;
coinex

غیرفعال شدن گوشی های آیفون با اجرای رجیستری؛ خریداران شکایت کردند!

رئیس اتحادیه دستگاه های مخابراتی و تلفن همراه، از غیرفعال شدن گوشی های آیفون با اجرای طرح رجیستری تلفن همراه خبر داد.

به گزارش تکراتو و به نقل از مهر، رئیس اتحادیه دستگاه های مخابراتی و تلفن همراه، در مورد آخرین آمار مربوط به قطع گوشی‌های آیفون در اجرای طرح رجیستری سخن گفته است. به گفته وی با اجرای این طرح ۳۰ هزار گوشی آیفون غیرفعال شده‌اند. البته وی در ادامه اضافه کرد که از این تعداد، نصف آنها دوباره به شبکه بازگشته‌اند.


بیشتر بخوانید : گوشی های غیرفعال شده اپل را چگونه فعال کنیم؟


بررسی آخرین وضعیت اجرای طرح رجیستری گوشی‌های تلفن همراه

مهدی محبی در ادامه صحبت‌‌های خود در مورد غیرفعال شدن گوشی های آیفون با اجرای طرح رجیستری، در مورد آخرین وضعیت اجرای طرح رجیستری گوشی‌های تلفن همراه و قطع گوشی‌های قاچاق در این شبکه نیز سخن گفت.

وی ادامه داد که براساس آخرین آماری که در مورد اجرای طرح رجیستری وجود دارد، تا پایان هفته گذشته ۳۰ هزار گوشی آیفون به دلیل آنکه در سامانه گمرک ثبت نشده بودند و شناسه آنها در شبکه مخابراتی وارد نشده بود، غیرفعال شدند.

وی در مورد این 30 هزار گوشی آیفون که غیرفعال شده‌اند اعلام نمود که یک چهارم آنها مربوط به گوشی‌های مهمان بوده‌اند، نیمی از سه چهارم باقی مانده نیز عوارض گمرکی خود را پرداخت کرده‌اند و از این طریق مشکلات مربوط به گوشی‌های خود را حل کرده‌اند و به این صورت بار دیگر توانسته‌اند فعال شوند و از شبکه سرویس بگیرند. باقی گوش‌ها نیز برای همیشه غیرفعال شده‌اند و دیگر قابل استفاده نیستند.

بررسی تعداد برندهای مشمول طرح رجیستری تاکنون

رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و تلفن همراه اعلام نمود که تاکنون چهار برند آیفون، موتورولا، گوگل پیکسل و بلک بری مشمول طرح رجیستری شده‌اند. وی در ادامه در مورد غیرفعال شدن گوشی های آیفون در این فرایند سخن گفت و ادامه داد که تاکنون فقط قطع گوشی‌های آیفون از میان سایر برندها اجرایی شده است. وی تاکید نمود که تا چند روز دیگر سایر این برندها نیز مشمول قطع رجیستری خواهند شد.

اجرای طرح رجیستری برای گوشی‌های ال جی از 28 بهمن ماه

رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و تلفن همراه در ادامه در مورد اجرای طرح رجیستری برای گوشی‌های ال جی نیز سخن گفت و اعلام نمود که از روز بیست و هشتم بهمن ماه، گوشی‌های ال جی نیز مشمول رجیستری خواهند شد. به گفته وی گوشی‌های ال جی با وجود اینکه کمتر از ۱۰ درصد سهم بازار موبایل ایران را در دست دارند، ولی با این وجود تمام آنها نیز مشمول رجیستری خواهند شد و خریداران این گوشی‌ها باید نسبت به ثبت آنها اقدام نمایند.


بیشتر بخوانید : تکلیف سایر گوشی ها در طرح رجیستری ؛ ال جی مشمول رجیستری شد!


شکایت خریداران نسبت به اجرای طرح رجیستری

محبی علاوه بر پرداختن به موضوع غیرفعال شدن گوشی های آیفون ، همچنین در مورد شکایت خریدارن نسبت به اجرای طرح رجیستری نیز سخن گفت. به گفته وی شکایت از طرح رجیستری به دلیل تخلفاتی بوده است که فروشندگان موبایل انجام داده‌اند که البته این شکایت‌ها از سوی وزارت صنعت به اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و موبایل ارجاع شده است.

وی ادامه داد که در این بین حدود 10 درصد افراد به دلیل قطع شدن گوشی‌هایی که رجیستر نشده‌اند، شکایت کرده‌اند و شکایت آنها در اتحادیه پیگیری خواهد شد.

محبی همچنین در این مورد اضافه کرد که از تعداد گوشی‌هایی که غیرفعال شده‌اند، برخی از آنها به صورت شخصی وارد شده‌اند و عوارض گمرکی برای آنها پرداخت نکرده‌اند و به این دلیل غیرفعال شده‌اند، اما در صورتی که عوارض برای آنها پرداخت شود این مشکل نیز رفع خواهد شد. به گفته وی برخی دیگر از افراد که گوشی‌های آنها نیز غیرفعال شده بود توانستند پول خود را از فروشندگانی که گوشی قاچاق به آنها فروخته بودند پس بگیرند.


بیشتر بخوانید : اجرای طرح رجیستری ۲۵ هزار گوشی را غیرفعال کرد؛ کاهش قیمت گوشی‌ها


.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر