;
coinex

کدام گوشی آیفون را بخریم ؛ آیفون X یا آیفون 8 و یا آیفون 7

کدام گوشی آیفون را بخریم؟ آیفون X یا آیفون 8 و یا آیفون 7
با معرفی آیفون‌های 2017 و ورود آنها به بازار، اکنون سبد خرید اپل کامل شده است، اما کدام گوشی آیفون برای خرید بهتر است؟ آیفون 8 را انتخاب کنیم یا مدل پیشرفته آیفون 10 را بخریم؟ با تکراتو همراه باشید تا به این سوال پاسخ دهیم.

Consumerreports در گزارشی که به تازگی منتشر کرده است، به گوشی‌های جدید آیفون پرداخته و آنها را در زیر ذره‌بین تحلیل‌های خود بررسی کرده است.

Consumerreports یک مجله  آمریکایی است که از سال 1936 توسط اتحادیه مصرف کنندگان منتشر شده و از سازمان‌های غیرانتفاعی است که به تست بی‌طرفانه محصولات و تحقیقات مبتنی بر مصرف می‌پردازند. در جدیدترین گزارش این وب‌سایت، آیفون 10 اپل بهترین دوربین و نمایشگر را دارد، اما نقاط ضعفی هم در ان دیده می‌شود.

آیفون X اپل یک دستگاه نوآورانه است که نمایشگری زیبا و دوربین شگفت انگیزی دارد؛ اما گوشی‌های دیگر، عمر باتری بهتری داشته و بیشتر می توانند دوام آورند. این آزمایشات بر روی مدل 1000 دلاری آیفون 10 با حافظه داخلی 64 گیگابایتی انجام شده است.

آیفون 10

در گوشی‌های جدید اپل، آیفون 8 با شروع قیمتی از 700 دلار، ارزان‌ترین آیفون 2017 است و آیفون 8 پلاس نیز با 800 دلار در بازار خرید و فروش می‌شود. این دو دستگاه در تست‌ سقوط که توسط این مجله انجام گرفته، به سختی در مقابل آیفون X شکست خوردند، اما هر سه مدل به دلیل استفاده از پنل شیشه‌ای در پشت، شکننده تر از مدل‌های قبلی هستند.

مهمترین و واضح‌ترین تفاوتی که میان آیفون 10 و آیفون 8 و 8 پلاس وجود دارد، عدم وجود دکمه اصلی هوم در آیفون 10 و ویژگی امنیتی جدیدی به نام فیس آی‌دی (Face ID) است. در واقع اگر پول خرید آیفون X را دارید و به دنبال نوآوری و چیزهای جدید هستید، خرید این گوشی هوشمند پیشنهاد بسیار خوبی برای شماست.

علاوه بر این، آیفون X (آیفون 10) بزرگترین صفحه نمایش را در بین آیفون‌های امسالی دارد. صفحه نمایش این گوشی به صورت مورب در 5.8 اینچ گسترده شده است. این در حالیست که آیفون 8 پلاس نمایشگری 5.5 اینچی دارد و صفحه نمایش آیفون 8 فقط به صورت مورب 4.7 اینچ است.

از سوی دیگر آیفون 10 اولین گوشی آیفونی است که نمایشگر اولد دارد، بر اساس گزارشات و تست‌های انجام شده همه چیز درباره این صفحه نمایش خوب است. رنگ‌های پرجنب و جوش در کنار نقاط سفید و سیاه عمیق، تصویری شفاف و واضح را خلق می‌کنند.

اگر خریدار آیفون X (آیفون 10) هستید، پس شما نمایشگر قابلی را در اختیار خواهید داشت، کنار هم گذاشتن آیفون 8، آیفون 8 پلاس و آیفون 10 به خوبی به شما برتری صفحه نمایش آیفون X اپل را نشان می‌دهد؛ هر چند که دو مدل دیگر آیفون 8 هم نمایشگرهای خوبی دارند.
آیفون 8، آیفون 10 و آیفون 8 پلاس. خرید کدام آیفون جدید باارزش‌تر است!

اگر خریدار آیفون X (آیفون 10) هستید، پس شما نمایشگر قابلی را در اختیار خواهید داشت، کنار هم گذاشتن آیفون 8، آیفون 8 پلاس و آیفون 10 به خوبی به شما برتری صفحه نمایش آیفون X اپل را نشان می‌دهد؛ هر چند که دو مدل دیگر آیفون 8 هم نمایشگرهای خوبی دارند.


بیشتر بخوانید:  بهترین دوربین گوشی های هوشمند متعلق به کدام برند است؟


دوربین عقب آیفون X نیز یکی از بهترین‌ دوربین‌های بکار رفته در گوشی‌های هوشمند است و در تست‌های مختلف امتیازات بالایی را به دست آورده است. درست به مانند آیفون 7 پلاس و آیفون 8 پلاس، آیفون 10 نیز از یک دوربین دوگانه با زوم 2X برخوردار شده، اما برخلاف این دو مدل، دوربین‌های عقب این پرچمدار، تثبیت کننده تصویر نوری دارند.

یکی دیگر از ویژگی‌های آیفون 10 که می‌تواند خریداران اپل را به سوی خود جلب کند، ویژگی فیس آیدی است. تشخیص چهره سه بعدی با دوربین TrueDepth جذابیت‌های خاص خود را دارد، ساخت انیموجی نیز یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب این دوربین است.

خرید آیفون

اما شاید برای خریدار یک گوشی هوشمند، این تمام آن چیزی نباشد که اهمیت دارد، یکی از مهمترین مسایلی که کاربران گوشی‌های هوشمند روزانه با آن به مشکل بر می‌خورند، طول عمر باتری گوشی است. عمر کم باتری موبایل و نیاز به شارژ در طول روز می‌تواند کاربر را کلافه کند. آیفون X در این مورد نمره قبولی نمی‌گیرد.

اگر قصد خرید آیفون 10 دارید و از سویی عمر باتری برایتان مهم است، شاید بهتر باشد که به آیفون 8 پلاس فکر کنید.

با توجه به آزمایش‌های صورت گرفته، آیفون 10 طول عمر باتری 19.5 ساعت دارد و این در حالیست که در شرایط مشابه، آیفون 8 پلاس می‌تواند 21 ساعت روشن بماند و جالب اینجاست که در مقایسه با گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس با 26 ساعت عملکرد باتری، شاید زمان چندانی هم نباشد.

طبق گفته اپل، چیپست اپل A11 بایونیک برای مصرف هوشمندانه منبع تغذیه دستگاه طراحی شده و شما را قادر می‌سازد تا از گوشی خود کارکرد بیشتری انتظار داشته باشید.

اپل اعلام کرده بود که آیفون 10 می‌تواند تا 2 ساعت بیشتر از آیفون 7 دوام آورد، اما به گفته منبع این خبر، آیفون 7 در تست‌های صورت گرفته بر روی عمر باتری تا 18.5 ساعت دوام آورد.

کدام آیفون جدید را بخرم؟

اگر برای این سوال به دنبال تنها یک پاسخ می‌گردید، باید بگوییم که سخت در اشتباهید. این موضوع به شدت به شما، توانایی مالی و البته ویژگی‌های مورد انتظارتان دارد. اگر به دنبال یک آیفون جدید با ویژگی‌های خلاقانه و لوکس هستید و البته پرداخت مبلغ 1000 دلار (در ایران قیمت نسخه 256 گیگابایتی آیفون 10 در روز نگارش حدود 7 میلیون تومان است)، برایتان اهمیتی ندارد، پس وقت را تلف نکنید و یک گوشی آیفون 10 را برای خودتان بخرید.

بسیاری از مصرف کنندگان ادعا می‌کنند که این گوشی آینده اپل است، دوربین خوبی دارد و نمایشگر بسیار جذابی بر روی ان خودنمایی می کند. عدم وجود دکمه هوم، باریک‌تر شدن حاشیه‌ها و طراحی لبه‌به‌لبه صفحه نمایش، محصول منحصر به فردی را به نمایش گذاشته است.


بیشتر بخوانید:  بهترین صفحه نمایش گوشی از دیدگاه DisplayMate به کدام گوشی هوشمند تعلق دارد


و فیس آیدی نیز جای خود دارد، یک ویژگی جذاب دیگر که نه تنها امنیت گوشی را تامین می کند، که می‌توان با این ویژگی جدید ایموجی‌های متحرک (انیموجی) خلق کرد؛ اما جالب اینجاست که با تمام این تفاسیر این دستگاه از Consumerreports امتیاز کمتری را نسبت به گلکسی اس 8، گلکسی اس 8 پلاس و گلکسی نوت 8 سامسونگ به دست آورده است، البته این وب‌سایت دلیل آن را بیشتر به عمر باتری این دستگاه‌ها مربوط دانسته است.

پس این سوال مطرح می‌شود که آیا خرید آیفون 10 با چند صد دلار بیشتر نسبت به آیفون 8 و یا آیفون 8 پلاس ارزش دارد؟

برخی از مصرف کنندگان گوشی‌های اپل برای پاسخ به این سوال، حتی مدل‌های آیفون 7 و یا آیفون 7 پلاس را ترجیح می‌دهند. قیمت آیفون 7 چیزی در حدود 550 دلار است (در ایران و در زمان نگارش 2 میلیون و 900 هزار تومان است) و آیفون 7 پلاس حدود 670 دلار معامله می‌شود.

حال شما به این سوال پاسخ دهید. کدام آیفون جدید اپل برای خرید بهتر است؟

 

بیشتر بخوانید:

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    ب نظر من هم عمر باتری خیلی مهمه و ۷ plusو ۸plus رو‌صد در صد ترجیح میدم…

    پاسخ