. برای مثال این دستگاه یک پورت یو اس بی نوع C را با توانایی پشتیبانی از قابلیت شارژ سریع باتری (سوپر شارژ) در کنار یک کلید هوم جلویی که نقش اسکنر اثر انگشت را نیز بازی می‌کند، در اختیار شما می‌گذارد.

گزارشات منتشر شده توسط منتقدان از این امر حکایت می‌کنند که این حسگر اثرانگشت عملکرد بسیار خوبی دارد و قفل گوشی را بدون هیچ گونه تاخیری باز می‌کند.

در مجموع می‌توان گفت که نقطه ضعف هواوی میت 10 از نظر طراحی پنل شیشه‌ای نصب شده بر روی پشت این گوشی هوشمند است، زیرا این پنل مانند سایر پنل‌های شیشه‌ای، اثر انگشت کاربر را بر روی خود حفظ می‌کند. درواقع بعد از مدتی استفاده، می‌توانید لکه‌های ناشی از تماس انگشتان خود را بر روی همه قسمت‌های این کاور ببینید.

کاور شیشه‌ای میت 10 مقاومت چندان زیادی هم در برابر خراش‌های ناشی از سقوط ندارد که البته این مورد تنها به هواوی میت 10 مربوط نمی‌شود، بلکه محصولاتی مانند آیفون X، گلکسی اس 8 و سایر گوشی‌های دارای پنل‌های شیشه‌ای هم چنین نقطه ضعفی را دارند.

صفحه نمایش

نمایشگر هواوی میت 10 تفاوت‌های زیادی با نمایشگر میت 10 پرو دارد. سازنده چینی در ساخت این مدل از یک نمایشگر 5.8 اینچی QHD ال سی دی استفاده کرده، اما مدل پرو را به یک نمایشگر 6 اینچی اچ دی پلاس OLED مجهز ساخته است.

از نظر تئوری صفحه نمایش میت 10 کیفیت تصویر خوبی را ارائه می‌کند، اما زمانی که بحث کاربرد در دنیای واقعی مطرح می‌شود، متوجه می‌شوید که نمایشگر اچ دی پلاس (2160 در 1080 پیکسل) میت 10 پرو تصاویر و فایل‌ها را با وضوح تصویر بهتری نمایش می‌دهد.

در مجموع می‌توان گفت که نمایشگرهای OLED در مقایسه با نمایشگرهای ال سی دی نسبت کنتراست، سیاهی و وضوح تصویر بهتری را ارائه می‌کنند، زیرا در این نمایشگرها هر پیکسل به طور مستقل شارژ الکتریکی دریافت می‌کند تا رنگ تولید کند و این در حالیست که پنل‌های ال سی دی به طور یکپارچه شارژ می‌شوند و به همین دلیل رنگ سفید و زاویه دید بدتری را ارائه می‌کنند. پنل‌های OLED علاوه بر این، انرژی الکتریکی کمتری را نیز از باتری دریافت می‌کنند.

بررسی میت 10 هواوی: نمایشگر

نمایشگر میت 10 به طور کلی عملکرد چندان بدی ندارد. این صفحه نمایشگر رنگ‌های سفید را با کیفیت خوبی نشان می‌دهد. اساسا در این گوشی علاوه بر رنگ‌های اصلی، پیکسل‌های رنگ سفید هم در نظر گرفته شده است. این نمایشگر اگرچه در نشان دادن رنگ مشکی به خوبی پنل‌های OLED عمل نمی‌کند، اما می‌توان گفت که راندمان چندان بدی هم ندارد.

برخی از دارندگان میت 10 هواوی معتقدند که نمایشگر این گوشی پرچمدار، رنگ‌های مختلف را خنک‌تر نشان می‌دهد؛ اما برخی هم معتقد هستند که این سخت افزار تعادل رنگ خوبی دارد.

نمایشگر این موبایل میزان روشنایی خوبی را نیز در اختیار شما می‌گذارد. هواوی در این رابطه گفته است که این صفحه نمایش در این زمینه استاندارد HDR10 را پشتیبانی می‌کند با این حال تا زمانی که نرم افزارهای موجود برای پشتیبانی این ویژگی بروزرسانی نشوند، نمی‌توان با اطمینان گفت که گوشی پرچمدار جدید هواوی چه عملکردی در این مورد در دنیای واقعی دارد.

نرم افزار

هواوی میت 10 یکی از محدود گوشی‌هایی است که سیستم عامل اندروید 8 اوریو را در اختیار دارد. نصب این سیستم عامل بر روی این گوشی هوشمند یک اقدام شایسته است، اما نمی‌توان گفت این گوشی به واسطه این سیستم‌عامل جدید عملکرد واقعا بی عیب و نقصی را به کاربرش هدیه می‌کند.

میت 10 رابط کاربری ایموشن را در کنار سیستم عامل اندروید جدید بر روی خود دارد. نسخه‌های قبلی این رابط کاربری در گذشته به عنوان یکی از بدترین نرم افزارهای جانبی شناخته می‌شدند، زیرا برنامه‌های سنگین و پیچیدگی‌های بی شماری داشته و در بهترین حالت همان عملکرد اپلیکیشن‌های یک سیستم عامل اندروید عادی را ارائه می‌کردند.

هواوی موفق شده است که این رابط کاربری را در میت 10 تا حدی بهینه سازی کند، اما باز هم می‌توان گفت که اموشن پیچیدگی‌های اضافی زیادی دارد. مخفی بودن کشوی نرم افزاری به طور پیش‌فرض، متفاوت بودن منو تنظیمات در مقایسه با منو تنظیمات یک سیستم عامل اندروید معمولی و اپلیکیشن‌های اضافی از جمله نقاط ضعف رابط کاربری ایموشن 8 هستند.

بررسی میت 10 هواوی: نرم افزار

یکی دیگر از دلایلی که باعث می‌شود رابط کاربری ایموشن کمی پیچیده به نظر برسد، بهینه سازی‌هایی است که بر روی رابط‌های کاربری محصولات برندهای دیگر انجام شده است. در این میان تاچ ویز (TouchWiz) سامسونگ و سنس (Sense) اچ تی سی از مشهورترین رابط‌های کاربری اکوسیستم اندروید هستند که در طول چند سال اخیر به میزان زیادی ارتقا یافته‌ و عملکرد بسیار راحت‌تری را در مقایسه با ایموشن ارائه می‌دهند.

سازنده بزرگ چینی گفته است که در آینده‌ای نزدیک رابط کاربری خود را دوباره بهینه سازی می‌کند، اما در صورتی که هم اکنون می‌خواهید یک گوشی میت 10 بخرید، توصیه می‌کنیم که رابط نوا لانچر یا پیکسل را هم بر روی آن نصب کنید.

عملکرد و کارایی

خوشبختانه رابط کاربری نصب شده بر روی میت 10 هیچ تاثیر مضری را بر روی عملکرد این گوشی هوشمند اعمال نکرده است. هواوی میت 10 به یک پردازشگر کایرین 970 و یک رم 4 گیگابایتی مجهز است.

این پردازشگر در مدل پرو این گوشی هوشمند توسط یک رم 6 گیگابایتی پشتیبانی می‌شود، اما تست‌های انجام شده نشان داده‌اند که میت 10 به دلیل داشتن یک رم 4 گیگابایتی از نظر عملکرد تفاوت چندان زیادی با میت 10 پرو ندارد. درواقع می‌توان گفت که این محصول به راحتی می‌تواند مانند برادر بزرگ‌ترش کارهای روزانه شما را در قالب یک گوشی پرچمدار انجام دهد.

بررسی میت 10 هواوی: عملکرد و کارایی

گوشی پرچمدار هواوی عملکرد بسیار روانی دارد و به ندرت در انجام کارهای سنگین با مشکل روبرو می‌شود. این ماشین هوشمند در مدت زمان بسیار کوتاهی بازی‌های سنگین را اجرا می‌کند و تقریبا هیچ محدودیتی در اجرای بازی‌ها ندارد. میت 10 در کاربردهای طولانی مدت کمی داغ می‌کند، اما این تولید حرارت آنقدر شدید نیست که در عملکرد واحد پردازش مرکزی این گوشی زیبا خللی ایجاد کند.

همه چیز در چیپست این دستگاه خلاصه می‌شود، یک واحد پردازش عصبی (NPU) با آن به شکلی یکپارچه طراحی شده و باعث شده است که این دستگاه در همه زمینه‌ها هوشمندتر عمل کند.


بیشتر بخوانید:  تماشا کنید: هواوی میت ۱۰ یک گوشی هوشمند نیست!


میت 10 علاوه بر این که یکی از محدود گوشی‌هایی است که توانایی پشتیبانی قابلیت اتصالی Cat 18 را دارد، می‌تواند سرعت دانلودی معادل 1.2Gbps را در اختیار شما بگذارد.

شاید تنها محدودیت هواوی میت 10 در زمینه کارایی و عملکرد، اسپیکر این گوشی هوشمند است که صدایی نسبتا بم را ایجاد می‌کند. این سخت افزار در هنگام برقراری تماس‌های تصویری در مکان‌های خلوت عملکرد بسیار خوبی دارد، اما زمانی که میزان صدا افزایش می‌یابد کیفیت کمتری را به خصوص در هنگام پخش فایل‌های ویدیویی ارائه می‌کند.

دوربین

دوربین هواوی میت 10

هواوی بارها گفته است که با همکاری شرکت لایکا دوربین‌های گوشی‌های خود را می‌سازد. بسیاری از منتقدان معتقدند که گوشی‌های سازنده بزرگ چینی قابلیت‌های عکاسی و فیلمبرداری خوبی دارند، اما در این زمینه عالی نیستند. هواوی میت 10 از نظر ساختار دوربین شباهت‌هایی با گوشی‌های سری پی 10 هواوی دارد. دوربین دوگانه اصلی با سنسورهای 12 مگاپیکسلی رنگی و 20 مگاپیکسلی تک فام با دیافراگم‌های f/1.6 مجهز شده است.

سنسور 12 مگاپیکسلی این دوربین، قابلیت پایدارسازی بصری تصاویر را نیز داشته و این تغییرات از نظر تئوری، هواوی میت 10 را قادر می‌سازند تا در شرایط کم نور تصاویر خوبی را ارائه کند.

سازنده چینی علاوه بر این گفته که نرم افزار دوربین گوشی جدیدش را نیز ارتقا داده است تا بتواند از این طریق قابلیت‌های فوکوس خودکار و کاهش نویز میت 10 را نیز بهبود بخشد. همه این تغییرات باعث شده است تا این دستگاه نسبت به گوشی‌های سری پی 10 این شرکت، عملکرد بهتری در عکاسی و فیلمبرداری داشته باشد، اما باید به این حقیقت اعتراف کرد که میت 10 در این زمینه بعد از آیفون 8 اپل و پیکسل 2 گوگل قرار می‌گیرد.

دوربین گوشی پرچمدار 2017 هواوی نرم افزار بسیار خوبی دارد. این نرم افزار باعث می‌شود که کاربر بتواند در شرایط عادی نوری عکس‌های یکنواخت خوبی را ثبت کند. هواوی در ساخت دوربین گوشی جدیدش سرعت فوکوس را کاهش داده، اما این تغییر هنوز هم کاربرد راحتی را ارائه می‌کند. شما می‌توانید با استفاده از میت 10 تصاویری را به راحتی ثبت کنید که گوشی هواوی پی 10 در ثبت کردن آن‌ها با مشکل روبرو می‌شود.

دوربین میت 10

علی‌رغم همه این ویژگی‌های مثبت در دوربین هواوی میت 10، این قطعه نقطه ضعف‌های خاص خود را نیز دارد. این دوربین برای مثال نمی‌تواند در موقعیت‌هایی که شرایط نوری ثابت نیستند، رنگ‌های موجود در تصاویر را کاملا طبیعی جلوه دهد و علاوه بر این، کاربر را مجبور می‌کند که متناسب با هر موقعیتی تنظیمات فوکوس خودکار را برای عکسبرداری تغییر دهد.

دوربین میت 10 علاوه بر این در شرایط نوری مختلف کنتراست خوبی ندارد، اما باید به این نکته اشاره کرد که در حال حاضر دوربین همه گوشی‌های موجود در بازار با این محدودیت مواجه هستند. با همه این تفاسیر می‌توان گفت که گوشی Mate 10 در زمینه عکاسی و فیلمبرداری عملکرد خوبی دارد، مخصوصا با توجه به این که نسبت به تعدادی از پرچمداران موجود در بازار، 100 دلار ارزان‌تر است.

گوشی جدید هواوی در زمینه فیلم‌برداری هم توانایی‌های خوبی دارد. شما می‌توانید با استفاده از این گوشی هوشمند از هر موقعیتی فیلم 4K با نرخ 30 فریم بر ثانیه ضبط کنید؛ البته انتخاب این رزولوشن باعث می‌شود که شارژ باتری در مدت زمان کوتاهی کاهش یابد.

برخی از کارشناسان گفته‌اند که فیلمبرداری با کیفیت 1080p و نرخ 60 فریم بر ثانیه بهترین کیفیت فیلمبرداری در میت 10 به شمار می‌رود. تست‌های انجام شده در این بررسی نشان داده‌اند که فیلم‌های میت 10 وضوح تصویر خوبی دارند، اما در صورتی که کاربر از پایه فیلم‌برداری و قابلیت تک فام گوشی استفاده نکند، تصاویر کمی نویزدار می‌شوند.

باتری

هواوی در ساخت میت 10 از یک باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی استفاده کرده است. این امر باعث شده که این گوشی هوشمند بتواند برای مدت زمانی معادل 36 ساعت به راحتی فعالیت‌هایی مانند پاسخگویی به تماس‌ها، پخش موسیقی و نمایش دادن محتویات موجود در شبکه‌های اجتماعی و پست‌های الکترونیکی را انجام دهد.

هواوی میت 10 همچنین می‌تواند با میزان روشنایی 75 درصد به ازای هر یک ساعت پخش فیلم، تنها 10 تا 12 درصد از انرژی باتری خود را مصرف کند و این در حالیست که سایر گوشی‌های هوشمند در این تست حداقل 15 درصد از شارژ باتری را مصرف می‌کنند.

این اسمارت فون همچنین در اجرای بازی‌های سنگینی مثل Looping Riptide GP2 به مدت 1 ساعت، تنها به 15 تا 20 درصد انرژی باتری خود نیازمند است در حالی که سایر گوشی‌های پرچمدار در این زمینه هم شارژ بیشتری مصرف می‌کنند.

چند دلیل برای خرید هواوی میت 10

میت 10 هواوی یکی از برترین فبلت‌های موجود در بازار است و از معدود گوشی‌های پیشرفته‌ای است که می‌تواند جک 3.5 میلی‌متری هدفون را نیز در کنار سایر قابلیت‌های یک گوشی پرچمدار در اختیار شما قرار دهد. این ماشین هوشمند به یک باتری قدرتمند، پردازشگر سریع و دوربین خوب مجهز شده و برای افرادی که توانایی خرید گلکسی نوت 8 را ندارند، انتخاب بسیار خوبی به شمار می‌آید.

میت 10 یک فبلت زیبا با سخت افزارهای منحصر بفرد و رابط کاربری نسبتا خوب است و می‌تواند فرامین شما را به راحتی انجام دهد.

بررسی میت 10 هواوی: حرف آخر

بررسی میت 10 هواوی: مشخصات کلی
نمایشگر: 5.8 اینچی QHD لمسی ال سی دی با توانایی پشتیبانی قابلیت اچ دی آر 10 پردازشگر: کایرین 970 رم: 4 گیگابایت
حافظه داخلی: 64 گیگابایت توانایی پشتیبانی کارت حافظه میکرو SD: دارد پورت اتصالی: یو اس بی نوع سی
نقاط قوت: قدرت عکاسی خوب در شرایط کم نور، عملکرد عالی سخت افزاری و باتری قدرتمند
نقاط ضعف: پیچیده بودن نحوه استفاده از رابط کاربری EMUI

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: trustedreviews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    سلام
    خیلی سخت کردید کامنت گذاشتن رو

    پاسخ