;
coinex

دستکش هوشمند رباتیک مخصوص افراد معلول ؛ تازه‌های نمایشگاه CES 2018

دستکش هوشمند رباتیک
دستکش هوشمند رباتیک
این‌بار به کمک افراد دچار آسیب نخاعی خواهد شتافت و انجام فعالیت‌های روزمره را برای آن‌ها ممکن خواهد نمود.

دستکش رباتیک به افرادی که دچار آسیب نخاعی شده‌اند، امکان انجام فعالیت‌های روزمره را می‌دهد. آسیب طناب نخاعی، موجب می‌شود تمام فعالیت‌های فرد مختل شود. بسته به میزان آسیب، ممکن است فرد دچار بی‌حسی، درد یا فلج شدگی انگشتان شود. با این تفاسیر، انجام کارهای روزانه برای فرد آسیب دیده، تقریبا غیر ممکن است.


بیشتر بخوانید:  دستکشی که بدون لمس اشیاء، آنها را احساس می‌کند


دستکش هوشمند رباتیک جدید که در نمایشگاه CES 2018 با نام نئومانو (NeoMano) به نمایش گذاشته شد، به این افراد کمک می‌کند تا از انگشتان خود حتی برای گرفتن فنجان یا مسواک زدن دندانها بدون کمک سایرین استفاده کنند.

نئوفکت (Neofect) کمپانی کره‌ای است که در زمینه تولید ابزار توان بخشی فعالیت می‌کند. محصولات بیشتر شناخته شده این شرکت، بورد هوشمند راپائل و دستکش هوشمند راپائل هستند. دستکش هوشمند جدید ساخت این شرکت، چرمی بوده، ظاهری شبیه به دستکش مخصوص کمان کشی که تنها انگشت‌های شصت، اشاره و وسط را می‌پوشاند، دارد.

دستکش معلولین

سیم‌های تیتانیومی این دستکش هوشمند، امکان حرکت دادن این سه انگشت را به شما می‌دهند. به وسیله این ابزار توان بخشی قادرید فعالیت‌هایی نظیر، برداشتن لیوان، نگه داشتن مسواک و گرفتن دستگیره در را انجام دهید. این دستکش هوشمند به کنترلری با دو گزینه مجهز است. با انجام دستور گرفتن، انگشتان به دور وسیله مورد نظر حلقه می‌زنند و با دستور رها کردن، انگشتان به حالت استراحت باز می‌گردند.


بیشتر بخوانید:  دستکش هوشمند گلدفینگر جایگزین موس و جوی استیک


پس از محبوبیت دستکش هوشمند راپائل، نئوفکت تمرکز خود را بر روی افرادی قرار داده که با ضایعه طناب نخاعی روبرو هستند. از آنجایی که دستکش‌های هوشمند راپائل مخصوص افرادی بود که دچار سکته مغزی شده‌اند، این کمپانی تصمیم گرفت دست به ساخت محصولی برای افراد مبتلا به ضایعه طناب نخاعی بزند.

بهار امسال دستکش هوشمند شروع به جمع آوری بودجه از طریق کیک استارتر خواهد نمود و احتمالا در اواخر سال جاری عرضه خواهد شد.

.

منبع: cnet

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر