;
coinex

بررسی و مشخصات فنی فولکس واگن تیگوان 2018 ؛ شاسی بلند 500 میلیونی بازار ایران

فولکس واگن تیگوان 2018 (Volkswagen Tiguan) نمونه‌ای است در کلاس بدنه خودروهای شاسی‌بلند سایز کوچک که قرار است به عنوان مدل 97 راهی بازار ایران گردد. در این نوشته مروری خواهیم کرد بر مشخصات فنی و بررسی کلی این شاسی‌ بلند جدید آلمانی.

فولکس واگن تیگوان اولین بار در نمایشگاه خودروی لس آنجلس 2006 به عنوان یک نمونه مفهومی معرفی و در سال 2007 میلادی و بر پایه پلتفرم فولکس واگن گلف (Golf) به بازارهای جهانی عرضه گردید. این خودرو با توجه به تیپ‌های مختلف و امنیت بالا در هنگام تصادفات رانندگی توانست فروش موفقی را تجربه نماید. در سال 2011 نسل اول فولکس واگن تیگوان یک فیس لیفت (بهینه سازی جزئی خودرو بدون تغییر در مشخصات اصلی و کلی – Facelift) را تجربه نمود. این خودرو در سال 2017 با نسل دوم فولکس واگن تیگوان جایگزین شد.

فولکس واگن تیگوان 2018

چندی است که قرار است نمونه‌های جدید این خودرو به همراه خودروی موفق فولکس واگن پاسات (Passat) توسط ماموت خودرو به جمع شاسی بلندهای سایز کوچک و متوسط باکیفیتی مانند رنو کولئوس (Renault Koleos)، هوندا سی آر وی (Honda CR-V)، هیوندای سانتافه (Hyundai Santafe)، نیسان ایکس تریل (Nissan X-Trail) و میتسوبیشی اوتلندر (Mitsubishi Outlander) و تویوتا رو فور (Toyota RAV4) بپیوندد. به همین منظور تصمیم گرفتیم که به معرفی و بررسی کلی این خودروی شاسی بلند آلمانی پرداخته و مروری داشته باشیم بر مشخصات فنی و امکانات و تجهیزات این خودرو.

بررسی فولکس واگن تیگوان 2018 یا سال 97

فولکس واگن تیگوان 2018 ، شاسی بلند جدید فولکس واگن در ایران

برای سال 2018 میلادی یا 97 شمسی، فولکس واگن تیگوان ، کوچک‌ترین عضو خانواده شاسی‌بلندهای این شرکت آلمانی، شاهد افزایش ابعاد بوده و نمونه‌های دیفرانسیل جلوی (FWD) آن نیز قابلیت تجهیز به ردیف سوم صندلی‌ها را دارد. البته افزایش ابعاد موجب کاهش لذت رانندگی با این خودروی شاسی بلند جدید شده اما، فضای کافی و مناسب کابین، تجهیزات مدرن و پیشرانه قدرتمند فولکس واگن تیگوان را به نمونه‌ قابل اعتنا تبدیل‌ نموده‌ است.

طراحی خارجی

فولکس واگن تیگوان 2018 طولی برابر با 4.701 میلی‌متر، پهنایی برابر با 1.839 میلی‌متر و ارتفاعی برابر با 1.658 میلی‌متر داشته و فاصله دو محور عقب و جلوی آن نیز برابر با 2.790 میلی‌متر است. از لحاظ ابعاد می‌توان این خودروی شاسی بلند جدید فولکس واگن را با نمونه‌هایی مانند ب ام و X3، هیوندای سانتافه و نیسان ایکس تریل، هایما S7 توربو یا میتسوبیشی اوتلندر 2018 که در بازار ایران موجود است مقایسه کرد.

فولکس واگن تیگوان 2018 ، شاسی بلند جدید فولکس واگن در ایران

در بخش جلویی فولکس واگن تیگوان 2018 از یک جلوپنجره سه تکه با بخش‌های افقی استفاده کرده که با چراغ‌های کشیده جلویی، با انحنای چشم‌نوازی به دو گوشه بدنه امتداد پیدا می‌کنند. ورودی‌های هوا در بخش زیری سپر قرار گرفته شده که ساختاری مشبک دارند و نمایی ذوزنقه‌ای به خود گرفته‌اند. دو ورودی دیگر هوا نیز به شکل معکوس طرح ورودی‌های اصلی را داشته که در دو کنار سپر تعبیه شده اند. در مجموع ظاهر فولکس واگن تیگوان 2018 در نمای جلویی آرام ولی جذاب بوده و حس آرامش را برای راننده و سرنشینان به ارمغان می‌آورد.

در بخش کناری فولکس واگن تیگوان 2018 حس آرامش موجود در بخش جلویی نیز با دو خط جانبی بالایی و دو خط جانبی پایینی به صورت مستقیم تا انتهای خودرو ادامه پیدا می‌کند و گلگیرهای نسبتا برجسته نیز اندکی حس قدرت را به بیننده القا می‌کند. بخش عقبی نیز آرامش موجود در سایر قسمت‌های خودرو را حفظ نموده است. چراغ‌های عقبی فرمی شبیه بلور و کریستال داشته وخط سقف با شیبی نرم تا انتهای دیفیوزرهای عقبی که نمایی برجسته به سپر بخشیده‌اند، ادامه پیدا می‌کند.

فولکس واگن تیگوان 2018 ، شاسی بلند جدید فولکس واگن در ایران

در مجموع ظاهر کلی فولکس واگن تیگوان 2018 حس آرامش و اندکی کندی و تبلی را به همراه چاشنی قدرت و صلابت از خود به نمایش گذاشته و آن رابه نمونه‌ای مناسب برای سنین بالاتر تبدیل کرده‌ است.

طراحی داخلی و کابین

کابین و فضای داخل فولکس واگن تیگوان 2018 ساده بوده و تمامی ابزار و ادوات داخلی در حین استفاده از مواد اولیه با کیفیت مناسب، نمایی آرام و کم جذابیت و قدیمی و آشنا را از خود به نمایش می‌گذارند. خروجی‌های سیستم تهویه مطبوع در بخش میانی داشبورد نمایی غیر متفارن داشته که یک صفحه نمایش رنگی لمسی بزرگ در زیر آن قرار گرفته است.

فولکس واگن تیگوان 2018 ، شاسی بلند جدید فولکس واگن در ایران

فرمان سه شاخه و روکش شده با چرم بوده که در بخش پایینی ساختاری شبیه به حرف D انگلیسی به خود گرفته و در پشت آن یک صفحه نمایش رنگی تخت، به نمایش اطلاعات خودرو و سیستم ناوبری ماهواره‌ای می‌پردازد. با توجه به پنجره‌ها و شیشه‌های عریض و کشیده، راننده و سرنشینان ردیف کافی و مناسبی به محیط اطراف خواهند داشت.

فولکس واگن تیگوان 2018 ، شاسی بلند جدید فولکس واگن در ایران

فضای داخلی

کیفیت صندلی‌ها قابل قبول بوده و پوششی از چرم با کیفیت مناسب بر روی آنها قرار گرفته است. با توجه به افزایش ابعاد، صندلی‌های ردیف دوم فولکس واگن تیگوان 2018 نیز فضای کافی و راحت را برای سرنشینان فراهم می‌کند. اما ممکن است برخی در هنگام سوار و پیاده شده در محیط های تنگ، به دلیل استفاده از رودری‌ها و محفظه‌های بزرگ بر روی درها و کشیده‌ بودن درهای عقبی، با اندکی مشکل مواجه شوند.

فولکس واگن تیگوان 2018 ، شاسی بلند جدید فولکس واگن در ایران

صندلی‌های سفارشی ردیف سوم فضای اندکی داشته و بیشتر مناسب کودکان هستند. اما با این وجود باز هم فضایی در حدود 340 لیتر را برای قرار دادن چمدان‌ها برای محفظه بار فراهم می‌کنند. این فضا در صورت جمع شدن ردیف سوم صندلی‌ها به 934 لیتر افزایش پیدا می‌کند که از این لحاظ آن را در رده‌ای متوسط بین رقبا قرار می‌دهد.

در مجموع کابین این اتومبیل شاسی بلند جدید فولکس واگن نیز مانند نمای خارجی آن، حس آرامش و سادگی را بر انگیخته و آن را بیش از بیش مناسب برای افراد خواهان رانندگی بدون هیجان و افراد مسن‌تر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید : معرفی، بررسی و مشخصات فنی ب ام و X5 مدل 2018 ، شاسی بلندی سایز متوسط، قدرتمند و مجلل

موتور و پیشرانه

موتور فولکس واگن تیگوان 2018 یک نمونه 4 سیلندر 2.0 لیتری 16 سوپاپه بوده که با حجم دقیق 1.984 سی سی و استفاده از سیستم توربوشارژر، توانیی تولید نیرویی در حدود 184 اسب بخار در دور موتور 4.400 دور در دقیقه را داشته و حداکثر گشتاوری برابر با 236 پاوند بر فوت (معادل 320 نیوتون متر) در دور موتور 1.600 دور در دقیقه را تولید می‌کند. این نیرو توسط یک جعبه دنده 7 سرعته اتوماتیک دو کلاچه به تمای چرخ‌های خودرو (AWD) منتقل می‌گردد.

فولکس واگن تیگوان 2018 ، شاسی بلند جدید فولکس واگن در ایران

با استفاده از این موتور فولکس واگن تیگوان 2018 بر اساس اعلام وب‌ سایت این شرکت، به زمانی در حدود 8 ثانیه برای رسیدن از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت نیاز داشته و توانایی رسیدن به حداکثر سرعتی در حدود 118 مایل در ساعت (معادل 190 کیلومتر در ساعت) را دارد. مصرف سوخت نیز در حدود 21 مایل با هر گالن سوخت (معادل 11.2 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر شهری، 29 مایل با هر گالن سوخت (معادل 8.1 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر بزرگراهی و 25 مایل با هر گالن سوخت (معادل 9.4 لیتر در هر 100 کیلومتر) به صورت میانگین را داشته که با توجه به کیفیت بنزین موجود در ایران و نحوه رفتار راننده، این رقم افزایشی 1 تا 2 لیتری خواهد داشت.

فولکس واگن تیگوان 2018 ، شاسی بلند جدید فولکس واگن در ایران

تجهیزات و امکانات رفاهی و سرگرمی

فولکس واگن تیگوان 2018 نسبت به سایر خودروهای موجود در ایران نمونه‌ای نسبتا مجهز بوده و این شاسی بلند جدید فولکس واگن در ایران به فهرست کاملی تجهیز شده است. نمونه‌هایی از تجهیزات و امکانات این خودرو عبارتند از:

  • رینگ‌های آلیاژی 19 اینچی 5 پره
  • چراغ‌های اتوماتیک جلویی مجهز به لامپ‌های LED و قابلیت چرخش در مسیر حرکت چاده و پیچ
  • چراغ‌های روشنایی در روز (Daylight)
  • چراغ‌های مه شکن در دو بخش جلویی و عقبی خودرو
  • آیینه‌های جانبی تاشو و با قابلیت تنظیم به صورت الکتریکی به همراه سیستم گرم‌کن و حافظه
  • گرمکن اتوماتیک نازل برف پاکن
  • شیشه‌های دودی
  • قابلیت ورود و استارت خودرو بدون نیاز به کلید (Keyless)
  • غربیلک فرمان با روکش چرم مجهز به دکمه‌های کنترلی سیستم صوتی و تلفن همراه
  • صندلی‌های جلویی با قابلیت تنظیم به صورت الکتریکی در 12 جهت مختلف به همراه حافظه
  • گرم‌کن برای صندلی‌های جلویی و عقبی
  • سیستم اطلاعاتی سرگرمی (Infotainment) مجهز به صفحه نمایش 9.2 اینچی بزرگ لمسی و رنگی
  • مجهز به پورت‌های USB و AUX
  • خروجی برق 12 ولت برای سرنشینان جلویی، عقبی و صندوق عقب
  • سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک سه گانه (Tri-Zone Climate Control)
  • سیستم نمایش اطلاعات بر روی بخش جلویی شیشه راننده (هدآپ دیسپلی)
  • نورپردازی داخلی
  • قلاب مخصوص یدکی کشی
  • در صندوق عقب با قابلیت باز شدن به صورت الکتریکی و بدون نیاز به دست
  • سقف پانوراما
  • برف پاک کن‌های اتوماتیک حساس به بارش باران

تجهیزات و امکانات ایمنی و کمکی راننده

از تجهیزات و امکانات بالای ایمنی و مناسب کمکی راننده موجود در فولکس واگن تیگوان 2018 می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • سیستم ترمز ضد قفل (ABS) به همراه EBD
  • سیستم کنترل الکتریکی پایداری خودرو (ESP)
  • سیستم کنترل سرعت (Cruise Control)
  • سیستم کنترل سرعت در سراشیبی (HDC)
  • 9 کیسه هوای ایمنی (2 عدد جلو، 2 عدد عقبی، پرده‌ای و زانوی راننده)
  • کمربند ایمنی سه نقطه‌ای و پیش کشنده برای تمامی سرنشینان
  • سیستم هشدار خستگی راننده
  • سیستم محافظت از عابران پیاده
  • دوربین کمکی دنده عقب
  • سنسورهای پارک در عقب و جلو
  • سیستم پارک خودکار (اتو پارک)
  • قابلیت انتخاب چهار حالت رانندگی (4Motion) برفی، جاده ای، آفرود و آفرود سفارشی
  • دوربین 360 درجه نمای اطراف
  • سیستم نمایش میزان فشار باد تایرها (TPMS)

از تجهیزات سفارشی فولکس واگن تیگوان 2018 تیپ‌های بالا در بازارهای جهانی می‌توان به موارد زیر نیز اشاره نمود:

  • سیستم نمایش نقاط کور خودرو (Blind Spot Monitoring System)
  • سیستم هشدار برخورد از جلو (Forward Collision Warning)
  • سیستم هشدار وجود ترافیک در بخش عقبی خودرو (Rear Cross Traffic Alert)
  • سیستم هشدار خروجی مسیر حرکت خودرو از بین خطوط جاده (Lane Departure Warning)

 

رانندگی

رانندگی با فولکس واگن تیگوان 2018 به طور کلی متفاوت به نمای ظاهری آن بوده و با توجه به بهره گیری از پلتفرم مشترکی با فولکس واگن گلف هاچ بک (Hatchback) عملکردی شبیه به خودروهای هاچ بک دارد. قدرت تولید شده توسط موتور کافی بوده و سیستم توربوشارژر و جعبه دنده دو کلاچه 7 سرعته اتوماتیک هماهنگی قابل قبولی با همدیگر دارند.

فولکس واگن تیگوان 2018 ، شاسی بلند جدید فولکس واگن در ایران

رانندگی اسپرت، اندکی خشک ولی راحت بوده و هنگام عبور از پیچ ها با سرعت های بالا، عملکرد مناسبی را از خود به نمایش می گذارد. در مجموع رانندگی با این خودروی شاسی بلند جدید فولکس واگن در ایران لذت بخش است که آن را به نمونه‌ای قابل توجه در جمع کندروهای این کلاس از بدنه خودروها تبدیل می کند. قابلیت انتخاب وضعیت رانندگی نیز عملکرد مناسبی داشته و به خوبی به تنظیم سیستم تعلیق و سیستم فرمان به منظور نمایش بهترین عملکرد ممکن در شرایط مختلف می‌نماید.

ایمنی

با توجه به استفاده از امکانات کمکی رانندگی و کیسه‌های هوای متعدد در خودرو و کسب امتیازات قابل توجه توسط فولکس واگن تیگوان 2018 می‌توان این خودرو را یک نمونه ایمن تلقی نموده و با خیال آسوده اقدام با سفر و یا حتی ماجراجویی در مسیرهای خاکی و خارج از جاده را نمود.

قیمت در بازارهای جهانی

فولکس واگن تیگوان 2018 با قیمتی در حدود 25.000 دلار (معادل 145 میلیون تومان) در مدل پایه‌ در بازارهای جهانی به فروش رسیده و یک خودروی با قیمت مناسب به حساب می آید. این خودرو در بالاترین تیپ و سطح تجهیزات نیز با رقمی در حدود 39.000 دلار (معادل 225 میلیون تومان) به فروش رفته که رقمی نسبتا بالا و در حد خودروهای لوکس و مدرن بازار است.

فولکس واگن تیگوان 2018 ، شاسی بلند جدید فولکس واگن در ایران

رقبا در بازارهای جهانی

فولکس واگن تیگوان 2018 در کلاس بدنه خودروهای شاسی بلند، مکانی در میانه‌های رو به بالا را به خود اختصاص داده است. از رقبای این خودرو در بازارهای جهانی می‌توان به نمونه های زیر اشاره داشت:

  • هوندا CR-V با قیمت پایه‌ای در حدود 25.000 دلار (معادل 145 میلیون تومان)
  • جیپ چروکی (Jeep Cherokee) با قیمت پایه‌ای در حدود 25.000 دلار (معادل 145 میلیون تومان)
  • نیسان روژ (Nissan Rouge) با قیمت پایه‌ای در حدود 22.500 دلار (معادل 130 میلیون تومان)
  • جمس ترین (GMC Terrain) با قیمت پایه‌ای در حدود 25.000 دلار (معادل 145 میلیون تومان)

فولکس واگن تیگوان 2018 در ایران

این خودروی شاسی بلند جدید فولکس واگن در ایران با قیمتی در حدود 400 میلیون تومان (معادل 95.000 دلار با دلار 4200 تومانی اسمی و 77.000 دلار با قیمت دلار در بازار آزاد در فروردین 97) به فروش خواهد رسید و در جمع خودروهای گرانقیمت شاسی بلند قرار خواهد گرفت. مشتریان ایرانی با پرداخت این مبلغ توانایی خرید نمونه‌هایی مانند ب ام و X5M (نمونه تقویت شده توسط بخش M Power) با قیمت 102.000 دلار و رنج روور با قیمت 95.000 دلار را در بازارهای جهانی خواهند داشت!

رقبای فولکس واگن تیگوان 2018 در ایران

از رقبای این خودرو شاسی بلند جدید فولکس در ایران می‌توان به نمونه‌هایی مانند خودروهای زیر اشاره نمود:

سخن آخر

بازارهای خودروهای شاسی بلند ایران چند وقتی است که با ورود نمونه‌های چینی شاهد رونقی بوده و هر روزه با نمونه‌های مختفی از آنها در کوچه و خیابان روبرو هستیم. فولکس واگن تیگوان 2018 نیز یک نمونه قابل توجه بوده که با توجه به برچسب کشور سازنده با رقمی بالا وارد ایران شده و در اختیار قشر متوسط رو به بالا و مرفه قرار می‌گیرد.

فولکس واگن تیگوان 2018 ، شاسی بلند جدید فولکس واگن در ایران

فضای داخل کابین و امکانات قابل قبول بوده و این خودرو با استفاده از پیشرانه قدرتمند خود، توانایی‌های قابل قبولی را حتی در مسیرهای طولانی خارج از شهری و بین شهری از خود به نمایش می گذارد. اما باید منتظر ماند و دید آیا این خودروی شاسی بلند جدید فولکس واگن در ایران با توجه به ظاهر قدیمی تر، می‌تواند بر حریفات آسیایی و کره ای علبه کرده و یا با توجه به ظاهر کم هیجان خود محکوم به شکست خواهد شد.

مشخصات فنی فولکس واگن تیگوان 2018 در یک نگاه

کلاس بدنه شاسی بلند
تعداد سرنشین (نفر) 5
حجم موتور (لیتر) 1.984
تعداد سیلندر 4 توربو
قدرت موتور (اسب بخار) 180
گشتاور (نیوتون. متر.) 320
تعداد سوپاپ 16
گیربکس 7 اتوماتیک
سیستم انتقال قدرت چهار چرخ
مصرف سوخت  (شهر) 11.2
مصرف سوخت (بزرگراه) 8.1
مصرف سوخت (ترکیبی) 9.4
تولید CO2 در هرکیلومتر (گرم.) 193
ظرفیت باک (لیتر.)
شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت 8
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) 190
طول ﴿میلیمتر﴾ 4.701
پهنا ﴿میلیمتر﴾ 1.839
ارتفاع ﴿میلیمتر﴾ 1.658
فاصله دو محور ﴿میلیمتر﴾ 2.790
ارتفاع از زمین ﴿میلیمتر﴾ 200
حجم محفظه بار (لیتر) 340 سه ردیف/934 دو ردیف
وزن پایه (کیلوگرم) 1.788
قیمت پایه (میلیون تومان) 145
قیمت در بازار ایران (میلیون تومان) 350

گالری تصاویر فولکس واگن تیگوان 2018

**تصاویر ممکن است با نمونه موجود در بازار ایران متفاوت باشند

منبع : فولکس واگن

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    انسان نباید بخاطربرندفولکس بااین قیافه وقدرت کم وجای تنگ سرنشینان برای ۷ نفر وباتوجه به امکانات کمترازکره ای ها ولوازم ۱۰۰ درصد گرانتر وباتوجه به اینکه توربو هست وتعمیرات زودتری راطلب میکند وباتوجه به وجود ماشینهای کره ای وژاپنی بااستهلاک کمتر وکارایی بهتر و۷ نفره بودن آنها رانخره وبا۵۸۰ میلیون درحال حاضر این ماشین راتهیه کنه وبگه فولکس آلمانی سوارمیشم بحث برند جدا ولی لکسوس ان ایکس ۲۰۱۵ باتوجه به شیک تربودن ودوام بالاتر ازاین ماشین خیلی سرترخواهدبود بااینکه قیمتش درمدل کارکرده کم کار درهمین حداست تازه ۲۰۱۶ لکسوس راهم میشه اگه کارکردبالاتری داشته باشه بااین قیمت خرید

    پاسخ