;
coinex

کدام آیفون 2017 را بخریم؟ آیفون 8 یا آیفون 8 پلاس و یا آیفون X

کدام آیفون 2017 را انتخاب کنیم؛ آیفون X، آیفون 8 پلاس یا آیفون 8؟

کدام آیفون 2017 را بخریم؟ امسال اپل خط تولید گوشی‌های آیفون خود را گسترش داد و این امر باعث شد که انتخاب کردن یک گوشی آیفون سخت‌تر شود.

کدام آیفون 2017 را انتخاب کنیم

علی رغم پیچیدگی‌هایی که اخیرا در انتخاب کردن یک گوشی آیفون به وجود آمده است، عده زیادی توانسته‌اند لیست انتخاب خود را به آیفون 8 پلاس و آیفون X محدود کنند. انتخاب یک گوشی آیفون در گذشته آسان بود؛ چراکه که کاربر تنها باید جدیدترین محصول اپل را انتخاب می‌کرد.

اما اپل در سال میلادی جاری سه مدل جدید (آیفون 8، آیفون 8 پلاس و آیفون X) را وارد بازار کرد و تازه اگر بخواهید پروسه این انتخاب را ساده‌تر کنید، باید سایر گوشی‌های اپل نظیر آیفون اس ای، آیفون 7، آیفون 7 پلاس، آیفون 6 اس و آیفون 6 اس را نیز که هم اکنون در بازار خرید و فروش می‌شوند، کنار بگذارید.

با این حال می‌توان گفت که در حال حاضر 4 گوشی آیفون بیشترین میزان فروش را دارند. محبوب‌ترین آیفون های اپل عبارتند از آیفون X و آیفون 8 پلاس (در میان خریداران ثروتمند)، آیفون 8 (در میان عمده طرفداران برند آمریکایی) و آیفون اس ای (برای آن دسته از کاربران که علاقمند به برند اپل هستند، اما باز هم می‌خواهند یک گوشی اقتصادی را در دست بگیرند).

حال این سوال مطرح می‌شود که در میان گوشی‌های آیفون 2017 واقعا کدام محصول بهترین گزینه خرید محسوب می‌شود؟ در این نوشتار سعی کرده‌ایم که به این سوال پاسخ دهیم. با تکراتو همراه باشید.

آیفون X در برابر آیفون 8 پلاس: زیبایی در برابر کارایی!

آیفون 2017

حقیقت این است که هر یک از این دو آیفون 2017 را که خریداری کنید، در هر حال برنده‌اید. اپل سال‌های گذشته تنها یک گوشی تمام عیار را عرضه می‌کرد، اما امسال آیفون X (آیفون 10) و آیفون 8 پلاس را به عنوان گوشی‌های پیشرفته خود عرضه کرد.

این دو گوشی تا حدی تنها از نظر ظاهری با یکدیگر فرق دارند. درواقع آیفون 10 بیانگر یک طراحی آینده نگرانه و آیفون 8 پلاس بیانگر یک طراحی راحت، قدیمی و کاربردی است. فاصله موجود در بین این دو محصول زمانی که بحث سخت افزارهای داخلی مطرح می‌شود، کمتر هم می‌گردد.

به عنوان مثال، هر دو گوشی از یک نوع پردازشگر، فناوری شارژ وایرلس باتری و دوربین دوگانه اصلی (به طور تقریبی) بهره می‌برند؛ البته اپل تفاوت‌هایی بسیار کوچک را در این دو محصول زیبا اعمال کرده است تا پروسه انتخاب را کمی برای شما ساده‌تر کند.

در کل می‌توان گفت؛ اگر که به عملکرد بیشتر باتری، کلید خانه قدیمی اپل، رابط کاربری آشنای سازنده آمریکایی، یک نمایشگر بزرگ‌تر و قیمتی ارزان‌تر نیاز دارید، بهتر است که آیفون 8 پلاس را انتخاب کنید، اما در صورتی که به دنبال یک گوشی کوچک با نمایشگر لبه به لبه بزرگ و طراحی جدید هستید و نمی‌توانید از استفاده از فناوری‌های جدیدی مانند قابلیت فیس آی دی دست بکشید، بدون تامل باید آیفون X را انتخاب کنید. در این قسمت نقاط قوت و نقاط ضعف این دو محصول را شرح داده‌ایم.

آیفون X: پیشرفته ترین گوشی اپل!

آیفون X: پیشرفته ترین گوشی اپل!

نقاط قوت

  • اندازه: آیفون X با یک نمایشگر 5.8 اینچی بلند و باریک نهایت تعادل را در بین گوشی‌های آیفون 2017 سازنده آمریکایی نشان می‌دهد.
  • نمایشگر: آیفون 10 از یک نمایشگر OLED بهره می‌برد و همه می‌دانند که این نوع صفحه نمایش یکی از بهترین صفحه نمایش هایی محسوب می‌شود که تا به حال بر روی یک گوشی هوشمند نصب شده است.
  • دوربین اصلی: دوربین‌های دوگانه آیفون X به همه قابلیت‌های پیشرفته یک دوربین مدرن که هم اکنون در دنیای گوشی سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد، مجهز است. بزرگنمایی بصری 2 ایکس و پایدارسازی بصری تصاویر در هر دو لنز از جمله قابلیت‌هایی هستند که این آیفون 2017 را به کامل‌ترین گوشی اپل از نظر فیلمبرداری و عکاسی تبدیل می‌کنند.
  • دوربین سلفی: دوربین ترودپث (TrueDepth) می‌تواند حالت تصویربرداری پرتره، ترفندهای AR و چند قابلیت 3D خلاقانه نظیر تصاویر اموجی انیمیشنی را در اختیار شما بگذارد.
  • فیس آی دی: قابلیت امنیتی جدید آیفون 10 برجسته‌ترین ویژگی آن محسوب می‌شود و به جای قابلیت تاچ آی دی در اختیار کاربران گذاشته است.

نقاط ضعف

  • قیمت: آیفون 10 با حداقل قیمت 999 دلار و حداکثر قیمت 1,149 دلار عرضه می‌شود و از این رو می‌توان گفت که قیمت این دستگاه تا حد زیادی کاربران را از خریدن آن مایوس می‌کند.
  • بهینه سازی‌های نرم افزاری: نکته‌ای که باید در رابطه با آیفون X به آن اشاره کرد، این است که همه نرم افزارهای پشتیبانی کننده سیستم عامل آی او اس، شکل و نسبت تصویر غیر عادی آن را پشتیبانی نمی‌کنند. درواقع نصب بعضی از اپلیکیشن‌ها بر روی این گوشی هوشمند ممکن است که نمایشگر این محصول را در اندازه واقعی آن نشان ندهد.
  • عملکرد باتری: آیفون X در مقایسه با آیفون 8 پلاس عملکرد باتری ضعیف‌تری دارد. باتری به کار رفته در این گوشی هوشمند به سختی یک روز کامل را دوام می‌آورد و از طرفی با سرعت آهسته‌تری شارژ می‌شود.
  • تغییرات اعمال شده در رابط کاربری: آیفون X به قابلیت امنیتی فیس آی دی مجهز شده و فاقد کلید هوم است. این امر باعث شده است که اپل تغییراتی را در رابط کابری آن اعمال کند؛ تغییراتی که کنار آمدن و یاد گرفتن همه آن‌ها کمی زمان‌بر و تا حدی آزار دهنده است؛ برای مثال نحوه نشان دادن منوی کنترل مرکزی (Control Center) از طریق پایین آوردن صفحه نمایش یکی از نقاط ضعف این دستگاه در مقایسه با سایر آیفون‌های موجود در بازار است.
  • میزان دوام: نتایج تست‌های سقوط آیفون X نشان داده‌اند که این گوشی در مقایسه با آیفون 8 و آیفون 8 پلاس، مقاومت کمتری دارد. علاوه بر این، در صورتی که در سرویس‌هایی مثل AppleCare ثبت نام نکرده باشید، باید هزینه‌های گرانی را برای تعمیر این گوشی تمام شیشه‌ای بپردازید.

آیفون 8 پلاس: یک اسب قدرتمند!

آیفون 8 پلاس: یک اسب قدرتمند!

نقاط قوت

  • عملکرد باتری: باتری آیفون 8 پلاس در مقایسه با باتری آیفون 10 راندمان بالاتری دارد.
  • دوربین‌های اصلی: دوربین اصلی آیفون 8 پلاس تقریبا همه قابلیت‌های دوربین اصلی آیفون X نظیر حالت تصویربرداری پرتره و بزرگنمایی بصری 2x را در اختیار شما می‌گذارد.
  • نسبت تصویر 16 به 9: این دستگاه یک نمایشگر 5.5 اینچی دارد. این صفحه نمایش از نظر ابعاد نسبت به نمایشگر 5.8 اینچی آیفون X کوچک‌تر است، اما نسبت تصویر 16 به 9 را در اختیار شما می‌گذارد تا بتوانید فایل‌های رسانه‌ای خود را راحت‌تر با آن تماشا کنید.
  • ویژگی‌های آیپد: آیفون 8 پلاس در برخی از اپلیکیشن‌ها حالت نمایش افقی و چند قسمتی را نیز در اختیار شما می‌گذارد.

نقاط ضعف

  • پایدارسازی بصری تصویر تنها در یکی از دوربین‌ها: اپل قابلیت پایدارسازی بصری تصویر را تنها در اختیار یکی از دوربین‌های اصلی آیفون 8 پلاس گذاشته است. این امر باعث می‌شود که X به عنوان یک آیفون 2017 بتواند در شرایط کم نور و حالت تصویر برداری پرتره عکس‌های بهتری را در مقایسه با آیفون 8 پلاس ارائه کند.
  • نداشتن قابلیت‌های کاربردی دوربین سلفی آیفون X: عدم استفاده از دوربین TrueDepth در ساخت آیفون 8 پلاس، به این معنا است که این دوربین نمی‌تواند حالت عکسبرداری پرتره را در اختیار کاربران خود بگذارد. دوربین سلفی این دستگاه همچنین قادر به اجرای ترفندهای نرم افزاری نظیر اسکن سازی سه بعدی چهره برای ساختن تصاویر اموجی انیمیشنی نیست.
  • حمل پذیری سخت: آیفون 8 پلاس به راحتی آیفون X در دست قرار نمی‌گیرد مخصوصا در صورتی که کاربر دستان کوچکی داشته باشد.
  • طراحی قدیمی: مدل 8 پلاس از نظر ظاهری شباهت زیادی به سایر گوشی‌های آیفون مدل پلاس که از سال 2014 وارد بازار شده‌اند، دارد.

آیفون 8: یک گوشی خوب اما عادی!

آیفون 8: یک گوشی خوب اما عادی!

آیفون 8 در مقایسه با سایر گوشی‌های آیفون امسال یک محصول کاملا معمولی است. این گوشی هوشمند نسبت به محصولاتی که اپل سال گذشته وارد بازار کرد، سرعت بیشتر و دوربین بهتری دارد و علاوه بر این تجهیزات شارژ وایرلس را نیز پشتیبانی می‌کند، اما در مقایسه با آیفون X قدیمی به نظر می‌رسد.

نمی‌توان این امر را نادیده گرفت که آیفون 8 در مقایسه با آیفون 10 حداقل 300 دلار ارزان‌تر است، اما باید در نظر داشت که شما می‌توانید این اختلاف قیمت را در یک بازه زمانی 30 ماهه با پرداخت تنها 10 دلار در هر ماه بپردازید.

گوشی‌های آیفون 7 و آیفون 6 اس و مدل‌های پلاس این دو محصول، هم اکنون با قیمت‌های ارزانی توسط اپل در بازار عرضه می‌شوند، اما نمی‌توان گفت که این 4 محصول جایگزین‌های مناسبی برای آیفون 8 هستند. گوشی‌های آیفون 6 اس، 6 اس پلاس، 7 و 7 پلاس بروزرسانی‌های سیستم عامل آی او اس اپل را همانند آیفون 8 دریافت می‌کنند، اما باید به این نکته اشاره کرد که همه ویژگی‌های نرم افزاری آیفون 8 را در اختیار شما نمی‌گذارند.

علاوه بر این، سرعت پردازش کندتری را با دریافت این بروزرسانی‌ها ارائه می‌کنند. با این حال در صورتی که از یکی از این مدل‌ها استفاده می‌کنید، توصیه می‌کنیم که برای خرید آیفون 8 عجله نکنید و صبر کنید تا اپل آیفون‌های 2018 خود را وارد بازار کند. در این قسمت ویژگی‌های مثبت و منفی آیفون 8 را شرح داده‌ایم.

 

بیشتر بخوانید: نام آیفون X ما را به نقطه بدون بازگشت رساند؛ آیفون 2018 چه نامیده می‌شود؟

 

ویژگی‌های مثبت

  • قیمت: آیفون 8 ارزان‌ترین آیفون 2017 اپل است.
  • سخت افزاری مشابه با آیفون 8 پلاس و آیفون X: آیفون 8 اپل همان پردازشگر، سنسور دوربین و قابلیت شارژ وایرلس به کار رفته در مدل‌های آیفون 8 پلاس و آیفون X را در اختیار شما می‌گذارد.
  • اندازه کوچک و حمل راحت: آیفون 8 از یک بدنه 4.7 اینچی بهره می‌برد به همین دلیل حمل پذیری راحت‌تری دارد.

ویژگی‌های منفی

  • نداشتن دوربین دوگانه: آیفون 8 فاقد دوربین دوگانه اصلی است و به همین دلیل نمی‌تواند بزرگنمایی بصری و حالت تصویربرداری پرتره را در اختیار شما بگذارد؛ به عبارت دیگر فقدان این سخت افزار باعث می‌شود که شما به دو مورد از بهترین ویژگی‌های عکاسی و فیلمبرداری گوشی‌های جدید دسترسی نداشته باشید.
  • نمایشگر کوچک و طراحی قدیمی: آیفون 8 مانند برادر بزرگ‌ترش، مدل پلاس، از نظر طراحی شبیه به گوشی‌هایی است که توسط اپل در طول 3 سال گذشته وارد بازار شده‌اند. این گوشی هوشمند علاوه بر این در مقایسه با سایر گوشی‌های آیفون 2017 یک نمایشگر کوچک را در اختیار شما می‌گذارد.
  • تفاوت‌های نه چندان زیاد در مقایسه با آیفون 7: آیفون 8 قابلیت‌های عکاسی و فیلمبرداری سایر گوشی‌های آیفون 2017 اپل را ندارد و به همین دلیل بیشتر به صورت یک بهینه سازی نه چندان بزرگ نسبت به آیفون 7 دیده می‌شود.

آیفون اس ای: بهترین آیفون اقتصادی اپل شناخته می‌شود!

آیفون اس ای: محصولی که هنوز هم به عنوان بهترین آیفون اقتصادی اپل شناخته می‌شود!

اگر که به دنبال یک آیفون ارزان هستید، توصیه می‌کنیم که آیفون اس ای را خریداری کنید. این گوشی هوشمند در سال 2016 وارد بازار شد، اما هنوز هم حس استفاده خوب و بیک اتری قدرتمند را در اختیار شما می‌گذارد. علاوه بر این، در مقایسه با سایر گوشی‌های اپل و مخصوصا گوشی‌های آیفون 2017 این سازنده مشهور قیمت بسیار ارزان‌تری دارد.

آیفون SE یک گوشی منحصر بفرد محسوب می‌شود> اما در صورتی که می‌خواهید این موبایل را بخرید، باید در نظر داشته باشید که این محصول در واقع سخت افزارهای آیفون 6 اس را در قالب بدنه آیفون 5 اس در اختیار شما می‌گذارد. آیفون اس ای بعضی از قابلیت‌های آیفون‌های جدیدتر را نیز نظیر نمایشگر لمسی حساس به فشار 3 بعدی در خود ندارد، اما عملکرد و اندازه بسیار خوبی دارد و می‌تواند به راحتی کارهای روزمره شما را انجام دهد.

این اسمارت فون در دو مدل مجهز به حافظه‌های داخلی 32 و 128 گیگابایتی عرضه می‌شود و از این رو توصیه می‌کنیم که در صورتی که با فایل‌های چند رسانه‌ای زیاد سر و کار دارید، مدل 128 گیگابایتی این گوشی هوشمند را خریداری نمایید.

نقاط قوت

  • اندازه بسیار کوچک
  • عملکرد بسیار خوب باتری
  • قابلیت‌های عکاسی و فیلم برداری خوب
  • قیمت بسیار ارزان (در حدود 30 درصد قیمت آیفون X)
  • دارای جک هدفون

نقاط ضعف

  • نداشتن مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و خاک
  • نمایشگر کوچک
  • عدم توانایی پشتیبانی قابلیت شارژ وایرلس
  • داشتن یک پردازشگر قدیمی (و کند شدن این پردازشگر با انتشار نسخه‌های جدید بروزرسانی سیستم عامل آی او اس)
  • نداشتن قابلیت‌ها و بهینه سازی‌های کیفیتی دوربین آیفون‌های جدیدتر

کلام آخر

به یاد داشته باشید که گوشی‌های آیفون تنها بازیکنان برجسته در صنعت ساخت گوشی‌های هوشمند نیستند. در سال 2017 گوشی‌های اندروید بسیار خوبی نیز وارد بازار شد. اگر که علاقمندی و پایبندی خاصی به سیستم عامل آی او اس ندارید، توصیه می‌کنیم که گوشی‌های سازندگانی نظیر سامسونگ، ال جی، وان پلاس و موتورولا را نیز برای خرید در نظر بگیرید.

علاوه بر این، بد نیست در نظر داشته باشید که سامسونگ می‌خواهد گوشی پرچمدار گلکسی اس 9 خود را در ماه مارس (اواخر اسفند 96 یا اوایل بهار 97) به کاربران سیستم عامل اندروید و علاقمندان دنیای گوشی‌های هوشمند معرفی کند.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: cnet

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر