;
coinex

بررسی تعدادی از برترین فناوری های دنیا ؛ معجزه فناوری در 10 سال اخیر

 

امروزه انسان‌ها از برترین فناوری های دنیا در زندگی خود استفاده می‌کنند. فناوری‌هایی که انسان روزی حتی نمی‌توانست آنها را تصور کند!

در این چند سال گذشته اتفاقات جالب زیادی در دنیای  فناوری روی داده است. البته سرعت ایجاد فناوری‌های جدید نیز زیاد بوده است. تمامی فناوری‌ها موجود، دارای ویژگی‌ها و قابیلت‌هایی هستند که در هر زمینه‌ای توانسته‌اند زندگی و انجام کارها را راحت‌تر کنند.

شاید استفاده از این فناوری‌ها روزی فقط تصور و خیال بود اما اکنون در واقعیت نیز وجود دارند و استفاده از آنها برای همگان امکان پذیر است. بنابراین اگر در هر لحظه در مورد فناوری جدید دیگری که تا امروز غیرقابل تصور بوده است، چیزی بشنویم، جای تعجب نیست!

بررسی تعدادی از برترین فناوری های دنیا

نکته جالب دیگری که در اینجا لازم است به آن اشاره نمود این است که افراد اکنون چنان به این فناوری‌ها وابسته شده‌اند که حتی نمی‌توانند زندگی بدون آنها را روزی تصور کنند. در ادامه قصد داریم به بررسی تعدادی از برترین فناوری های دنیا بپردازیم. فناوری‌هایی که پیش از این وجود نداشتند اما اکنون استفاده از آنها چنان عادی و طبیعی شده است که گویی از ابتدا وجود داشته‌اند. با تکراتو همراه باشید!

1.استفاده از تاکسی‌یاب‌های اینترنتی

تاکسی یاب‌های اینترنتی از جمله برترین فناوری های دنیا محسوب می‌شوند که نمونه آن در ایران نیز موجود است. البته پیش از وجود آنها نیز گرفتن تاکسی کار سخت و دشواری نبود اما اکنون شما می‌توانید به راحتی در منزل و با زدن چند ضربه روی گوشی از نزدیک‌ترین تاکسی برای رفتن به مقصد مورد نظر استفاده کنید.

از سال 1387(2008) به بعد بود که استفاده از این تاکسی‌ها رواج یافت، تاکسی اینترنتی اوبر و مشابه با آن اسنپ و تپسی در ایران. با استفاده از این اپلیکیشن‌ها می‌توان به راحتی از تمامی تاکسی‌های موجود در اطراف باخبر شد و با پرداخت هزینه‌ای پایین به آنها دسترسی داشت. از جمله ویژگی‌های مهم اپلیکیشن‌های تاکسی‌یاب که باعث شده دیگر استفاده از روش‌های سنتی رونق نداشته باشد، می‌توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • دسترسی ساده و سریع
  • به صرفه و اقتصادی
  • پرداخت آنلاین
  • برآورد هزینه سفر
  • نمایش زنده خودروها در نقشه

بیشتر بخوانید : حذف اپلیکیشن اسنپ مسافران از کافه بازار! علت چیست؟


2.اپلیکیشن اینستاگرام

وجود شبکه‌های اجتماعی علاوه بر اینکه از برترین فناوری های دنیا محسوب می‌شوند، معجزه‌ای در دنیای فناوری اطلاعات نیز به حساب می‌آیند. البته استفاده از این شبکه‌ها مدت زمان زیادی نیست اما با این وجود به یک جزء جداناشدنی از زندگی ما تبدیل شده‌اند. در این بین یکی از شبکه‌های اجتماعی که توانست بسیار مورد توجه باشد، اینستاگرام بود.

نخستین نسخه اینستاگرام در اکتبر 2010 راه‌اندازی شد و در اولین روز ارائه این نرم‌افزار، 25 هزار نفر وارد آن شدند. این برنامه دو سال بعد در سیستم‌های اندروید نیز مورد استفاده قرار گرفت و محبوبیت سریع آن باعث شد تا کاربران آن در مدت دو سال به بیش از صد میلیون نفر برسد. تعداد کاربران آن تا سال 2014 حدود 300 میلیون و در حال حاضر نیم میلیون نفر است. تاکنون کاربران اینستاگرام 40 میلیارد عکس آپلود کرده‌اند! اینستاگرام یکی از برترین فناوری های دنیا است.


بیشتر بخوانید : حذف اکانت اینستاگرام ؛ چگونه اکانت اینستاگرام را پاک کنیم؟


3.ایر ‌بی‌‌ان بی

یکی دیگر از برترین فناوری های دنیا که تواسنته است کاربران زیادی را به خود جذب کند، ایر‌ بی‌ان‌بی (Airbnb) یا همان وبگاه اشتراک محل اقامت است. در ایر بی ان بی، مردم مکان‌های اقامتی‎ ‎را کرایه می‌دهند‏. این وبگاه میلیون‌ها کاربر دارد که این ایده برای آنها نه‌ تنها خوب، بلکه فوق‌العاده است.

این شرکت در آگوست 2008 ‏به مرکزیت سان فرانسیسکو در کالیفرنیا‎ ‎بنا ‌شد از زمانی که آغاز به کار کرده است سالانه به میلیون‌ها مسافر و مهمان کمک کرده است تا جایی را برای اقامت پیدا کنند. این مجموعه در حال حاضر دارای دو میلیون مکان اقامتی در 65 هزار شهر در 191 کشور مختلف است. ایر‌ بی‌ان‌بی از زمان آغاز به کار خود برای صنعت هتلداری دردسر ساز شده است.

4.آیپد

آیفون نخستین ابزار فناورانه واقعی است که در سال 2007 معرفی شد. در سال 2010 بود که اپل با ارائه آیپد دنیای گجت‌ها را شگفت زده کرد. آیپد توانست از جمله برترین فناوری های دنیا باشد. البته آیپد اولین تبلت یا آخرین تبلتی نبود که به بازار عرضه شد اما توانست بزرگ‌ترین تاثیر را در دنیای گجت‌ها داشته باشد.

این محصول فروش بسیار بالایی داشت ولی در ادامه میزان فروش آن تحت تاثیر ورود گوشی‌های هوشمندتر قرار گرفت و تا حدودی کاهش یافت. البته آیپد هنوز هم از گجت‌های محبوب و دوست داشتنی است و در حال ادامه حیات است.  شرکت اپل در سه ماهه آخر سال 2017، ده میلیون و 300 هزار آیپد فروخت.


بیشتر بخوانید : چگونه با حذف پیام های قدیمی، مصرف حافظه ی آیفون یا آی پد را بهینه کنیم


5.کتابخوان‌های الکترونیک

کتاب‌خوان‌های الکترونیک یکی دیگر از برترین فناوری های دنیا هستند که مورد استقبال بسیار زیادی نیز قرار گرفتند. عده‌ای از افراد به استفاده از این فناوری تمایل نشان دادن اما عده‌ای دیگر از افراد هستند که لذت ورق زدن یک کتاب واقعی را با هیچ چیز عوض نمی‌کنند.

البته کتابخوان‌های الکترونیک و کتاب‌های الکترونیک که می‌توانند طی چند دقیقه منتشر شوند، تاثیرات قابل ملاحظه‌ای بر شیوه کتابخوانی و لذت بردن افراد از محتوای نوشتاری به‌جا گذاشته‌اند. نرم‌افزار کیندل نخستین‌بار در سال 2007 با قیمت 400 دلار عرضه شد و توانست در مدت پنج ساعت و نیم به‌طور کامل فروش رود!

6.پول‌های رمزنگاری شده یا ارز دیجیتالی

پیش از این چیزی به اسم پول دیجیتالی یا ارز رمزنگاری شده وجود نداشت. اما اکنون پول‌های دیجیتالی به یکی از برترین فناوری های دنیا تبدیل شده‌اند. ارز دیجیتال که در کمتر از یک دهه پیش کار خود را آغاز کرد، آهسته آهسته به کیف پول مجازی بسیاری از مردم راه یافت و توانست به یک ارز محبوب تبدیل شود. ارزش پول دیجیتالی تا جایی است که در سال 2017 با ارزش بیش از 243 میلیارد دلار رد و بدل شد. البته در چند سال گذشته ارزهای دیجیتالی متفاوتی معرفی و عرضه شده‌اند.

هم اکنون چیزی حدود 900 ارز دیجیتالی در بازارهای جهانی مبادله می‌شود. اتریوم، ریپل، لایت‌کوین، بیت‌کوین، بیت‌شرز، دیجی‌بایت و… نمونه‌هایی از این ارزها هستند. اولین ارز دیجیتال بیت‌کوین بود که در سال 2009 با ارزش یک هزارم دلار ایجاد شد ولی اکنون ارزش آن به‌ صورت غیرقابل تصوری افزایش یافته است و علاوه بر اینکه در دنیای ارزهای دیجیتالی پادشاهی می‌کند، از جمله برترین فناوری های دنیا نیز به شمار می‌رود.


بیشتر بخوانید : معرفی با ارزش ترین و معروفترین ارزهای دیجیتالی در دنیا


7.منوپاد

یکی دیگر از برترین فناوری های دنیا منوپادها هستند. به نظر می‌رسد که استفاده از منوپاد یک گام بزرگ انسان به عقب باشد زیرا ابزارهایی که از آنها برای سوار کردن دوربین عکاسی استفاده می‌شود، از سال‌ها پیش وجود داشته‌اند. ظهور گوشی‌های هوشمند با قابلیت عکاسی دوربین جلو منوپادها را تولید کرد.

با توجه کوتاه بودن طول بازوی انسان برای گرفتن عکس و نیاز اساسی به گرفتن و آپلود عکس سلفی توسط افراد، منوپاد لازم بود و توانست پاسخگوی مهمی برای این مشکل باشد. مشکلی که در گذشته اصلا نمی‌دانستیم چیست و وجود نداشت. در سال 2014 مجله تایم، منوپاد را جزو 25 نوآوری برتر سال 2014 معرفی کرد. بنابراین منوپاد توانست یکی از برترین فناوری های دنیا باشد.


بیشتر بخوانید : یک شبکه هوشمند سلفی خوب یا بد بودن عکس ها را بیان می کند


8.شرکت تسلا

شرکت تسلا توانست صنعت خودروسازی را برای همیشه متحول کند. شرکت تسلا یک شرکت پیشرو در ساخت فناوری خودروهای بدون راننده است به نظر می‌رسد که با استفاده از این خودروها در دهه آینده فقط کافی است به صندلی خودرو تکیه داد. در حال حاضر هر سازنده خودرویی درحال رقابت برای داشتن یک آینده تمام الکترونیک است.

ایلان ماسک توانست یکی از برترین فناوری های دنیا را ارائه کند. رویای ایلان ماسک ساخت خودروهایی با سرعت باورنکردنی بود که بالاخره توانست این رویا را در سال 2008 با ارائه خودروی تسلا رودستر به بازار خودرو به واقعیت تبدیل کند. تسلا رودستر یک خودروی تمام الکترونیکی است که سایر مدل‌های آینده نگرانه خودرو به‌دنبال آن عرضه خواهند شد.


بیشتر بخوانید : ایلان ماسک در ژانویه ۲۰۱۸ خودروی تسلا رودستر را به مریخ می‌فرستد


9.گجت‌های پوشیدنی

یکی دیگر از تحولات دنیای فناوری، گجت‌های پوشیدنی هستند. این گجت‌ها توانسته‌اند در لیست برترین فناوری های دنیا قرار گیرند. استفاده از این مدل فناوری‌ها پیش از این فقط در کارتون‌ها و داستان‌ها دیده می‌شد اما اکنون اکثر افراد در دنیا از این تکنولوژی استفاده می‌کنند.

یکی از رایج‌ترین و پر استفاده‌ترین نوع گجت‌های پوشیدنی ساعت است که اکنون برای بسیاری از افراد که بیشتر کارهای روزانه‌ خود را با آن انجام می‌دهند به جزئی جدانشدنی از زندگی تبدیل شده است. براساس آمارهای موجود درصد زیادی از کاربران گجت‌های پوشیدنی را هرگز از خود جدا نمی‌کنند.


بیشتر بخوانید : گجت پوشیدنی سامسونگ تاییدیه Bluetooth SIG را بدست آورد


10.نرم‌افزارهای نقشه دیجیتال

شیوه مسافرت و مکان یابی در دنیای امروز کاملا متفاوت از گذشته است. اپلیکیشن‌های نقشه گوگل، شیوه مسافرت‌ها را در دنیای امروز کاملا تغییر داده است. بسیاری از افراد در دنیای امروز از این نقشه‌ها استفاده می‌کنند. گوگل در این زمینه با استفاده از محصولات و خدمات جدید به تغییر سبک زندگی انسان‌ها کمک کرده است.

نرم‌افزارهای نقشه گوگل که در لیست یکی از برترین فناوری های دنیا قرار دارند، در فوریه 2008 راه‌اندازی شدند. این نرم‌افزارها علاوه بر اینکه امکان مسیریابی را فراهم می‌کند، قابلیت استریت‌ویو را نیز دارند. این نقشه‌ها امکان مشاهده 360 درجه‌ای بسیاری از اماکن را فراهم می‌کنند.


بیشتر بخوانید : اپلیکیشن نقشه گوگل برای اندروید میانبری برای نمایش ترافیک اطراف اضافه کرده است


.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)