;
coinex

باب گیونز خالق تام و جری در 99 سالگی درگذشت !

باب گیونز خالق تام و جری در 99 سالگی درگذشت !

براساس جدیدترین اخبار منتشر شده از سینما و تلویزیون، باب گیونز، خالق تام و جری و هنرمند برجسته و سابق بسیاری از شخصیت‌های کارتونی شناخته شده و محبوب، در سن ۹۹ سالگی درگذشت.

گیونز یکی از هنرمندان موفق و معروفی بود که بیشتر به دلیل خلق شخصیت‌هایی چون تام و جری (Tom and Jerry)، باگز بانی (Bugs Bunny)، دافی داک (Daffy Duck)، ملوان زبل (Popeye) و آلوین و سنجاب‌ها (Alvin and the Chipmunks)  شناخته شده بود.

البته با وجود اینکه خالق تام و جری هنرمند برجسته‌ای بود و پرونده‌ی هنری معتبری داشت ممکن است نام وی برای بسیاری از افراد شناخته شده نباشد. اما قطعا بسیاری از افراد دنیا با آثار و شخصیت‌هایی که او خلق کرده است آشنا هستند و حتی با آنها خاطره‌هایی نیز دارند.

شخصیت‌های کارتونی خلق شده توسط باب گیونز، شخصیت‌هایی شناخته شده و دوست داشتنی در تمام دنیا هستند که کمتر کسی در دنیا وجود دارد که با آنها آشنا نباشد. هر یک از این شخصیت‌ها در سراسر جهان بسیار شناخته‌شده و محبوب هستند.

باب گیونز خالق تام و جری

پرونده کاری خالق تام و جری

باب گیونز فعالیت خود را در کمپانی والت دیزنی آغاز کرد و در ابتدا در پروژه‌های انیمیشن‌ کوتاه فعالیت نمود. از جمله این پروژه‌های انیمیشن کوتاه می‌توان به مجموعه دانلد داک (Donald Duck) و انیمیشن Snow White and the Seven Dwarfs (سفیدبرفی و هفت کوتوله) اشاره نمود که همگی نتیجه تلاش وی بوده‌اند.

خالق تام و جری پس از جدایی از دیزنی، به بخش انیمیشن ‌سازی برادران وارنر و سپس به هانا باربرا و DePatie–Freleng Enterprises پیوست. وی در این کمپانی‌ها شخصیت‌هایی چون تام و جری و باگز بانی را خلق کرد و معرفی این شخصیت‌های کارتونی به دنیا باعث معروفیت و موفقیت بیشتر وی شد.

به گفته دختر باب گیونز، وی در تاریخ ۱۴ دسامبر سال جاری یعنی ۲۳ آذر ماه در خانه خود در شهر بربنک در ایالت کالیفرنیا به علت داشتن مشکل نارسایی حاد تنفسی، چشم از جهان فرو بسته است.

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر