;
coinex

برترین تکنولوژی های موبایلی مورد انتظار در سال 2018

 

برترین تکنولوژی های موبایلی مورد انتظار در سال 2018
صنعت موبایل جهان در سال‌های اخیر پیشرفت‌های بسیاری کرده و جالب است که هر سال بر نوآوری‌ها و خلاقیت‌های موجود در این حوزه نیز اضافه می‌شود. 2018 نیز سال جذابی برای فناوری‌های موبایلی خواهد بود. در این مطلب با برترین تکنولوژی های موبایلی 2018 آشنا خواهید شد. 

نمایشگاه CES 2018 بدون رویداد مهمی در حوزه فناوری موبایل سپری شد و با توجه به نزدیک شدن به زمان برگزاری نمایشگاه MWC 2018، باید منتظر باشیم تا گوشی‌های هوشمند مجهز به فناوری‌های جدید معرفی شوند. سال 2017 سالی پرهیجان برای صنعت گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شد و از این رو، ما بسیار کنجکاویم که ببینیم آیا مدل‌های معرفی شده امسال نسبت به گذشته قوی تر هستند یا خیر؟

در ادامه این مطلب، برترین فناوری های موبایلی مورد انتظار در سال 2018 را معرفی می کنیم. تکنولوژی‌هایی که بی‌گمان در بهترین گوشی های 2018 خودنمایی خواهند کرد. با تکراتو همراه باشید.

برترین تکنولوژی های موبایلی 2018

1- اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر

فناوری های موبایلی مورد انتظار سال 2018

موضوع ادغام اسکنر اثر انگشت با نمایشگر گوشی های هوشمند از ابتدای سال گذشته مطرح بوده است، حال که نمایشگرها فضای بزرگی از بخش جلویی گوشی‌ها را گرفته‌اند، چگونه می‌توانیم قادر به استفاده از سنسور اثر انگشت در قسمت جلویی موبایل باشیم؟ آیا ما باید برای همیشه به فکر تعبیه این حسگر در پنل پشتی باشیم؟ آیا باید این سنسورها را فراموش کرده و از سیستم های جایگزین همچون Face ID استفاده کنیم؟

امکان تعبیه اسکنر اثر انگشت در زیر شیشه نمایشگر وجود دارد. در واقع، این ویژگی توسط شرکت چینی ویوو و به لطف فناوری سیناپتیکس پیاده‌سازی شده است. به همین دلیل، احتمالا با روی آوردن شرکت‌های بزرگ‌تر به این تکنولوژی فاصله چندانی نخواهیم داشت.

2- گوشی هوشمند انعطاف پذیر

فناوری های موبایلی مورد انتظار سال 2018

تلفن هوشمند انعطاف‌پذیر سامسونگ یکی دیگر از فناوری های موبایلی مورد انتظار در سال 2018 است. در سال‌های اخیر، شایعات بسیاری درباره گوشی قابل انعطاف با نمایشگر تاشو سامسونگ شنیده‌ایم. وضعیت این گوشی هوشمند دو حالت دارد، یا در حال حاضر سامسونگ در حال توسعه یک موبایل هوشمند انعطاف‌پذیر است و یا در آینده قصد دارد آن را تولید کند.

در حال حاضر، گزارش‌های متناقض بسیاری از آماده بودن اولین مدل از این گوشی هوشمند حکایت دارد. تلفن هوشمند انعطاف‌پذیر سامسونگ احتمالا تا اواخر سال 2018 در معرض دید همگان قرار خواهد گرفت. البته ممکن است رونمایی این گوشی تا اوایل سال 2019 نیز به تعویق بیفتد.

در هر صورت، امیدواریم تا پایان سال جاری میلادی، اطلاعات موثق‌تری از این گوشی اعلام شود. هدف از تولید یک موبایل انعطاف‌پذیر چیست؟ در جواب آن باید گفت که هدف، ساخت یک تبلت تاشو است که قابل تبدیل به یک گوشی هوشمند نیز باشد.

3- دیافراگم متغیر در دوربین گلکسی اس 9

فناوری های موبایلی مورد انتظار سال 2018

در سال های اخیر دیافراگم دوربین گوشی‌های هوشمند پیشرفت چشمگیری داشته است. ما نمی‌توانیم در این رابطه با اطمینان حرف بزنیم، اما چندی پیش تصویر منتشر شده از جعبه گلکسی اس 9 ، حکایت از احتمال وجود دیافراگم متغیر در دوربین اصلی آن داشت.

این به این معنی است که دیافراگم دوربین گوشی قادر است از حالت بسیار عریض f/1.5 به f/2.4 متغیر باشد، که این امر برای ثبت عکس‌های بی‌نظیری مورد استفاده قرار خواهد گرفت. دیافراگم متغیر یکی دیگر از تکنولوژی های موبایلی 2018 خواهد بود.

4- آیفون 2018

فناوری های موبایلی مورد انتظار سال 2018

چرا ما برای یک گوشی جدید آیفون آنقدر هیجان‌زده هستیم؟ سال 2017، سالی بود که ما منتظر رونمایی طراحی جدید پرچمدار آیفون بودیم. طراحی جدید این پرچمدار در حالی رونمایی شد که به آن برچسب قیمت 1000 دلاری خورده بود. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، آیفونی ارزان‌تر در سال 2018 در معرض دید همگان قرار خواهد گرفت.

ظاهرا قرار است آیفون 9 با نمایشگر تمام صفحه به همراه بریدگی بالای آن (ناچ)، اما با پنل TFT معرفی شود و یک مدل دیگر با نام آیفون 9 پلاس با نمایشگر بزرگ‌تر رونمایی شده و در معرض دید همگان قرار گیرد. البته اسامی آیفون‌های 2018 همچنان در هاله‌ای از ابهام است. بد نیست برای اطلاعات بیشتر در این زمینه، لینک زیر را مطالعه کنید.


بیشتر بخوانید:  نامگذاری آیفون X ما را به نقطه‌ بدون بازگشت رساند؛ نام آیفون های ۲۰۱۸ اپل چه خواهد بود؟!


هنوز هم برای ما سوالات مختلفی مطرح می‌شود؛ آیا ارزان‌ترین گوشی آیفون هم دارای سیستم تشخیص چهره Face ID خواهد بود؟ نام‌گذاری این گوشی‌ها به چه صورتی است؟ آیا ما با سه گوشی هوشمند (آیفون 9، آیفون 9 پلاس و آیفون Xs) رو به رو خواهیم بود و در حالی که همه این‌ها دارای نمایشگر بدون حاشیه هستند، چه چیزی موجب گران‌تر بودن یکی از این گوشی‌ها نسبت به سایرین خواهد شد؟

بله؛ سوال‌های بدون پاسخ بسیاری در این بین وجود دارد!

5- راه اندازی پروژه تربل (Project Treble)

فناوری های موبایلی مورد انتظار سال 2018

در سال گذشته شاهد راه اندازی سیستم عامل اندروید 8 اوریو بودیم، اما فقط درصد کمی از مردم جهان به لذت تجربه آن رسیدند. قطعا سرعت کم بروزرسانی های این سیستم عامل دلیل اصلی این موضوع است. گوگل تصمیم دارد این اتفاق را با راه اندازی پروژه تربل بهبود بخشد، روشی که توسط آن اطلاعات اصلی مربوط به اندروید و رابط کاربری اختصاصی شرکت‌های مختلف در موبایل ذخیره شده و با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند.

اساسا در این روش، در به‌روز شدن بدنه اصلی سیستم عامل مشکلی وجود ندارد و بدون از دست رفتن امکانات اختصاصی شرکت‌های مختلف، می‌تواند به صورت مستقل به روز رسانی شود. در نهایت سازندگان گوشی‌های تلفن راحت‌تر کدنویسی می‌کنند و نسبت به قبل، تست سیستم‌عامل راحت‌تر صورت می‌پذیرد. در تئوری، این حالت می‌تواند موجب سرعت بخشیدن به‌روزرسانی گوشی‌های هوشمند شود.

در حال حاضر، به خاطر برخی از محدودیت‌های فنی، بعضی از گوشی‌های هوشمند 2017 که به سیستم عامل اندروید 8 اوریو مجهز شده‌اند، پروژه تربل را پشتیبانی نمی‌کنند، بنابراین سال 2018 سالی است که گوشی‌های هوشمند با قابلیت پشتیبانی از این پروژه با قیمتی بالاتر وارد بازار خواهند شد. همین موضوع تمام چیزی است که انتظار داریم در مورد سرعت به‌روزرسانی این سیستم عامل اتفاق بیفتد.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر