;
coinex

بررسی تخصصی آیپد پرو 9.7 اپل ؛ یک تبلت مجهز و کاربردی با قابلیت‌های برجسته!

اپل از برترین سازندگان در دنیای وسایل الکترونیکی است و سابقه بسیار خوبی هم در زمینه ساخت تبلت دارد. در این مطلب به بررسی آیپد پرو 9.7 اینچی این برند پرداخته‌ایم.

آیپد پرو به عنوان تبلتی از طرف اپل شناخته شده که آمده است تا لپ تاپ شما را کنار بزند. سازنده مشهور آمریکایی مدل جدید این محصول را در ابعادی ایده آل عرضه کرد تا نشان دهد که همیشه یک محصول بزرگ‌تر، برتری ندارد. کوپرتینو دیگر آیپد پرو 9.7 را عرضه نمی‌کند، زیرا بر روی فروش آیپد پرو 10.5 اینچی متمرکز شده است. اما خرده فروشان زیادی هستند که هنوز هم این محصول را با قیمتی ارزان و اقتصادی عرضه می‌کنند.

به دلیل کاهش یافتن قیمت این محصول و همچنین این که آیپد پرو 9.7 بروزرسانی سیستم عامل آی او اس 11 را دریافت کرده است، توصیه می‌کنیم که آن را در لیست خرید خود قرار دهید.

بررسی آیپد پرو 9.7

مدل استاندارد آیپد پرو 12.9 توانست محبوبیت بسیار زیادی را کسب کند، اما هنوز هم افراد زیادی وجود دارند که به دنبال یک تبلت با نمایشگر 9.7 اینچی و ضریب شکل کوچک‌تر هستند و به همین دلیل آیپد پرو 9.7 هنوز هم طرفداران خاص خود را دارد.

اپل مدت زمانی معادل یک سال و نیم را صرف کرد تا بتواند جانشین مناسبی را برای آیپد ایر 2 خلق کند و در این بازه زمانی همه تلاش خود را به کار گرفت تا هر مشخصه‌ای را که می‌تواند از این دستگاه بزرگ خود بگیرد و در یک قالب کوچک‌تر ارائه کند.

آی پد پرو 9.7

آیپد پرو 9.7 بیشتر از یک جانشین ارتقاء یافته برای آیپد ایر 3 است. این محصول می‌تواند به کمک چهار اسپیکر استریو قدرتمند خود فایل‌های صوتی را با کیفیت خوبی پخش کند، امکان استفاده از اپل پنسیل (Apple Pencil) را برای شما فراهم سازد و علاوه بر این بدون بروز هیچ محدودیتی در قابلیت بلوتوث یک صفحه کلید را در اختیار شما بگذارد. یکی از ویژگی‌های برجسته این تبلت پورت کانکتور هوشمند (Smart Connector) آن محسوب می‌شود که برای اولین بار در آیپد پرو 12.9 اینچی استاندارد مورد استفاده قرار گرفت.

آی‌پد پرو 9.7 شما را سرخورده نمی‌کند و در واقع می‌تواند به کمک ویژگی‌های پیشرفته خود کارایی خوبی را ارائه کند. این تبلت اولین محصول اپل محسوب می‌شود که به فناوری نمایشگر True Tone مجهز شده و به همین دلیل می‌تواند میزان سفیدی نمایشگر خود را بر حسب شرایط محیط تنظیم کرده، وسعت رنگ بیشتری را ارائه سازد و علاوه بر این یک پوشش شیشه‌ای ضد درخشش را نیز در اختیار شما بگذارد.

این دستگاه به یک دوربین 12 مگاپیکسلی مجهز است که می‌تواند با کیفیت 4K فیلمبرداری کرده و امکان استفاده از برخی از ویژگی‌های دوربین‌های آیفون 6 اس و آیفون 6 اس پلاس را نیز برای شما فراهم می‌سازد. در این میان گوشی‌های آیفون 8 و آیفون X دوربین‌های بهتری دارند اما این دوربین‌ها به ندرت در تبلتی به کار رفته‌اند که قبل از آی‌پد پرو 9.7 عرضه شده باشد. این خاص بودن در رابطه با رنگ رزگلد و حافظه داخلی 256 گیگابایتی این تبلت نیز صدق می‌کند.

آی پد پرو 9.7

آیپد پرو 9.7 قدرت بسیار بالایی نیز دارد، اما این ویژگی مثبت را در ظاهر خود نشان نمی‌دهد. این تبلت از قیمت بسیار خوبی برخوردار بوده؛ اگرچه با چند محدودیت نرم افزاری در اختیار کاربرانش گذاشته شده است. در این نوشتار به بررسی این تبلت پرداخته ایم. با تکراتو همراه باشید.

قیمت

آی‌پد پرو 9.7 در سال 2016 با قیمت 599 دلار وارد بازار شد و تا آن زمان گران‌ترین تبلت 9.7 اینچی محسوب می‌شد که اپل عرضه کرده بود. از نظر قیمتی می‌توان گفت که این تبلت در زمان عرضه خود از آی‌پد ایر 2 که با قیمت 499 دلار عرضه شد و همچنین آیپد 2017 که قیمتی معادل 329 دلار دارد، نیز گران‌تر بود. البته اکنون می‌توانید این محصول را از سایت آمازون با قیمتی معادل 447 دلار خریداری کنید. در نظر داشته باشید که برای خرید کاور صفحه کلید و قلم اپل پنسیل باید بهایی جداگانه را بپردازید.

طراحی

اگر که آی‌پد پرو 9.7 را در کنار آیپد ایر 2 بگذارید، نمی‌توانید از یک فاصله 6 متری هیچ تفاوتی را بین این دو محصول تشخیص دهید، زیرا این دو تبلت شباهت‌های ظاهری زیادی به یکدیگر دارند و این امر یک ویژگی خوب محسوب می‌شود.

طراحی

آی پد پرو 9.7 در ابعادی معادل 240 در 168 در 6.1 میلی‌متر عرضه شده و کاربر می‌تواند به راحتی با دو دست خود با آن کار کند یا آن را در یک کوله پشتی بگذارد. این محصول از نظر وزنی هم به آیپد ایر 2 شبیه است. مدل وای فای آن 437 گرم و مدل وای فای پلاس سلولار آن 444 گرم وزن دارد. در حقیقت می‌توان گفت که صفت “پرو” قرار گرفته در کنار نام این محصول بر بزرگ‌تر بودن آن اشاره ندارد، بلکه برجسته‌تر بودن این تبلت را نشان می‌دهد.

اپل در ساخت این محصول از یک قاب آلومینیومی پولیش خورده، کلید خانه مجهز به اسکنر اثر انگشت لمسی تاچ آیدی و نمایشگر 9.7 اینچی رتینا استفاده کرده است. در این تبلت نیز پورت لایتنینگ در قسمت پایین، جک هدفون و کلید پاور نمایشگر در قسمت بالا و غلتانک صدا در سمت راست بدنه قرار گرفته است. آیپد پرو 9.7 اینچی در چهار رنگ نقره‌ای، طلایی، خاکستری و رزگلد عرضه می‌شود.

ماژول دوربین پشتی این دستگاه یک برآمدگی کوچک دارد که برای تعداد زیادی از کاربران یک مشخصه منفی محسوب می‌شود، اما قابل چشم‌پوشی است؛ چراکه سنسور 12 مگاپیکسلی دوربین آی‌سایت (iSight) را در کنار یک فلش LED ترو تون در خود جای داده است. مجهز شدن آی‌پد پرو 9.7 به این دوربین باعث شده تا این گجت بتواند مانند آیفون 6 اس و 6 اس پلاس، کارایی خوبی در زمینه عکاسی ارائه کند. با این حال توصیه می‌کنیم که برای انجام کارهای عکاسی خود از یک گوشی استفاده کنید، زیرا استفاده از یک تبلت 9.7 اینچی برای عکاسی کار چندان راحتی نخواهد بود.

طراحی

آی‌پد پرو 9.7 اینچی چند تفاوت دیگر هم با آیپد ایر 2 دارد. اپل در ساخت این تبلت اسپیکرها را در قسمت پایینی و بالایی و پورت کانکتور هوشمند را در سمت چپ بدنه قرار داده است. این سخت افزارها توسط یک بدنه آلومینیومی پوشیده شده‌ و تقریبا مخفی هستند، اما مشخصاتی محسوب می‌شوند که تبلت‌های سری آی‌پد پرو را نسبت به سایر محصولات موجود در بازار متمایز جلوه می‌دهند.

اسپیکرهای استریو آیپد پرو 9.7 قابلیت‌های صوتی بسیار خوبی را به این گجت بخشیده‌ و به راحتی می‌توانند کیفیت برتر خود را در مقایسه با دو اسپیکر قرار گرفته در قسمت پایینی آی‌پد ایر 2 نشان دهند. اپل با قرار دادن اسپیکرها در دو طرف این تبلت توانسته تا قابلیت پخش صدای بهتری را در اختیار کاربرانش بگذارد.

این سبک طراحی همچنین باعث شده است که کاربر دیگر مجبور نباشد که برای شنیدن بهتر صدای فایل‌های مختلف دست خود را در حالت استکانی بر روی اسپیکرها قرار دهد. آیپد پرو 9.7 در هنگام قرار گرفتن به طور افقی برای پخش فیلم هم کارایی صوتی خوبی را ارائه می‌کند. یکی از دلایل خوب بودن راندمان صوتی این تبلت، اسپیکرهای فوقانی است که همیشه فرکانس‌های صوتی متوسط و زیاد را پخش می‌کنند و در هنگام تغییر کردن حالت نگهداری آن کارایی خود را نیز تغییر می‌دهند تا کاربر صدای بهتری را دریافت کند.

اپل سبک طراحی هوشمندانه‌ای را در ساخت آیپد پرو 9.7 به کار گرفته و از این طریق ظاهر سنتی تبلت‌های خود را کنار گذاشته و خود را به جمع سایر سازندگانی رسانده که در صنعت طراحی و ساخت تبلت حرفه‌ای هستند.

برخی می‌گویند که آیپد پرو 9.7 از همان نمایشگری بهره می‌برد که اپل در ساخت تبلت آیپد ایر 2 به کار برده است. این گفته چندان هم دقیق نیست زیرا نمایشگر این دو تبلت در واقع از نظر اندازه، رزولوشن تصویر و تراکم پیکسل با یکدیگر شباهت دارند. در واقع می‌توان گفت که نمایشگر رتینا به کار رفته در ساخت آیپد پرو 9.7 مشخصات بهتری نسبت به نمایشگر آیپد پرو 12.9 که در سال 2015 وارد بازار شد، دارد.

همان طور که گفته شد اپل در ساخت این نمایشگر از فناوری ترو تون استفاده کرده است. این فناوری به طور خودکار میزان سفیدی نمایشگر را تنظیم می‌کند تا بتواند نور و رنگ بهتری را ارائه کند. نمایشگر به کار رفته در آیپد پرو 9.7 علاوه بر این با استفاده از سنسورهای چهار کاناله میزان نور مجاور خود شدت روشنایی را نیز به طور خودکار تنظیم می‌کند.

طراحی

فناوری True Tone در حقیقت عملکردی شبیه به ویژگی نایت شیفت (Night Shift) دارد که در قالب بروزرسانی iOS 9.3 در اختیار کاربران قرار گرفت؛ با این تفاوت که خستگی کمتری را در چشم‌ها ایجاد می‌کند، نمایشگر را طبیعی‌تر جلوه می‌دهد و علاوه بر این رنگ آبی کمتری را در تصاویر نشان می‌دهد. در مجموع می‌توان گفت که ترو تون کارایی بسیار خوبی دارد.

طراحی

نمایشگر آیپد پرو 9.7 در هنگام روز هم روشنایی خوبی را ارائه می‌کند تا کاربر بتواند به راحتی مطالب مورد نظر خود را ببیند و بخواند. این نمایشگر دارای رزولوشن 1536 در 2048 پیکسل است و از تراکم پیکسل 264ppi بهره می‌برد. اپل وسعت رنگ این نمایشگر را ارتقاء داده از این رو میزان اشباع شدگی رنگ در این تبلت نسبت به آیپد ایر 2 به میزان 25 درصد ارتقاء یافته است.

این تغییر باعث شده است که نمایشگر آیپد پرو 9.7 از همان فضای رنگ به کار رفته در صنعت سینمای دیجیتال استفاده کند و تعداد بیشتری از رنگ‌ها را با کیفیتی بهتر نمایش دهد. به همین دلیل کاربرانی که در سطوح حرفه‌ای با ویرایش سازی عکس سر و کار دارند آی پد پرو 9.7 را نسبت به آیپد ایر 2 اپل ترجیح می‌دهند.

طراحی

هر کاربری از بازده نمایشگر کاملا روشن آیپد پرو 9.7 و پوشش ضد درخشش قرار گرفته بر روی این پنل، استقبال می‌کند. شما می‌توانید مطالب نمایش داده شده بر روی این نمایشگر را حتی در هنگام تابش مستقیم نور خورشید هم به راحتی ببینید.

صفحه کلید هوشمند

آیپد در حال تبدیل شدن به یک رایانه است و جدیدترین حرکت اپل برای ساختن صفحه کلید برای تبلت‌های سری آی‌پد پرو نیز این امر را به وضوح نشان می‌دهد. صفحه کلید ارائه شده برای آیپد پرو 9.7 یکی از کیبوردهایی است که این جهش مثبت کوپرتینو را به خوبی نشان می‌دهد، زیرا کارایی بسیار بهتری نسبت به سایر صفحه کلیدهای بلوتوث دار عرضه شده توسط شرکت‌های واسط دارد.

صفحه کلید
فاصله خوب کلیدهای این کیبورد راندمان کاری شما را افزایش می‌دهد.

صفحه کلید هوشمند (Smart Keyboard) آیپد پرو 9.7 اپل یک صفحه کلید بلوتوث دار نیست و سیستم روشنایی هم ندارد. این کیبورد با استفاده از کانکتورهایی هوشمند به طور مغناطیسی به قسمت پایین نمایشگر متصل می‌شود و یک طراحی کاور هوشمند (Smart Cover) سه لایه را با یک لایه چهارم که به منظور کم شدن ضخامت این پنل به کار رفته است، ترکیب می‌کند. صفحه کلید هوشمند در هنگام متصل شدن به این تبلت صدای زیادی را ایجاد می‌کند، اما این صدا شما را نسبت به محکم بودن این اتصال، مطمئن می‌سازد.

کوپرتینو برای معرفی این صفحه کلید از عبارت “No plugs. No switches. No pairing.” استفاده کرده است تا کاربرد راحت این محصول را نشان دهد. برای استفاده از این کیبورد لازم نیست که آن را شارژ کنید یا از طریق یک منو، تنظیماتی را برای آن اعمال سازید. همه این فرآیندها از طریق کانکتورهای هوشمند انجام می‌شوند.

صفحه کلید
آهنرباهای متصل کننده

صفحه کلید هوشمند آیپد پرو 9.7 یک کیبورد ساده است. برخی از کاربران در نگاه اول به این صفحه کلید علاقه‌ای به آن پیدا نمی‌کنند با این حال اشخاصی که هر روز از دستگاه‌های نیو مک بوک و مجیک کیبورد (Magic Keyboard) متصل شده به مک پرو استفاده می‌کنند، راحت‌تر خود را با ساختار این صفحه کلید وفق می‌دهند. عادت کردن به کیبورد این دستگاه شاید برای کاربران در چند روز اول کمی سخت باشد، اما این روند با گذشت زمان تغییر می‌کند. کلیدهای قرار گرفته بر روی این گجت جانبی اندازه کوچکی دارند، اما از جنس پارچه‌ای خاص ساخته شده‌اند تا کارایی بهتری را ارائه کنند.

استفاده از پارچه در ساخت این کلیدها شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما این امر باعث شده است که کاربران راحت‌تر بتوانند با صفحه کلید هوشمند کار کنند. در واقع می‌توان گفت که کار کردن با صفحه کلید آیپد پرو 9.7 اینچ نسبت به کار کردن با صفحه کلید نیو مک بوک که مکانیزم پروانه‌ای ظریف‌تری دارد و از کلیدهای پلاستیکی ساخته شده، اطمینان بخش‌تر است.

صفحه کلید

سبک طراحی منحصر بفرد صفحه کلید هوشمند آیپد پرو 9.7 باعث شده است که کلیدهای این کیبورد جرم نگیرند و از این رو دیگر لازم نیست که زمان بسیار زیادی را برای تمیز کردن این پنل صرف کنید. صفحه کلید به کار رفته در این دستگاه، علاوه بر این در مقابل آب و لکه هم مقاوم است. اپل می‌گوید که برای اعمال این ویژگی در این کیبورد آن را از پارچه یک تکه ساخته و کلیدها را با استفاده از لیزر حکاکی کرده است.

این ویژگی‌ها باعث شده‌اند که قیمت صفحه کلید هوشمند آیپد پرو 9.7 به 149 دلار برسد. این پنل محدودیت‌هایی هم دارد. اپل آن را به کلیدهای عملیاتی و کلید خروج مجهز نکرده؛ اگرچه شما می‌توانید با استفاده از منو کنترل مرکزی همه کارهایی را که کلیدهای عملیاتی انجام می‌دهند، انجام دهید.

کلیدهای فوری کیبورد هم در همین منو قرار دارند از این رو شما می‌توانید با استفاده از سوییچ‌های نرم افزاری قرار گرفته در این منو از صفحه خانه خارج شوید، برنامه‌ها را تغییر دهید و علاوه بر این قابلیت جستجوی آیپد پرو 9.7 را نیز فعال سازید. این منو امکان برجسته سازی، مایل سازی، خط دار کردن، انتخاب همه حرف‌ها و لغات و تعیین میانبر برای نرم افزارهای مختلف را نیز برای شما فراهم می‌سازد.

صفحه کلید

لیست میانبر نرم افزارهای غیر آی او اس این صفحه کلید هوشمند بسیار محدود است. این کیبورد علاوه بر این، فاقد کلیدهای اصلاح کننده است و کاربر نمی‌تواند همان طور که در مک فرامین و ابزارهای کنترلی را در تغییر می‌دهد، در این تبلت هم نیازهای خود را برآورده سازد. اپل در ساخت این صفحه کلید از یک سیستم روشنایی هم استفاده کرده تا کاربر بتواند راحت‌تر از این پنل استفاده کند.

صفحه کلید

صفحه کلید آیپد پرو 9.7 طراحی پارچه‌ای خوبی دارد، اما کاربر نمی‌تواند در هر شرایطی کارهای خود را با این کیبورد انجام دهد. برای مثال شما نمی‌توانید به راحتی از این صفحه کلید در کنار لپ تاپ خود استفاده کنید. در این رابطه می‌توان گفت که عملکرد این تبلت مانند عملکرد سرفیس پرو مایکروسافت در این زمینه محدود است. این تبلت در واقع حکم سرفیس مینی را دارد که هیچ وقت توسط مایکروسافت ساخته نشد.

اپل پنسل (Apple Pencil)

برای نوشتن بررسی آیپد پرو 9.7 اینچی، قلم اپل پنسل آن از جهات مختلفی مورد تست قرار گرفت. خوشبختانه امروزه نرم افزارهای کلیدی بیشتری در بازار وجود دارد که می‌توانند این قلم و کاربردهای ویژه آن را پشتیبانی کنند. شما هم اکنون می‌توانید از برنامه‌های زیادی برای تست کردن میزان حساسیت اپل پنسل این تبلت به فشار و زاویه استفاده کنید؛ اگرچه این برنامه‌ها تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند.

اپل پنسل در واقع حکم جعبه ابزاری کامل را دارد که عرضه شده است تا همه نیازهای کاربرش را برطرف سازد. نرم افزارهای پیپر (Paper) و پروکریت (Procreate) از جمله برنامه‌هایی هستند که به خوبی می‌توانند این قلم را پشتیبانی کنند. نکته تعجب آور این است که اپل به میزان زیادی نرم افزار نوتس (Notes) خود را برای پشتیبانی کردن این قلم تغییر نداده است.

اپل پنسیل (Apple Pencil)

نرم افزار نوتس اپل بعد از انتشار بروزرسانی سیستم عامل آی او اس 11 توانست ویژگی‌های نشانه گذاری‌های فوری را در فایل‌های عکسی و پی دی اف اعمال کند. این نرم افزار هم اکنون می‌تواند یادداشت‌های فوری را بر روی صفحه نمایش قفل شده و اسکنر اسناد بگذارد تا کاربر بتواند از فایل‌های مورد نظر خود عکس بگیرد و آن‌ها را نشانه گذاری کند. اپل قبل از انتشار بروزرسانی iOS 11، با ارائه بروزرسانی iOS 10 امکان به اشتراک گذاری فایل‌ها را نیز برای کاربرانش فراهم ساخت.

کاربران ابتدا نمی‌توانستند با استفاده از برنامه فوتوز (Photos) بر روی اسکرین شات‌های گرفته شده، یادداشت‌های مورد نظر خود را بنویسند.؛ این محدودیت نیز با انتشار بروزرسانی سیستم عامل آی او اس 10 برطرف شد اما اپل باید آن را قبل از ارائه این بهینه سازی به عنوان یک ابزار ویرایش سازی پایه در اختیار کاربرانش می‌گذاشت.

یادداشت گذاری یکی از قابلیت‌های ویژه و پایه قلم سرفیس پن (Surface Pen) مایکروسافت است، در حالی که در اکوسیستم اپل کاربر باید ابتدا نرم افزاری به نام اسکیچ (Skitch) را دانلود کند تا بتواند به واسطه این نرم افزار دور بخش‌های مورد نظر خود را در یک متن خط بکشد و از این طریق اهمیت آن‌ها را به مخاطبان خود نشان دهد.

با توجه به چنین محدودیت‌هایی شاید بگویید که قلم اپل یک گجت کاربردی نیست، اما باید در نظر داشت که این قلم می‌تواند در کنار نرم افزارهایی مانند پیگمنت (Pigment) اوقات فراغت خوبی را برای شما فراهم سازد. با استفاده از این ابزار شما می‌توانید از آیپد پرو 9.7 به عنوان یک دفتر نقاشی تمام عیار استفاده کنید. برای داشتن یک دفتر نقاشی که بتوانید خلاقیت خود را در زمینه رنگ آمیزی در آن نشان دهید، شاید نیازی نباشد که یک فاکتور خرید حدودا 450 دلاری را بپردازید، اما هر ابزاری ویژگی‌های منحصر بفرد خاص خود را دارد!

برخی از کاربران به شوخی می‌گویند که اپل پنسل فاقد یک پاک کن در انتهای خودش است، اما این شوخی تا حدی هم صحت دارد، زیرا قلم سرفیس پرو مایکروسافت چنین ابزاری را در اختیار شما می‌گذارد. با همه این تفاسیر می‌توان گفت که بزرگ‌ترین نقطه ضعف اپل پنسل قیمت بالای این گجت هوشمند محسوب می‌شود. کاربر باید برای خریدن آن بهایی معادل 99 دلار را بپردازد.

این قیمت زمانی بیشتر ماهیت منفی خود را نشان می‌دهد که شما می‌توانید در قبال این قیمت، تبلت‌هایی مقرون به صرفه با سیستم عامل اندروید را از برند لنوو خریداری کنید. قیمت بالای اپل پنسل باعث شده است که برخی از کاربران به آن علاقمند نشوند. با این حال کاربران خلاقی که به کوپرتینو علاقمند هستند، بهای این گجت را نیز پرداخت می‌کنند.

اپل پنسیل (Apple Pencil)

مشکل دیگر قلم اپل پنسل نحوه شارژ شدن آن است. این قلم پلاستیکی در انتهای خود به یک پورت لایتنینگ مجهز شده که در زیر یک درپوش قرار دارد. استفاده از این مکانیزم باعث شده است که کاربر مجبور شود برای شارژ کردن ایثن قلم آن را به آی‌پد خود متصل نماید یا همیشه یک رابط لایتنینگ را با خود به همراه داشته باشد. شارژ کردن این گجت هوشمند با استفاده از آی‌پد راهکار بهتری محسوب می‌شود.

نکته مثبتی که در رابطه با وضعیت شارژ شدن اپل پنسل وجود دارد این است که این قلم در مدت زمان کوتاهی شارژ می‌شود و می‌تواند با یک بار شارژ به مدت 12 ساعت فرامین کاربرش را انجام دهد. اپل به کمک فناوری خود کاری کرده است که شما بتوانید با اتصال این قلم به یک منبع شارژ برای مدت زمانی معادل 15 ثانیه به مدت 30 دقیقه از آن استفاده نمایید.

این ویژگی یکی دیگر از خصوصیاتی است که باعث می‌شود آیپد 9.7 اینچی اپل علی‌رغم داشتن یک ضریب شکل کوچک‌تر و رم و پردازشگر متفاوت با آنچه که در آیپد پرو 12.9 استاندارد به کار رفته است، صفت “پرو” را در کنار خود داشته باشد. سازنده مشهور آمریکایی در ساخت این تبلت از یک تراشه سیستمی A9X استفاده کرده است. این پردازشگر یک تراشه M9 و واحد پردازش گرافیکی 12 هسته‌ای پاور وی آر سری 7 را در خود دارد.

آی پد پرو 9.7
جایگزینی نه چندان تمام عیار برای نیو مک بوک!

همه این ویژگی‌ها بر این امر اشاره دارند که آیپد پرو 9.7 می‌تواند عملکرد یک لپ تاپ را داشته باشد و شما را قادر سازد تا با چندین نرم افزار کار کنید، منوهای مختلف را جستجو نمایید، با کمک دستیار مجازی سیری کارهای خود را انجام دهید و علاوه بر این در هنگام فرستادن ایمیل یا کار کردن با توییتر فیلم مورد علاقه خود را هم نگاه کنید. این تبلت در هیچ یک از این شرایط عملکرد آهسته‌ای را از خود نشان نمی‌دهد.

آیپد پرو 9.7 توانسته است این خصوصیات را در تعدادی از تست‌های گیک‌بنچ با میانگین 5227 امتیاز ثابت کند. امتیاز ثبت شده، این تبلت را در یک رتبه پایین‌تر از آی‌پد پرو 12.9 استاندارد 2015 که در همین تست‌ها 5472 امتیاز را کسب کرده است، قرار می‌دهد.

اپل در ساخت تبلت 12.9 اینچی 2015 خود هم از پردازشگر A9X استفاده کرد و به همین دلیل این سوال مطرح می‌شود که چه مشخصه‌ای باعث بروز اختلاف بین امتیاز آیپد پرو 9.7 و آیپد پرو 12.9 شده است؟

در این رابطه بد نیست بدانید که آیپد پرو 9.7 از یک رم 2 گیگابایتی بهره می‌برد و سرعت پردازشگر آن 2.16 GHz است در حالی که آیپد پرو 12.9 به یک رم 4 گیگابایتی مجهز شده است و از پردازشگر A9X با سرعت کلاک 2.26 GHz بهره می‌برد. علی‌رغم وجود این اختلاف‌ها، تفاوت موجود بین امتیازات کسب شده و سرعت کلاک پردازشگر این دو تبلت بسیار ناچیز است و به همین دلیل کاربر در هنگام استفاده از آی پد پرو 9.7 با هیچ کاهش سرعتی مواجه نمی‌شود.

آی پد پرو 9.7
مدل 256 گیگابایتی آی پد پرو 9.7

در این میان آیپد ایر 2 هم به هیچ وجه یک تبلت کند نیست. این تبلت در تست‌های گیک بنچ 3 امتیازی معادل 4506 را کسب کرد، اما از نظر سرعت بارگذاری برنامه‌ها و منوهای نرم افزاری به هیچ وجه آهسته‌تر از آیپد پرو 9.7 نیست. مشخصه مهم‌تری که در رابطه با تبلت 9.7 اینچی اپل باید مد نظر قرار گیرد، پیکره بندی حافظه‌های داخلی این محصول است.


بیشتر بخوانید: بهترین تبلت های ۲۰۱۷


سازنده خوشنام آمریکایی این تبلت را نیز مانند تبلت 12.9 اینچی مدل 2015 خود در سه مدل 32، 128 و 256 گیگابایتی عرضه کرده است. اپل در ساخت آی‌پد پرو 9.7 از حافظه داخلی 16 گیگابایتی استفاده نکرده، زیرا این ظرفیت داخلی بسیار محدود است و کاربر هم نمی‌تواند سیستم عامل این تبلت را با چنین حافظه‌ای به نسخه آی او اس 9 ارتقاء دهد.

کوپرتینو مدل 32 گیگابایتی تبلت 9.7 اینچی 2016 خود را با قیمت آیپد ایر 2 دارای حافظه داخلی 32 گیگابایتی عرضه کرده است. این امر باعث شده است که قیمت مدل پایه آیپد جدید برای کاربرانی که به دنبال یک تبلت منحصر بفرد هستند، بسیار زیاد باشد؛ زیرا هرقدر هم که آی پد پرو 9.7 نسبت به آی پد ایر 2 بهینه سازی شده باشد، توجیه کردن بهای 599 دلاری مدل 32 گیگابایتی این محصول با توجه به عرضه شدن آی‌پد ایر 2 دارای حافظه داخلی 16 گیگابایتی با قیمت 499 دلار، کمی سخت است.

آیپد پرو 9.7 به طور استاندارد سیستم عامل آی او اس 9.3 را بر روی خود دارد و کاربر می‌تواند بروزرسانی iOS 11 را نیز هم اکنون برای آن دانلود کند. اپل در قالب این بروزرسانی یک رابط کاربری و اکوسیستم منحصر بفرد نرم افزاری را در اختیار کاربرانش گذاشته است.

iOS 9 و iOS 11 هر دو بروزرسانی‌هایی موبایلی هستند که اپل آن‌ها را به طور مخصوص برای تبلت‌های خود ارائه کرده است. شما با دانلود کردن iOS 11 می‌توانید از ویژگی‌های جدیدی مانند نمایشگر چند قسمتی برای انجام کارهای همزمان و یک پایه نرم افزاری و منو مرکزی با طراحی جدید استفاده کنید.

ویژگی‌های جدید باعث شده‌اند که کاربر برای مثال بتواند در هنگام تایپ کردن یک مطلب در نرم افزار پیجز (Pages) عکس‌های مورد نظر خود را نیز در نرم افزار لایت روم (Lightroom) ویرایش کند یا در هنگام بارگذاری فایل‌های رسانه‌ای خود در Transmit FTP، با استفاده از نرم افزار سافاری هم کارهای خود را انجام دهد.

 آی پد پرو 9.7
پشتیبانی چند فرمان لمسی توسط

انجام کارهای همزمان در تبلت 9.7 اینچی اپل، به سادگی استفاده از چنین قابلیتی در یک لپ تاپ نیست. برخی مواقع تغییر دادن نحوه نمایش صفحه دو قسمتی به سادگی انجام آن در یک لپ تاپ نیست. حرکت دادن انگشت بر روی نمایشگر از سمت راست به سمت چپ در هنگام استفاده از آیپد پرو 9.7 یک پنجره کوچک را باز می‌کند که مساحتی در حدود یک سوم نمایشگر این تبلت دارد.

شما می‌توانید فرمان لمسی مشابهی را به سمت چپ نمایشگر وارد کنید تا بتوانید از یک صفحه نمایش تقسیم شده به دو قسمت مساوی استفاده نمایید.  اپل این امکان را نیز فراهم ساخته است که کاربر بتواند فیلم‌های در حال پخش در سرویس‌های یوتیوب و سافاری را با استفاده از حالت تصویر در تصویر کوچک کند و به یک گوشه نمایشگر انتقال دهد. مشکلی که در رابطه با قابلیت نمایشگر دو قسمتی iOS 11 وجود دارد، این است که تنها تعداد محدودی از نرم افزارهای موجود در بازار این قابلیت را پشتیبانی می‌کنند.

آی پد پرو 9.7
محدود بودن تعداد نرم افزارهای پشتیبانی کننده نمایشگر چند قسمتی!

به نظر می‌رسد که سیستم عامل iOS ویژگی‌های داخلی قدرتمندی دارد و نمایشگر دو قسمتی هم یکی از این ویژگی‌ها است؛ اگرچه این مشخصه عملکرد محدودی را در اختیار شما می‌گذارد. در واقع می‌توان گفت که اگر بخواهید با استفاده از فرامین لمسی کارهای خود را انجام دهید، یک لپ تاپ دارای سیستم عامل مک او اس 10.13 های سیرا کارایی بهتری را در اختیار شما می‌گذارد، زیرا در این سیستم عامل شما می‌توانید با چند نرم افزار به طور همزمان کار کنید و علاوه بر این از مرورگر سافاری و افزونه‌های این برنامه هم استفاده نمایید.

شما با استفاده از یک لپ تاپ می‌توانید به دلیل داشتن دسترسی همیشگی به یک پایه نرم افزاری در قسمت پایین نمایشگر و تعداد زیاد پنجره‌ها و سربرگ‌های فعال کارهای تحقیقاتی و گزارشاتی خود را راحت‌تر انجام دهید. برای نوشتن یک مطلب، آیپد پرو 9.7 هم می‌تواند راندمان خوبی را در اختیار شما بگذارد.

مجهز بودن این تبلت 9.7 اینچی به صفحه کلید هوشمند و یک پردازشگر سریع باعث شده است که کاربر بتواند به راحتی کارهای خود را انجام دهد. انتظار می‌رود که اپل با انتشار بروزرسانی سیستم عامل iOS 12 محدودیت‌های نرم افزاری آیپد پرو 9.7 را برطرف کند. این احتمال وجود دارد که اپل با ارائه آی‌پد پرو 2018 خود کارایی بهتری را در اختیار کاربرانش بگذارد.

نرم افزارها

نرم افزارهای تبلت‌های اپل همیشه بهتر از اپلیکیشن‌های نصب شده بر روی تبلت‌های اندروید بوده‌اند. یکی از دلایل این برتری این است که در اکوسیستم iOS، چند شرکت سازنده نرم افزار، برنامه‌های تبلت را برای سیستم عامل موبایل گوگل رده بندی نمی‌کنند.

آی پد پرو 9.7
اپ استور هنوز هم بهترین نرم افزارهای عرضه شده برای تبلت را در مقایسه با نرم افزارهای سنگین اندروید دارد!

بیشتر نرم افزارهای موجود در اپ استور کارایی خوبی را بر روی یک نمایشگر بزرگ دارند و علاوه بر این بر روی گوشی‌های آیفون هم به خوبی کار می‌کنند. شما برای مثال می‌توانید پیام‌های کوتاه و پیام‌های آی‌مسیج (iMessages) را به راحتی بر روی آیپد پرو 9.7 دریافت کنید در حالی که تبلت‌های اندروید نمی‌توانند چنین کارایی خوبی را در این زمینه ارائه کنند، مگر در صورتی که از نرم افزارهایی مانند فیس بوک مسنجر، واتساپ یا سرویس‌های غیر اس ام اسی مشابه استفاده نمایید.

شما همچنین با استفاده از آیپد پرو 9.7 می‌توانید بعد از ارسال پیام‌های متنی خود به کمک نرم افزار فیس تایم (FaceTime) با بقیه کاربران iOS چت تصویری برقرار کنید یا با استفاده از آن تماس تصویری بگیرید. در مجموع می‌توان گفت که آیپد پرو 9.7 به کمک سیستم عامل iOS 11 خود ارتباط بین نرم افزاری بسیار خوبی را ارائه می‌کند.

آی پد پرو 9.7
استفاده از نرم افزارهای سافاری و نوتس به طور همزمان!

سامسونگ گلکسی اس 8 دارای یک دکمه برای برقراری تماس تصویری اچ دی است، اما در صورتی که بخواهید از این قابلیت استفاده کنید مخاطبتان هم باید یک گوشی سامسونگ داشته باشد و از شرکت خدمات دهنده یکسانی استفاده کند؛ از طرفی مشخص نیست که آیا تبلت‌های سامسونگ هم به این ویژگی مجهز می‌شوند یا خیر.

پلتفرم اپل در یک مسیر رشد مثبت قرار گرفته است. سیری در iOS 11 باهوش‌تر شده و اپل نیوز (Apple News) هم ظاهر و تغییرات مثبت‌تری را دریافت کرده است. باید به این نکته اشاره کرد که نرم افزارهای استاندارد این پلتفرم در طول چند سال گذشته تغییرات زیادی را به خود ندیده‌اند، اما کوپرتینو این نرم افزارها را هم همیشه با کارایی بهتری در مقایسه با سایر شرکت‌ها در اختیار کاربرانش گذاشته است.

یکی از قابلیت‌های منحصر بفرد iOS 11 توانایی همگام سازی این نرم افزار بین محصولات مختلف اپل است. این سیستم عامل برای مثال می‌تواند رمز وای فای ثبت شده بر روی لپ تاپ مک بوک شما را به تبلت یا آیفونی که از آن استفاده می‌کنید، انتقال دهد.

فیلم‌ها

اپل ادعا می‌کند که نمایشگر آیپد پرو 9.7 از وسعت رنگ بسیار خوبی بهره می‌برد و این گفته نیز صحت دارد، زیرا شما می‌توانید علاوه بر این که در هنگام ویرایش سازی یک عکس از رنگ‌های بسیار واضحی استفاده کنید، در هنگام تماشای یک فیلم هم جزییات را با کیفیت بسیار خوبی ببینید.

آی پد پرو 9.7
کیفیت نمایش منحصر بفرد فیلم‌های دارای رنگ‌های چشمگیر بر روی نمایشگر آی پد پرو 9.7!

همان طور که گفته شد آیپد پرو 9.7 اینچی 2016 اپل به 4 اسپیکر بسیار خوب نیز مجهز شده است. این اسپیکرها در 4 گوشه این تبلت قرار دارند و صدای بسیار متعادلی را در هر حالت نگه داشتن این دستگاه، منتشر می‌کنند. این تبلت در واقع صدا و صفحه نمایش را به گونه‌ای هوشمندانه در اختیار شما می‌گذارد.

آیپد پرو 9.7 می‌تواند حالت تصویر در تصویر را در هنگام نمایش دادن فیلم‌های دارای کیفیت کم هم در اختیار شما بگذارد. این ویژگی برای اولین بار با ارائه بروزرسانی iOS 9 در سال 2017 در اختیار کاربران گذاشته شد و شما را قادر می‌سازد تا فیلم در حال نمایش را کوچک کنید و به طور همزمان کارهای دیگر خود را نیز بر روی یک دستگاه آی او اس انجام دهید.

موسیقی

آیپد پرو 9.7 می‌تواند فایل‌های صوتی را نیز با کیفیت بسیار خوبی پخش کند. اسپیکرهای این تبلت در مقایسه با اسپیکرهای آیپد ایر 2 صدای واضح‌تر و قدرتمندتری را پخش می‌کنند. با استفاده از آیپد پرو 9.7 و سایر تبلت‌های سری پرو، دیگر لازم نیست که هر وقت می‌خواهید موسیقی را با صدای بلند پخش کنید، از یک اسپیکر بلوتوثی استفاده نمایید.

موسیقی

هنوز هم استفاده از نرم افزارهای پاندورا و اسپاتیفای ساده‌ترین راه رایگان برای پخش موسیقی است، اما با استفاده از آیپد پرو 9.7 شما می‌توانید از سرویس اپل موزیک (Apple Music) هم برای گوش دادن به موسیقی مورد علاقه خود استفاده کنید. این قابلیت برای آن دسته از کاربرانی ارائه شده است که می‌خواهند فایل‌های صوتی خود را با کیفیت بهتری پخش کنند.

گیمینگ

عملکرد خوب آیپد پرو 9.7 تنها به کارهایی که شما می‌توانید با صفحه کلید هوشمند این دستگاه انجام دهید، محدود نمی‌شود، زیرا این تبلت می‌تواند در هنگام اجرای بازی‌ هم کارایی بسیار خوبی را ارائه کند. از آنجایی که آیپد پرو 9.7 نمایشگر بزرگ‌تری در مقایسه با یک گوشی آیفون دارد، شما می‌توانید این بازی را با کیفیت بهتری بر روی این تبلت یا تبلت‌های بزرگ‌تر اجرا نمایید.

آی پد پرو 9.7
اندازه مناسب نمایشگر!

آیپد پرو 9.7 در هنگام اجرای بازی Real Racing 3 هم که به عنوان یک تست سنگین برای سنجش قابلیت‌های 3 بعدی گرافیکی شناخته می‌شود، کارایی خوبی دارد. در واقع می‌توان گفت که تنها تفاوت آیپد پرو 9.7 و آیپد ایر 2 در زمینه اجرای این بازی به کمتر بودن زمان بارگذاری این بازی در تبلت 9.7 اینچی 2016 اپل مربوط می‌شود.

اپل در ساخت آیپد پرو 9.7 از دوربین‌های بسیار خوبی نیز استفاده کرده است. این تبلت از یک دوربین پشتی 12 مگاپیکسلی و دوربین جلویی 5 مگاپیکسلی بهره می‌برد و از این نظر با آیفون 6 اس و آیفون 6 اس پلاس برابری می‌کند. استفاده از تبلت برای عکاسی چندان جالب نیست، اما می‌توان گفت که در اغلب موارد کاربرانی که در اداره‌ها یا مکان‌های شغلی کار می‌کنند از دوربین تبلت‌های خود برای عکاسی بهره می‌گیرند زیرا برای این دسته از افراد گرفتن عکس از یک مکان با استفاده از یک گوشی همراه و انتقال دادن آن به یک تبلت برای نشان دادن به یک مشتری تلف کردن وقت را به دنبال دارد.

گاهی سرویس‌های ایردراپ (Airdrop) و آی‌کلود فوتو (iCloud Photo) هم نمی‌توانند کارایی خوبی را در انتقال تصاویر ارائه کنند؛ آیپد پرو 9.7 این محدودیت را نیز برای شما برطرف کرده است. در واقع می‌توان گفت که در برخی از شرایط حتی آخرین نسل از آیپد پرو 12.9 اینچی اپل هم نمی‌تواند در زمینه عکاسی با آیپد پرو 9.7 برابری کند.

آی پد پرو 9.7

اگر که می‌خواهید بار نگاه مردم را تحمل کنید و با یک تبلت در مکان‌های عمومی عکس بگیرید، آیپد پرو 9.7 در چنین موقعیت‌هایی هم می‌تواند کاربرد سودمندی برای شما داشته باشد. نتایج تست‌های انجام شده نشان داده‌اند که آیپد پرو 9.7، آیپد ایر 2، گلکسی تب اس 2 و نکسوس 9 تفاوت‌های بسیار زیادی در این زمینه با یکدیگر دارند.

دوربین 12 مگاپیکسلی آی‌سایت تبلت 9.7 اینچی اپل نسبت به دوربین‌های 8 مگاپیکسلی به کار رفته در آیپد ایر 2 و آیپد پرو 12.9 اینچی استاندارد، کارایی بسیار بهتری دارد. تصاویر گرفته شده با دوربین آیپد پرو 9.7 در مقایسه با تصاویر گرفته شده با دوربین سایر تبلت‌های موجود در بازار نویز کمتری دارند، روشن‌تر هستند و علاوه بر این شفاف‌تر به نظر می‌رسند. در این زمینه می‌توان گفت که گلکسی تب اس 2 سامسونگ در مقام دوم، آی د ایر 2 در مقام سوم و نکسوس 9 گوگل در مقام چهارم قرار می‌گیرند.

دوربین آی پد پرو 9.7

در واقع هیچ تبلتی در زمینه راندمان و کیفیت عکاسی به خوبی آیپد پرو 9.7 اپل نیست و گوشی‌های آیفون این سازنده نیز کارای مشابهی را از این لحاظ ارائه می‌کنند. اگر که بخواهیم مقایسه کنیم، می‌توانیم بگوییم که دوربین گلکسی اس 7 اج سامسونگ کارایی بهتری نسبت به دوربین این تبلت در زمینه عکاسی دارد و این امر هم با توجه به این که سازنده مشهور کره‌ای بهترین دوربین‌های گوشی همراه را دارد، چندان بعید نیست. دوربین های گوشی‌های این سازنده در شرایط کم نور هم می‌توانند عکس‌های بسیار خوبی را از مناظر مختلف ثبت کنند.

دوربین 5 مگاپیکسلی جلویی تبلت آیپد پرو 9.7 هم نسبت به دوربین‌های 1.2 مگاپیکسلی سایر آیپدهای اپل تا حد زیادی ارتقاء یافته است. این دوربین که به طور رسمی با نام فیس تایم (FaceTime) شناخته می‌شود، از یک فلش رتینا (Retina Flash) بهره می‌برد و به همین دلیل نمایشگر را سه برابر روشن‌تر می‌کند تا بتواند یک نورپردازی ترو تون واقعی را در اختیار کاربرش بگذارد.

دوربین تبلت آی پد پرو 9.7
این تصویر با دوربین تبلت آی پد پرو 9.7 اپل گرفته شده است!

همه تصاویری که با آیپد پرو 9.7 می‌گیرید با مشخصه لایو فوتوز ثبت می‌شوند. این مشخصه 1.5 ثانیه بعد و قبل از فشار دادن کلید شاتر دوربین را ثبت می‌کند. این قابلیت عملکرد خوبی دارد، اما منحصر بفرد نیست اگرچه که باعث می‌شود که شما مدت زمان بیشتری از یک عکس را در گالری خود داشته باشید.

دوربین تبلت آی پد پرو 9.7
این تصویر با دوربین تبلت آی پد پرو 9.7 اپل گرفته شده است!

هر دو دوربین آیپد پرو 9.7 اپل قابلیت عکسبرداری پانوراما را پشتیبانی می‌کنند. دوربین اصلی این تبلت می‌تواند با استفاده از این قابلیت عکس‌های 63 مگاپیکسلی بگیرد به همین دلیل تصاویر این دوربین نسبت به تصاویر 43 مگاپیکسلی دوربین‌های اصلی آیپد ایر 2 و آیپد پرو 12.9 استاندارد در وضعیت بهتری قرار دارند.

دوربین پشتی آیپد پرو 9.7 علاوه بر این می‌تواند در نرخ 30 فریم بر ثانیه با رزولوشن 4K فیلم ضبط کند و قابلیت فیلمبرداری اسلوموشن را نیز با رزولوشن‌های 1080 و 720 پیکسل در نرخ‌های 120 و 240 فریم بر ثانیه در اختیار شما بگذارد. در گذشته شما تنها می‌توانستید با رزولوشن 720 پیکسلی در نرخ 120 فریم بر ثانیه فیلم سرعت آهسته ضبط کنید. شما نمی‌توانید هیچ یک از این قابلیت‌های فیلمبرداری را در سایر تبلت‌های مشابه پیدا کنید. حتی تبلت 12.9 اینچی آیپد پرو هم قابلیت ارائه این کیفیت‌ها را در زمینه فیلمبرداری ندارد.

عملکرد باتری اهمیت بسیار زیادی در محبوبیت یک تبلت دارد، زیرا این گجت‌های هوشمند به منظور ارائه بهترین تجربه در زمینه‌های کاری و استفاده از فایل‌های چند رسانه‌ای ساخته شده‌اند. در واقع می‌توان گفت که برخی از کاربران بیشتر اوقات خود را در روز با تبلتشان سپری می‌کنند و کمتر به سراغ لپ تاپ می‌روند.

باتری آیپد پرو 9.7 می‌تواند این ظرفیت کاری را در اختیار شما بگذارد. این باتری با یک بار شارژ به مدت 24 ساعت فرامین شما را انجام می‌دهد. اپل گفته است که باتری این تبلت زیبا می‌تواند در صورت استفاده مداوم برای 10 ساعت کارهای شما را انجام دهد.

آی پد پرو 9.7

آیپد پرو 9.7 از یک باتری 27.5 وات ساعتی بهره می‌برد، با این حال می‌تواند به نسبت آیپد ایر 2 که به یک باتری 27.6 وات ساعتی مجهز شده است، مدت زمان بیشتری را روشن باقی بماند. این تفاوت نشان می‌دهد که پردازشگر A9X به کار رفته در تبلت 9.7 اینچی اپل علاوه بر این که قدرت بالاتری دارد، انرژی کمتری را نیز مصرف می‌کند.

تست‌های انجام شده نشان داده‌اند که باتری آیپد پرو 9.7 برای نشان دادن یک فیلم HD به مدت 90 دقیقه، فقط به 22 درصد از انرژی خود نیاز دارد در حالی که آیپد ایر 2 و آیپد پرو 12.9 استاندارد برای انجام چنین کاری به 26 و 28 درصد از انرژی باتری‌های خود نیاز دارند.

آی پد پرو 9.7
عدم پشتیبانی پورت یو اس بی نوع سی برای شارژ!

باتری‌های آیپد پرو 9.7 و آیپد ایر 2 از نظر زمان مورد نیاز برای شارژ شدن نیز با یکدیگر تفاوت دارند. باتری تبلت 9.7 اینچی اپل در مدت 3 ساعت و 50 دقیقه شارژ می‌شود در حالی که باتری آیپد ایر 2 برای شارژ شدن کامل به 3 ساعت و 30 دقیقه زمان نیاز دارد. شارژ باتری خالی هر دو باتری بعد از 30 دقیقه اتصال به برق به 17 درصد می‌رسد، اما بعد از این میزان، باتری آیپد ایر 2 با سرعت بیشتری شارژ می‌شود.

سرعت شارژ شدن باتری آیپد پرو 9.7 کم نیست، اما بهتر بود که اپل در ساخت این محصول هم از قابلیت شارژ سریع به کار رفته در آیپد پرو 12.9 هم استفاده می‌کرد. سازنده مشهور آمریکایی یک رابط کابلی لایتنینگ به یو اس بی نوع سی را هم برای شارژ کردن باتری‌های 38.5 وات ساعتی با قابلیت شارژ سریع ارائه می‌کند.

برخی از کاربران برای مدت زمان کوتاهی از آیپد پرو 12.9 استفاده می‌کنند، زیرا این تبلت نمی‌تواند همه نیازهای آن را برطرف سازد و علاوه بر این در یک کوله پشتی کوچک هم جا نمی‌شود. در مقابل آیپد پرو 9.7 می‌تواند بدون کاهش قدرت به میزان زیادی ابعاد مناسبی را در کنار یک دوربین جلویی و پشتی بهتر در اختیار کاربرانش بگذارد.

برخی از کاربران می‌خواهند بدانند که آیا این تبلت می‌تواند جایگزین مناسبی برای یک لپ تاپ باشد و حسادت کاربران سیستم عامل ویندوز را برانگیزد یا خیر؟

متاسفانه جواب این سوال منفی است، حتی علی‌رغم این که آیپد پرو 9.7 بروزرسانی سیستم عامل iOS 11 را بر روی خود دارد و می‌تواند سخت افزارهای خوبی را در اختیار شما بگذارد. این تبلت در واقع می‌تواند به عنوان یک آیپد عالی که برخی از ویژگی‌های یک لپ تاپ را نیز در خود دارد، کارهای شما را انجام دهد.

آنچه از آیپد پرو 9.7 می‌پسندیم

آیپد 9.7 اینچی اپل نسبت به تبلت آیپد ایر 2 کارایی، ظاهر و قابلیت‌های صوتی بهتری دارد، هرچند شما باید کمی با دقت این دو تبلت را بررسی کنید تا متوجه برتری‌های آیپد پرو 9.7 بشوید. این گجت هوشمند می‌تواند یک نمایشگر خوب را با قابلیت متعادل سازی عالی میزان رنگ سفید در کنار 4 اسپیکر استریو قدرتمند استریو با کارایی صوتی منحصر بفرد در اختیار شما بگذارد.

آی پد پرو 9.7
فناوری ترو تون نمایشگر آی پد پرو 9.7 خود را به گونه‌ای هوشمندانه با نور اتاق شما همگام سازی می‌کند.

آیپد پرو 9.7 اپل به دلیل داشتن سخت افزارهای سریع‌تر می‌تواند نرم‌تر کار کند. این تبلت علاوه بر این یک حافظه داخلی 256 گیگابایتی را نیز در کنار قابلیت فیلم رداری 4K به عنوان یک ترکیب مشخصاتی عالی در اختیار شما می‌گذارد. قابلیت‌های این گجت خاص باعث شده است که کاربر مجبور نباشد که برای گرفتن یک عکس ساده و ارسال آن از طریق نرم افزار آی مسیجز از یک گوشی آیفون استفاده کند.

آیپد پرو 9.7 می‌تواند یک صفحه کلید هوشمند را نیز در اختیار شما بگذارد. این کیبورد به کلیدهای پارچه‌ای مجهز شده است و نسبت به کیبورد نیو مک بوک که از کلیدهای پلاستیکی بهره می‌برد، کارایی بهتری دارد. صفحه کلید این تبلت 9.7 اینچی علاوه بر این، به دلیل داشتن یک طراحی یکپارچه کارآمد کارایی بهتری را نیز در اختیار شما می‌گذارد. اپل پنسل یکی دیگر از گجت‌های خوب این تبلت است و می‌تواند عملکرد مناسبی را در انجام کارهای مختلف برای شما ارائه کند.

آنچه از آیپد پرو 9.7 نمی‌پسندیم

اگر که سیستم عامل iOS به ویژگی‌های بیشتری از پلتفرم X El Capitan مجهز شده بود، آیپد پرو 9.7 می‌توانست جایگزین خوبی برای یک لپ تاپ باشد. شما نمی‌توانید همان راندمان و راحتی را که از مک بوک در هنگام باز کردن چند پنجره، برنامه یا سربرگ دریافت می‌کنید، از این تبلت دریافت کنید.

قابلیت نمایشگر دو قسمتی این آی‌پد یک مشخصه خوب است، اما تعداد کمی از برنامه‌های موجود در بازار این ویژگی را پشتیبانی می‌کنند. علاوه بر این، هرقدر هم که در کار کردن با یک رابط کاربری برای استفاده از دو برنامه به طور همزمان حرفه‌ای باشید، باز هم نمی‌توانید در همه روز کارهای چندگانه خود را به راحتی با این تبلت انجام دهید.

آی پد پرو 9.7
هنوز هم یک تبلت است و نمی‌تواند تجربه بسیار خوبی را در زمینه انجام کارهای چند قسمتی ارائه کند.

آیپد پرو 9.7 از نظر فنی کندتر از آیپد پرو 12.9 است و علاوه بر این نمی‌تواند قابلیت شارژ سریع این تبلت را نیز در اختیار شما بگذارد. نقطه ضعف برجسته‌تر این تبلت، قیمت گران آن است. کاربر مجبور می‌شود که مدل 32 گیگابایتی این محصول را با همان قیمتی بخرد که مدل 32 گیگابایتی آیپد ایر 2 را در حدود یک سال و نیم پیش خریده است.

حرف آخر

آی پد پرو .7

این تبلت به دلیل داشتن یک نمایشگر ترو تون و فناوری وسعت رنگ بهتر ظاهر زیبایی پیدا کرده است و علاوه بر این می‌تواند چهار اسپیکر قدرتمند را به همراه یک قلم و صفحه کلید خوب در اختیار شما بگذارد. آیپد پرو 9.7 علاوه بر این، سرعت بیشتری دارد، می‌تواند ظرفیت‌های داخلی خوبی را ارائه کند و از یک دوربین 12 مگاپیکسلی کارآمد هم بهره می‌برد.

اپل با عرضه آی د پرو 12.9 اینچی طلسم ارائه تبلت‌های کاربردی خود را شکست. این سازنده سپس آیپد ایر 3 را وارد بازار کرد. آیپد پرو 9.7 این سازنده با یک فاصله زمانی هجده ماهه بعد از عرضه آیپد ایر 2 با سخت افزارهای بهتری ارائه شد، اما برخلاف آنچه که سازنده مشهور آمریکایی انتظار داشت، هنوز هم نمی‌تواند جایگزین خوبی برای یک لپ تاپ باشد.

این تبلت نرم افزار ساده‌ای دارد و به دلیل داشتن قیمت گران در مقایسه با آیپد 9.7 مدل 2017 به عنوان یک انتخاب خوب دیده نمی‌شود. تبلت 9.7 اینچی 2016 کوپرتینو دیگر جدیدترین آی د پرو موجود در بازار نیست، با این حال اگر که به دنبال یک تبلت برای انجام چند کار به طور همزمان هستید و نمی‌خواهید نحوه استفاده از یک مک بوک را به طور کامل تجربه کنید، این محصول به عنوان ارزان‌ترین آیپد پرو موجود در بازار انتخاب خوبی برای شما محسوب می‌شود.

اپل می‌خواهد آیپد خود را کم کم به یک دستگاه 2 در 1 تبدیل کند. در این میان آیپد پرو 9.7 این سازنده شاید جایگزین خوبی برای یک لپ تاپ نباشد، اما نسبت به آیپد ایر 3 کارایی بهتری دارد. اگر که می‌خواهید از این تبلت استفاده کنید بهتر است که تجهیزات پیشرفته آن مانند صفحه کلید هوشمند و اپل پنسل را هم بخرید، هرچند که خریدن این دو گجت قیمت این تبلت را گران‌تر می‌کند.

نقاط قوت:

  • کاربرد آسان
  • نمایشگر زیبای ترو تون
  • دارای آپشن ظرفیت داخلی 256 گیگابایتی

نقاط ضعف:

  • محدود بودن سیستم عامل آی او اس
  • قیمت پایه گران
  • مجهز نبودن صفحه کلید آپشنال به سیستم روشنایی

بیشتر بخوانید:

.

منبع: techradar

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    اپ استور Appstore.ir یک اپلکیشن ویژه کاربران ایرانی آیفون و آیپد است. با اپ استور می توانید هزاران برنامه و بازی را دانلود کنید.
    goo.gl/rSRBcf

    پاسخ