;
coinex

نگاهی به جذاب ترین و بهترین خودروهای نمایشگاه شیکاگو 2018

نمایشگاه خودرو شیکاگو ۲۰۱۸ کار خود را از روز ۱۲ فوریه آغاز نموده و در این نوشته به معرفی و بررسی بهترین اتومبیل های ارائه شده در این همایش باسابقه و بین المللی در آمریکای شمالی خواهیم پرداخت.

نمایشگاه خودروی شیکاگو یکی از قدیمی‌ترین و پرسابقه‌ترین همایش‌های صنعت اتومبیل جهان بوده که از سال ۱۹۰۱ میلادی تاکنون، به صورت سالیانه در ماه فوریه و در مرکز McCormick Place این شهر برگذار می‌گردد. شرکت‌های بزرگ خودروسازی جهان نیز با ارسال نمونه‌های جدید، در خط تولید و طرح‌های مفهومی خود، حضوری فعال در این نمایشگاه دارند. در ادامه به مرور و بررسی جذاب‌ترین بهترین خودروهای نمایشگاه شیکاگو 2018 خواهیم پرداخت.

بهترین خودروهای نمایشگاه شیکاگو 2018

بهترین خودروهای نمایشگاه شیکاگو 2018

در بین محصولات معرفی شده در این نمایشگاه، تعداد زیادی خودروی شاسی بلند و وانت بار به چشم می‌خورد که با تکیه بر طراحی جذاب و پیشرانه‌های قدرتمند و همچنین امکانات بسیار بالای پایه، توجه علاقمندان را به خود جلب نموده اند. در این نوشته نگاهی خواهیم داشت به بهترین‌های عرضه شده در این همایش.

فولکس واگن آرتئون (Volkswagen Arteon) مدل سال ۲۰۱۹

نسخه آمریکایی فولکس واگن آرتئون ۲۰۱۹ برای اولین بار در این نمایشگاه به معرض دید علاقمندان گذاشته شده و از لحاظ ظاهری در رده بین خودروهای هاچ بک (Hatchback) و سدان (Sedan) قرار می‌گیرد. این خودرو که فولکس واگن به آن لقب سدان/کوپه داده نسبت به مدل ارائه شده در نمایشگاه‌های اروپایی (ژنو ۲۰۱۷) با چند تغییر ظاهری روبرو شده است و توانسته در جمع بهترین خودروهای نمایشگاه شیکاگو 2018 قرار گیرد.

بهترین خودروهای نمایشگاه شیکاگو 2018

فولکس واگن آرتئون از لحاظ ظاهری و ابعاد بزرگ‌تر از پاسات CC بوده و از امکانات و تجهیزاتی مدرن مانند صندلی‌ها مجهز به سیستم‌های تهویه، گرم‌کن و ماساژ سود می‌برد. اما استفاده از قطعاتی با کیفیت متوسط مانند بخش‌ها پلاستیکی، قیمت نهایی را کاهش داده و آن را به رقیبی برای سایر سدان‌ها مجهز بازار تبدیل نموده است. فرم کلی کابین نیز با نیم نگاهی به تولیدات آئودی ساخته شده و صفحات نمایش بزرگ ۹.۲ اینچی، پشت آمپر کاملا دیجیتالی (مشابه با Virtual Cockpit شرکت آئودی)، هدآپ دیس پلی (HUD) و پشتیبانی از کنترل سیستم چند رسانه‌ای با استفاده از حرکات دست، آرتئون را به یکی از مدرن‌ترین و بهترین خودروهای نمایشگاه شیکاگو 2018 تبدیل نموده‌اند.

موتور و پیشرانه

تنها موتور موجود برای فولکس واگن آرتئون در آمریکای شمالی، یک نمونه ۴ سیلندر ۲.۰ لیتری مجهز به سیستم توربوشارژر بوده که توانایی تولید نیرویی قابل توجه در حدود ۲۶۸ اسب بخار و حداکثر گشتاور تولیدی در حدود ۲۸۰ پاوند بر فوت (معادل ۳۸۰ نیوتون متر) را دارد. این نیرو توسط یک جعبه دنده مدرن ۸ سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل شده که در صورت تمایل، قابلیت انتقال نیرو به هر چهار چرخ را نیز خواهد داشت.

هر چند فولکس واگن آرتئون از لحاظ ظاهری یک نمونه سدان به حساب می‌آید، اما قرار گرفتن دستگیره باز کننده در صندوق عقب و محفظه بار در بخش انتهایی شیشه عقبی، این خودرو را در کلاس خودروهای هاچ بک قرار خواهد داد. وجود جزئیات کوچک متعدد در طراحی کلی، این خودروی لوکس سایز متوسط را از سایر تولیدات شرکت‌های آلمانی متمایز می‌کند.

بیشتر بخوانید:

فورد ترانزیت استیشن (Ford Transit Wagon) مدل سال ۲۰۱۹

در ابتدای نمایشگاه، مسئولین غرفه شرکت آمریکایی فورد، تماشاچیان را با تکرار جملاتی مانند “کنفرانس مطبوعاتی ما را از دست ندهید! سورپرایزی در راه است!” به حضور در این بخش دعوت می‌کردند. بسیاری از شرکت کنندگان که انتظار مشاهده نمونه جدید فورد موستانگ GT۵۰۰ را داشتند، با شنیدن این جملات به وجود آمده و به سوی محل کنفرانس رفتند. اما سوپرایز این شرکت، فورد ترانزیت استیشن بود!

بهترین خودروهای نمایشگاه شیکاگو 2018

پیشرانه در نظر گرفته شده برای ترانزیت، یک نمونه ۴ سیلندر ۲.۰ لیتری بوده که جایگزین موتور ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری نسل فعلی خواهد شد. این موتور توانایی تولید نیرویی در حدود ۱۷۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور تولیدی ۱۷۱ پاوند بر فوت (معادل ۲۳۲ نیوتون متر) را دارد که از طریق جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک با قابلیت Start / Stop به چرخ‌ها منتقل می‌گردد. از امکانات موجود در این خودرو می‌توان به مواردی مانند ترمز خودکار در سرعت‌های پایین، سیستم کنترل سرعت تطبیقی (Adaptive Cruise Control)، نمایش نقاط کور (Blind Spot Monitoring)، هشدار وجود ترافیک در بخش عقبی خودرو (Rear Cross Traffic Alert)، حفظ مسیر حرکت خودرو بین خطوط جاده (Lane Keep Assist)، لامپ‌های جلویی HID و اشتراک اینترنت در داخل کابین اشاره کرد.

هرچند در ابتدا به نظر برسد که فورد ترانزیت صلاحیت حضور در جمع ببهترین خودروهای نمایشگاه شیکاگو 2018 را ندارد، اما باید اشاره کرد که این خودرو در قرار است به عنوان ارزان‌ترین مینی ون بازار، در اختیار علاقمندان و مشتریان قرار گیرد و از لحاظ ظاهر (طراحی بر پایه فورد فوکوس) و عملکرد نیز نمونه مشابهی را به عنوان رقیب پیش رو ندارد.

بیشتر بخوانید:

سه گانه تویوتا سری TRD Pro مدل سال ۲۰۱۹

نسل جدید سری TRD (بخش تحقیقات و خودروهای مسابقه‌ای) شرکت تویوتا، توانایی‌ها و قابلیت‌های آفرود تولیدات این شرکت را افزایش داده و با استفاده از ورق‌های قطور در ساخت بدنه به همراه سیستم تعلیق تقویت شده ۶ میلی متری آلومینیومی و سیستم تنفس موتور مخصوص، عملکرد ایمنی مناسب و کافی برای صخره نوردی در کوهستان‌ها و یا جرکت با سرعت بالا در تپه‌های شنی را به سرنشینان این خودرو می‌دهد. این بخش با اعمال تغییراتی بر روی مدل‌های Tacoma، ۴Runner و Tundra توانایی‌های خارج از جاده این نمونه‌های قدرتمند را بیش از پیش افزایش داده است.

بهترین خودروهای نمایشگاه شیکاگو 2018

تویوتا ۴Runner TRD Pro در سه رنگ خاص سفید، سیاه و آبی عرضه خواهد شد و از یک موتور قدرتمند ۶ سیلندر خورجینی ۴.۰ لیتری استفاده می‌کند که قدرت تولیدی را از طریق یک جعبه دنده قدیمی ۵ سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌کند. موتور استفاده شده در مدل Tundra نیز یک نمونه غول پیکر ۸ سیلندر خورجینی ۵.۷ لیتری با خروجی‌های اگزوز دوبل بوده و پیشرانه در نظر گرفته شده برای تاکوما نیز یک نمونه ۶ سیلندر خورجینی ۳.۵ لیتری با قدرت ۲۸۰ اسب بخار است.

امکانات و تجهیزات

از امکانات و تجهیزات این خودروها می‌توان به مواردی مانند چراغ‌های مه شکن مجهز به لامپ‌های LED، جلوپنجره غول پیکر مشکی رنگ، چراغ‌های جلویی با قدرت و پاشش نور بسیار بالا، باربند جدید، سیستم صوتی ساخت شرکت JBL با پشتیبانی از نرم افزارهای گوشی‌های تلفن همراه هوشمند و سیستم ناوبری ماهواره‌ای (Navigation) و تایرهای ۲۶۵/۷۰/۱۷ ساخت شرکت نیتو (Nitto) یا نمونه‌های ۱۸ اینچی و ۱۹ اینچی در وانت‌هایی مانند Tacoma و Tundra به همراه تزئینات متفاوت TRD در بدنه و داخل کابین و دوخت‌های متفاوت صندلی‌های چرمی با کیفیت اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

نیسان تایتان (Titan) با کیت بدنه افزایش ارتفاع (Lift)

اکثر کیت‌های افزایش ارتفاع خودروها شاسی بلند و وانت بارها، میزان مشخصی را به قامت اتومبیل اضافه می‌کنند، اما کیت بدنه جدید نیسان تایتان این قابلیت را داشته که بر اساس نیاز کاربر و شرایط محیطی و مسیر پیش رو، در دو فاصله ۵ سانتی‌متری یا ۱۰ سانتی‌متری، ارتفاع خودرو را تغییر دهد.

بهترین خودروهای نمایشگاه شیکاگو 2018

کمک فنرهای قابل تنظیم نیسان تایتان لیفت ساخت شرکت Icon Vehicle Dynamic بوده که با سابقه‌ای درخشان در تولید تجهیزات سیستم تعلیق خودروهای آفرود، وظیفه تغییر ارتفاع این خودروی سنگین وزن را بر عهده دارند. این کیت بهار سال جاری راهی بازار شده و بنا بر گفته مسئولان نیسان، تنها به ۴ ساعت زمان برای نصب نیاز خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: معرفی و بررسی بهترین خودروهای سال ۲۰۱۸ میلادی از نگاه مجله Car and Driver

نیسان ۳۷۰Zski

یکی دیگر از نمونه‌های جذاب و حاضران در لیست بهترین خودروهای نمایشگاه شیکاگو 2018 نیسان ۳۷۰Zski است. این خودرو بر پایه مدل رودستر نیسان ۳۷۰Z ساخته شده با ظاهر و کارکرد عجیب و جالب توجه خود توانسته نظر بسیاری از مخاطبان را به خود جلب نماید.

بهترین خودروهای نمایشگاه شیکاگو 2018

موتور استفاده شده در این خودروی مفهومی متعلق به اسنوموبیل بوده و توانایی تولید نیرویی در حدود ۳۳۰ اسب بخار را دارد و سیستم تعلیق نیز با افزایش ارتفاعی در حدود ۸ سانتی‌متر، فضای کافی برای حرکت زنجیرهای محرک را فراهم نموده است. نیسان ۳۷۰zski با وجود مفهومی بودن، در صورت تولید انبوه به یک خودروی چند منظوره برای علاقمندان به ورزش اسکی و کوهستان‌های پوشیده از برف تبدیل خواهد شد.

دوج رم ۱۵۰۰ با تجهیزات موپار (Mopar) مدل سال ۲۰۱۹

دوج رم (Dodge RAM) مدل ۲۰۱۹ هنوز راهی بازارهای جهانی نشده، اما این شرکت با نمایش یک گونه آراسته شده به تجهیزات موپار (Mopar – یکی از زیر مجموعه‌های گروه فیات کرایسلر که وظیفه ساخت قطعات جانبی و تقویتی را بر عهده دارد)، جایگاهی را در بین بهترین خودروهای نمایشگاه شیکاگو 2018 به خود اختصاص داده است.

بهترین خودروهای نمایشگاه شیکاگو 2018

دوج رم ۱۵۰۰ موپار یک نمونه آفرود بوده که با استفاده از دو کابین و سیستم انتقال قدرت به هر چهار چرخ، توانایی عبور از سخت‌ترین موانع و مسیرها را با راننده و سرنشینان می‌دهد. از تجهیزات اضافی این مدل نسبت به گونه استاندارد می‌توان به مواردی مانند کیت افزایش ارتفاع ۵ سانتی‌متری، رینگ‌های ۱۸ اینچی اسپرت با تایرهای غول پیکر و مناسب مسیرهای خارج از جاده و تجهیزات کمکی مانند قلاب‌های عقبی و جلویی اشاره کرد. محفظه بار با قابلیت طبقه بندی و تغییر سایز و پله مخفی برای سهولت در سوار و پیاده شدن از بخش پشتی نیز از دیگر خصوصیات این خودرو بوده که کارایی بسیاری برای شکارچیان طبیعت و کوه نوردان موتوری دارد.

برای تضمین عملکرد و کارایی دوج رم ۱۵۰۰ موپار مدل سال ۲۰۱۹ در کنار پیشرانه غول پیکر ۸ سیلندر خورجینی ۵.۷ لیتری با قدرت ۳۹۵ اسب بخار و حداکثر گشتاور تولیدی ۵۵۵ نیوتون متر، از سیستم تنفس موپار، سیستم خروجی بهینه سازی شده و خروجی‌های اگزوز ۵ اینچی استفاده شده است.

دوج دورانگو SRT

پس از خروج خودروی افسانه‌ای دوج وایپر (Viper) از فهرست محصولات دوج، استفاده از نوارهای دوگانه بدنه به چلنجر (Challenger) محدود شده بود. اما این شرکت در این همایش، یک نمونه از خودروی بسیار پرقدرت و اسپرت و شاسی بلند خود دوج دورانگو را به نمایش عمومی گذاشت که با این خطوط افسانه‌ای تزئین شده بود.

بهترین خودروهای نمایشگاه شیکاگو 2018

دوج دورانگو SRT جدید با سه ردیف سرنشین، از این پس از تجهیزاتی مانند روکش‌های چرمی مرغوب در دو رنگ مشکی و قرمز، پوشش نرم داخل کابین، استفاده از فیبر کربن در ابزار و ادوات داخلی و خطوط دوگانه بدنه سود خواهد برد که خصوصیات تهاجمی و اسپرت این ابر شاسی بلند را دو چندان خواهد کرد. موتور استفاده شده در این خودرو نیز یک نمونه ۸ سیلندر خورجینی بوده که با حجم ۶.۴ لیتر، توانایی تولید نیرویی در حدود ۴۷۵ اسب بخار و حداکثر گشتاوری در حدود ۴۷۰ پاوند بر فوت (معادل ۶۳۷ نیوتون متر) را دارد.

پس اگر دوست دارید که ۶ سرنشین همراه خود را در زمانی کمتر از ۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت و در نهایت به حداکثر سرعتی در حدود ۱۶۰ مایل در ساعت (معادل ۲۶۰ کیلومتر در ساعت) برسانید، قطعا دورانگو SRT یکی از معدود گزینه‌های پیش رو بوده که به راحتی و به همراه جیپ گرند چروکی SRT توانایی به چالش کشیدن رقبای لوکس اروپایی مانند آئودی، ب ام و ، مرسدس بنز و یا حتی لامبورگینی را دارد!

فیات ۵۰۰ با موتور پایه توربو

فیات ۵۰۰ نیز یکی دیگر از بهترین خودروهای نمایشگاه شیکاگو ۲۰۱۸ است که با ظاهر جذاب، ابعاد کوچک و پیشرانه جدید خود در کنار روح خشن و جنگجوی ایتالیایی خود، نظر بسیاری از شرکت کنندگان در این همایش بین المللی را به خود جلب نمود.

بهترین خودروهای نمایشگاه شیکاگو 2018

فیات ۵۰۰ جدید از یک موتور کوچک ۱.۴ لیتری مجهز به سیستم توربوشارژر استفاده می‌کند که قدرتی در حدود ۱۴۰ اسب بخار و حداکثر گشتاوری در حدود ۱۵۰ پاوند بر فوت (معادل ۲۰۳ نیوتون متر) را در اختیار راننده قرار می‌دهد. هرچند شاید در ابتدا این ارقام کم و نامناسب به نظر برسند اما با توجه به وزن بسیار پایین و شتاب اولیه کمتر از ۸ ثانیه و قیمت پایه کمتر از ۱۶.۰۰۰ دلار (معادل ۷۵ میلیون تومان با احتساب دلار ۴.۷۰۰ تومانی در زمان نگارش) این خودرو جذابیت بسیاری برای بانوان و جوانان خواهد داشت.

هیوندای i۳۰N مخصوص مسابقات اتومبیل رانی

شرکت کره‌ای هیوندای در ماه‌های پایانی سال گذشته، اولین نمونه هات هچ (Hot Hatch) خود را که محصول بخش تقویت داخلی N Power بود، راهی بازار نمود که در نوشته “بررسی و مشخصات فنی هیوندای i۳۰N مدل ۲۰۱۸” به تفصیل در مورد آن بحث نمودیم. ماه گذشته و در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۸ نیز این شرکت اولین نمونه مجهز به کیت N برای بازار آمریکای شمالی با نام هیوندای ولاستر N مدل ۲۰۱۹ را به نمایش عمومی درآورد. این شرکت با معرفی مدل مسابقه‌ای این خودرو، یکی از بهترین خودروهای نمایشگاه شیکاگو 2018 را ارائه نموده است.

بهترین خودروهای نمایشگاه شیکاگو 2018

هیوندای i۳۰N TCR یک نمونه مخصوص مسابقات رالی و سرعت بوده که با تغییراتی اندک نسبت به نمونه استاندارد، قرار است در قالب تیم Bryan Herta Autosport در مسابقات اتومبیل رانی شرکت پیرلی (Pirelli) با نام TCR شرکت نماید. این خودرو از یک موتور ۴ سیلندر ۲.۰ لیتری مجهز به سیستم توربوشارژر استفاده کرده که نیرویی در حدود ۳۵۰ اسب بخار را از طریق گیربکس ۶ سرعته سکوئنشیال (Sequential) به چرخ‌ها منتقل می‌کند. از سایر تغییرات هیوندای i۳۰N TCR نسبت به مدل استاندارد می‌توان به مواردی مانند سیستم تعلیق اسپرت با ارتفاع پایین‌تر، فرمان هیدرولیک، دیسک‌های ترمز ۱۵ اینچی در جلو و ۱۰.۹ اینچی در عقب با پیستون‌های ساخت Brembo اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

هیوندای سوناتا هیبریدی ﴿Hyundai Sonata Hybrid)

سدان سایز متوسط و محبوب و ارزان‌قیمت سوناتا در سال ۲۰۱۷ مورد بازطراحی قرار گرفت و مدل‌های سال ۲۰۱۸ با یک فیس لیفت (Facelift یا تغییر ظاهری خودرو بدون تغییر در خصوصیات کلی( راهی بازار شدند. اما این تغییر تنها شامل مدل‌های بنزینی بود و نمونه‌های هیبریدی (Hybrid – Plug In Hybrid) با همان ظاهر قدیمی به فروش می‌رسیدند.

بهترین خودروهای نمایشگاه شیکاگو 2018

از تغییرات جدیدی که در هیوندای سوناتا هیبریدی صورت گرفته می‌توان به مواردی مانند جلوپنجره جدید شبیه به نمونه استفاده شده در هیوندای اکسنت (Accent) مدل ۲۰۱۸، کاپوت و گلگیرهای متفاوت و بالاتر رفتن مکان قرار گیری چراغ‌های اصلی جلویی و چراغ‌های روشنایی در روز و مه شکن اشاره نمود. از امکانات مدرن کابین نیز می‌توان از تجهیزاتی مانند شارژ بدون سیم، پورت USB برای صندلی‌های ردیف دوم، کنترل سرعت تطبیقی و حافظه برای تنظیمات صندلی راننده یاد کرد.

موتور و پیشرانه

پیشرانه استفاده شده در نمونه هیبریدی مشابه با مدل‌های سال گذشته بوده و از یک موتور ۴ سیلندر ۲.۰ لیتری با قدرت ۱۵۴ اسب بخار و حداکثر گشتاور تولیدی ۱۴۰ پاوند بر فوت (معادل ۱۹۰ نیوتون متر) و یک موتور الکتریکی با باتری‌های ۱.۷۶ kWh لیتیومی تشکیل شده که نیروی کلی در حدود ۱۹۳ اسب بخار را در اختیار راننده قرار می‌دهد. مصرف سوخت این پیشرانه قابل توجه بوده و سوناتا هیبریدی جدید توانایی پیمودن مسافتی در حدود ۳۹ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) مسیر شهری، ۴۵ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۵.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) و ۴۲ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۵.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) به صورت میانگین را دارد.

پیشرانه مدل Plug In Hybrid سوناتا ۲۰۱۸ از یک موتور الکتریکی قدرتمند‌تر با باتری‌های حجیم‌تر استفاده کرده که با تولید ۶۷ اسب بخار، توان کلی را به رقمی در حدود ۲۰۲ اسب بخار می‌رساند. این سدان نیمه الکتریکی توانایی پیمودن مسافتی در حدود ۴۳ کیلومتر را با استفاده از موتور الکتریکی خود داشته و در زمانی نزدیک به ۳ ساعت به طور کامل شارژر خواهد شد و این نمونه را در جمع بهترین خودروهای نمایشگاه شیکاگو 2018 قرار می دهد.

منبع: Car and Driver

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر