;
coinex

افزایش خطر ابتلا به سرطان با اشعه های موبایل

تاکنون تحقیقاتی مختلف در مورد تاثیر اشعه‌های موبایل بر افزایش خطر ابتلا به سرطان صورت گرفته است. مشخص شده است که اشعه‌های موبایل باعث سرطان می‌شوند.

به گزارش تکراتو و به نقل از مهر، در این مدت دو تحقیق بزرگ و جدید توسط سازمان ملی سلامت آمریکا در مورد تاثیر اشعه‌های موبایل بر خطر ابتلا به سرطان انجام گرفته است. این تحقیق بر روی موش‌ها صورت گرفته است که نتایج آنها نشان داده است که ابتلا به سرطان در موش‌ها با اشعه‌های موبایل افزایش یافته است. بنابراین اشعه‌های موبایل تهدیدی برای تمامی افراد هستند و باعث ایجاد انواع مختلف سرطان‌ها خواهند شد.

بررسی تحقیقات مربوط تاثیر اشعه‌های موبایل بر خطر ابتلا به سرطان

در تحقیق انجام شده توسط سازمان ملی سلامت آمریکا در مورد تاثیر اشعه‌های موبایل در ایجاد سرطان، در ابتدا ۶ درصد از موش‌های نر در برابر اشعه‌هایی قرار گرفتند که موبایل‌ها در مقادیر بسیار زیاد منتشر می‌کردند. در ادامه مشخص شد که قلب این موش‌ها به نوعی سرطان به نام schwannoma دچار شده است. البته محققانی که در این زمینه فعالیت‌هایی را انجام داده‌اند خود اعلام کرده‌اند که باید در مورد اینکه آیا میزان و نوع استفاده‌ی افراد عادی از موبایل نیز می‌تواند  خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد یا نه، تحقیقات بیشتری نیاز است.

البته دو سال پیش بود که محققان برنامه سم شناسی ملی از این همین سازمان، برای انجام تحقیقات خود و دستیابی به نتایجی مشخص، موش‌ها را در برابر سطوح مختلفی از اشعه‌های موبایل قرار دادند. در ادامه در ۲۰۱۶ میلادی بود که محققان اطلاعات اولیه‌ای که در مورد این تحقیق خود به دست آورده بودند را منتشر کردند. این محققان بعد از بررسی‌های انجام شده و ارائه نتایج، درباره ارتباط احتمالی بین اشعه‌های موبایل و خطر ابتلا به سرطان به همه هشدار دادند. انجام این تحقیق و انتشار نتایج به دست آمده از آن باعث شد تا سال گذشته ایالت کالیفرنیا درباره استفاده از موبایل به تمامی افراد هشدار دهد.

انتشار اشعه‌هایی مضر از موبایل و سایر دستگاه‌های بی سیم

موبایل‌ها و انواع مختلف دستگاه‌های بی سیم، هنگامی که به شبکه متصل هستند و اطلاعاتی را منتقل می‌کنند، مقادیر کمی از اشعه‌های مایکرویو را منتشر می کنند. البته این انرژی تولید شده مانند اشعه مافوق بنفش و یا اشعه ایکس قدرت زیادی ندارد اما تحقیقات جدیدی که در این زمینه انجام شده است نشان می دهد قرار گرفتن مداوم و زیاد در برابر ‌اشعه‌های مایکرویو برای سلامتی انسان بسیار مضر است.

در تحقیقی که توسط دانشمندان برای بررسی بیشتر تاثیر اشعه‌های موبایل بر خطر ابتلا به سرطان انجام گرفته بود، دانشمندان موش‌ها را روزانه ۱۸ ساعت در برابر سطح بالایی از اشعه‌های مضر موبایل قرار دادند. یعنی حدود ۱۰ دقیقه انتشار اشعه در سطحی بالا و سپس ۱۰ دقیقه بدون انتشار اشعه.

لازم به ذکر است که بیشترین میزان ضرر اشعه‌ها در این حالت زمانی است که سیگنال‌های موجود در شبکه ضعیف هستند و فرد در این حالت قصد دارد تماسی برقرار کند و یا مقادیر زیادی از اطلاعات را در این شرایط منتقل نماید. دانشمندان اعتقاد دارند که این روند نوسانی، می‌تواند خطر ابتلا به سرطان را توسط این دستگاه‌ها افزایش دهد و به شدت بر سلامت انسان تاثیر بگذارد.

 

بیشتر بخوانید :

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر