;
coinex

بهترین موتور سیکلت های 2018 ؛ با برترین موتورهای جهان در سال 96-97 آشنا شوید

موتور سیکلت یکی از جذاب‌ترین وسایل نقلیه در بین جوانان و علاقمندان سرعت بوده که با توجه به نزدیک شدن فصول گرم سال استفاده از آن افزایش می‌یابد. در این نوشته به معرفی برترین و بهترین موتور سیکلت های 2018 جهان خواهیم پرداخت.

فصل بهار نزدیک بوده و با توجه به گرم شدن هوا، سواری در هوای آزاد، تفریحی بسیار لذت بخش خواهد بود. اما این زمان، زمان مناسبی برای خرید یک موتور سیکلت و استفاده از جریان هوای مطبوع نیز خواهد بود. شرکت‌های تولید موتور سیکلت در حال حاضر نمونه‌هایی کوچک و ارزان‌قیمت را راهی بازار نموده‌اند که با شرایطی مناسب در اختیار خریداران قرار می گیرند. در ادامه به معرفی و بررسی 10 نمونه از بهترین موتور سیکلت های 2018 دنیا خواهیم پرداخت.

بهترین موتور سیکلت های 2018

در این نوشته با مجموعه‌ای برترین و بهترین موتور سیکلت های 2018 جهان آشنا خواهید شد که علاوه بر القای حس لذت، با بهره‌گیری از امکانات قابل توجه، از ارزشی بالا نیز برخوردار هستند:

Zero S ZF7.2

قیمت پایه: 11.000 دلار (معادل 53 میلیون تومان)

شرکت Zero از زمان نمایش اولین نمونه مفهومی خود در سال 2008 راه زیادی را طی نموده و شاهد دگرگونی‌ها شگرفی بوده، اما آنچه که دچار تغییر نشده، قیمت بالای باتری‌های استفاده شده در پیشرانه‌های الکتریکی محصولات این شرکت است. اما خبر خوب این است که اگر اندکی پس انداز داشته باشید، ارزان‌ترین نمونه تولیدی این شرکت، Zero S ZF7.2 به عنوان یکی از برترین موتورهای سال در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

Zero S ZF7.2 به عنوان ارزان‌ترین محصول شرکت زیرو، از باتری‌های جدید 7.2 kWh استفاده کرده که توانایی پیمودن مسافتی در حدود 89 مایل (معادل 143 کیلومتر) را به این موتور سیکلت می‌دهد. در صورت حرکت با میانگین سرعتی در حدود 70 مایل در ساعت (معادل 112 کیلومتر در ساعت) این مسافت به نزدیک به 45 مایل (نزدیک به 70 کیلومتر) کاهش یافته که هرچند قابلیت طی مسافت‌های طولانی را ندارد، اما نمونه‌ای قابل توجه برای استفاده روزمره و حرکت در داخل شهر به شمار می‌آید.

بهترین موتور سیکلت های 2018 ؛ با برترین موتورهای جهان در سال 96-97 آشنا شوید

باتری جایگزین

Zero S قابلیت استفاده از باتری‌های بزرگ‌تر 16.6 kWh را نیز به صورت سفارشی دارد. اما افزایش ظرفیت، موجب افزایش وزن نیز شده که در نتیجه تاثیر مستقیمی بر عملکرد و سواری موتورسیکلت خواهد گذاشت. مدل پایه وزنی در حدود 136 کیلوگرم داشته و در رده نمونه‌های سبک وزن قرار می‌گیرد. اما مدل S مجهز به باتری‌های 16.6 kWh سنگین‌تر بوده و وزنی در حدود 200 کیلوگرم دارد.

فضای صرفه جویی شده بر اثر ابعاد کوچک‌تر باتری‌ها در مدل Zero SZF7.2، به مکانی برای قرار دادن اسباب و اثاثیه کوچک تبدیل شده و به دلیل ماهیت الکتریکی بودن، قدرت و گشتاور به صورت آنی در اختیار راننده قرار گرفته که موجب شتاب اولیه بسیار مناسب برای این موتور سیکلت شهری و خیابانی خواهد شد.

Zero S در زمان قابل قبولی شارژ شده و باتری‌ها با استفاده از شارژر استاندارد در مدتی نزدیک به 4 ساعت به ظرفیت 95 درصد می‌رسند. با استفاده از سیستم شارژر سریع و ابزارهای اضافی این زمان تا 1 ساعت کاهش خواهد یافت و مجموعه قابلیت‌ها و ویژگی‌ها، این نمونه را در بین بهترین موتورسیکلت های 2018 قرار می‌دهد.

BMW R Nine T Pure

قیمت پایه: 12.000 دلار (معادل 58 میلیون تومان)

سری R Nine T ب ام و با ظاهر کلاسیک و رودستر (Roadster) خود، بدون شک یکی از جذاب‌ترین نمونه‌ها در بین تولیدات این شرکت به حساب می‌آیند. تمامی مدل‌های این سری زیبا و جذاب بوده اما مشکل اینجاست که این نمونه‌های خوش دست، قیمت بسیار بالایی دارند. اما شرکت ب ام و دست به تولید نمونه‌هایی از این سری زده که با وجود قیمت پایین‌تر، هنوز هم جذابیت و کارایی خاص این مدل‌ها را داشته و به شایستگی جایگاهی را در بهترین موتور سیکلت های 2018 به خود اختصاص می‌دهند.

بهترین موتور سیکلت های 2018 ؛ با برترین موتورهای جهان در سال 96-97 آشنا شوید

پیشرانه استفاده شده در ب ام و R Nine T Pure یک موتور 110 اسب بخاری بوده که طنینی مشابه با نمونه‌های افسانه‌ای دهه 70 و 80 این شرکت دارد. از تفاوت‌های اصلی این مدل با نمونه‌های گران‌قیمت این سری می‌توان به نبود مواردی مانند سیستم تعلیق و فنربندی Ohlins، دیسک‌های ترمز بزرگ و تزئینات ظاهری اشاره نمود. تنها رنگ قابل سفارش نیز رنگ خاکستری تیره (Catalano Grey) است اما تمامی این کاستی‌ها چیزی از لذت سواری خاص این سری کم نکرده و ارزش صرفه جویی در حدود 4.000 دلار (نزدیک به 20 میلیون تومان) را دارد.

آخرین نکته اینکه R Nine T Pure از رینگ‌های استاندارد و متداول آلومینیومی سود برده، اما اگر علاقه به نمونه‌های پر از پره کلاسیک ب ام و را دارید، با پرداخت مبلغی در حدود 500 دلار، قابلیت سفارش این مدل‌های بسیار جذاب و پر زرق و برق را نیز خواهید داشت.

بیشتر بخوانید:

Indian Scout Bobber

قیمت پایه: 11.500 دلار (معادل 55 میلیون تومان)

از زمانی که شرکت Polaris کنترل برند Indian را در سال 2011 در اختیار گرفت، موفقیت‌های بسیاری نصیب این شرکت گردید و شاید محبوب‌ترین مدل در بین تولیدات در سرتاسر جهان، سری Scout باشد. در حال حاضر پولاریس تولید مدل‌های عضلانی و مسافرتی Victory را متوقف کرده و به همین دلیل زمینه برای فعالیت بیشتر برند Indian فراهم شده است. جدیدترین و پیشرفته‌ترین این شرکت نیز مدل Indian Scout Bobber بوده که توانسته در فهرست بهترین موتور سیکلت های 2018 قرار گیرد.

بهترین موتور سیکلت های 2018 ؛ با برترین موتورهای جهان در سال 96-97 آشنا شوید

برای القا کردن نمایی اسپرت‌تر و وحشی‌تر، Indian تغییراتی مانند کاهش ارتفاع در حدود 25 میلی متر، کوتاه کردن گلگیرها، نزدیک‌تر کردن رکاب‌ها به بدنه و مسطح‌تر کردن فرمان را در Scout Bobber اعمال نموده است. علاوه بر این، فرم خاص تایرها و خروجی‌ها دوگانه اگزوز که در یک طرف تایرهای عقبی قرار دارند نیز ظاهری بسیار پرخاشگرانه و زیبا به این موتور سیکلت بخشیده است.

پیشرانه Scout Bobber نسبت به قبل بدون تغییر مانند و این موتور توانایی تولید نیرویی در حدود 100 اسب بخار را دارد. رنگ استاندارد، مشکی بوده ولی انتخاب طیف‌ها متفاوت و تجهیزاتی مانند ترمز ضد قفل به صورت سفارشی و با پرداخت مبلغی اضافی قابل انتخاب است. اما حتی مدل پایه نیز با استفاده از ویژگی‌ها و جزئیاتی مانند روکش چرمی زین، آیینه‌های رو به پایین و طراحی زیبای باک، یک نمونه زیبا و قابل توجه خواهد بود.

Suzuki GSX250R

قیمت پایه: 4.900 دلار (معادل 23.5 میلیون تومان)

سوزوکی یکی از آخرین شرکتهایی بوده که هنوز موتور سیکلت‌های کم حجم اسپرت را در خط تولید خود دارد و مدل GSX250R یکی از بهترین و قابل توجه ترین نمونه های در این کلاس به حساب می آید. طراحی کلی ترکیبی از مدل‌های مختلف تولیدات این شرکت، از سری Heritage تا نمونه‌های سوپر اسپرت GSX، بوده و این مساله یکی از نقاط جالب یکی از برترین موتورهای سال به حساب می‌آید.

بهترین موتور سیکلت های 2018 ؛ با برترین موتورهای جهان در سال 96-97 آشنا شوید

موتور 248 سی سی استفاده شده مورد بازنگری قرار گرفته و با استفاده از ساختار داخلی جدید و سیستم انژکتورهای الکتریکی، عملکردی بالاتر از مدل‌های قدیمی دارد. در نتیجه این موتور مصرف سوخت و آلایندگی کمتر و توانایی دستیابی به دورهای موتور بالاتر را دارد. صدای خروجی از اگزوز نیز طنین جذاب‌تری داشته و نیرویی در حدود 25 اسب بخار را در اختیار راننده قرار می دهد. شاید این رقم، توان بالایی برای یک موتور سیکلت اسپرت امروزی به حساب نیاید اما همین نمونه یکی از قدرتمندترین ها در کلاس خود به شمار می آید.

نقطه قوت اصلی این موتورسیکلت‌ کوچک علاوه بر قیمت و مصرف سوخت پایین (در حدود 3.3 لیتر در هر 100 کیلومتر)، سهولت سواری بوده به طوریکه حتی افراد مبتدی نیز با توجه به ارتفاع 780 میلی متری صندلی از سطح زمین، توانایی کنترل GSX250R را با قرار دادن یک پا بر روی زمین خواهند داشت. گذشته از این باک 15 لیتری نیز توانایی پیمودن مسافتی در حدود 450 کیلومتر بدون سوخت گیری را به این موتور سیکلت داده و راننده توانایی سفر از تهران تا اصفهان را با تنها 15.000 تومان خواهد داشت!

Kawasaki Z650

قیمت پایه: 7.000 دلار (معادل 34 میلیون تومان)

کاوازاکی Z650 به دلیل استفاده از پیشرانه‌ پایه و شاسی مشابه با مدل Ninja 650 بدون شک از هر لحاظ یکی از بهترین موتور سیکلت های 2018 است. این موتورسیکلت 180 کیلوگرمی توانایی‌های بالایی در دور موتورهای میانی داشته و موجب افزایش کارایی کلی در انواع مختلف مسیرها می گردد. اهرم سبک و عملکرد نرم کلاچ، قابلیت تعویض دنده به صورت معکوس بدون ترس از افزایش بیش از حد دور موتور یا قفل شدن مقطعی چرخ عقبی را به راننده داده و سواری دلچسبی را برای وی رقم می‌زند.

بهترین موتور سیکلت های 2018 ؛ با برترین موتورهای جهان در سال 96-97 آشنا شوید

با توجه به فاصله کم 780 میلی متری زین از سطح زمین، حتی افراد با قامت کوتاه نیز می‌توانند بدون مشکلی خاص و با کنترل کامل از Z650 به عنوان وسیله نقلیه روزمزه خود استفاده کنند. از لحاظ ظاهری، طراحی این موتور سیکلت نگاهی به آینده داشته و استفاده از رنگ سبز و  سیاه، آن را به نمونه‌ای جذاب و زیبا تبدیل کرده و نام آن را به عنوان یکی از بهترین موتورهای 96-97 مطرح نموده است.

Triumph Bonneville Bobber

قیمت پایه: 12.000 دلار (معادل 58 میلیون تومان)

تریومف به سرعت در حال پیشرفت بوده و نسل جدید Bobber، پرفروش ترین نمونه تولیدی این شرکت بریتانیایی به حساب می آید. این سری که اوایل سال گذشته راهی بازارهای جهانی گردید،  ظاهری متفاوت با نمونه‌های قدیمی داشته و در طراحی خود از جزئیات و ریزه کاری‌هایی خاص سود می‌برد و توانایی قرار گرفتن در فهرست برترین موتورهای 97 را دارد. ظاهر این موتور سیکلت بسیار مینیمال و خشن بوده که بیشتر این امر را مدیون طراحی خاص زین شناور با قابلیت تنظیم موقعیت برای موتور سواران با قد و قامت متفاوت است.

بهترین موتور سیکلت های 2018 ؛ با برترین موتورهای جهان در سال 96-97 آشنا شوید

پیشرانه 1.200 سی سی بر روی شاسی جدید و خاص سوار شده و توانایی تولید نیرویی در حدود 77 اسب بخار و گشتاوری در حدود 78 پاوند بر فوت (معادل 106 نیوتون متر) را دارد. هرچند این رقم در مقایسه با کروزرهای موجود در بازار رقم بالایی به حساب نیامده و و با توجه به وزن 230 کیلوگرمی خود، توانایی به چالش کشیدن تعداد زیادی از رقبا را ندارد، اما همین مقدار توان، برای سواری لذت بخش با Bonneville Bobber کافی خواهد بود.

این موتور سیکلت، یک نمونه خاص و متفاوت نیز داشته که با رنگ آمیزی مشکی مات، ترمزها و چرخ جلویی بزرگ‌تر و سیستم کنترل سرعت (Cruise Control) یکی از بهترین موتور سیکلت های سال 2018 نیز به حساب می آید. اما مهمترین نکته در خصوص Bonneville Bobber جدید، کیفیت بالای ساخت و قطعات بوده که تنها در مدل‌هایی با قیمت بالاتر از برندها دیگر به چشم می‌خورند.

Aprillia Shiver 900

قیمت پایه: 9.500 دلار (معادل 46 میلیون تومان)

شرکت Aprillia استعداد و تبحر خاصی در ساخت موتورسیکلت‌های متفاوت خیابانی با ظاهر تهاجمی و بدنه مینیمالیستی دارد. برترین نمونه تولیدی این شرکت، مدل Touno از ابتدای معرفی در سال 2002 میلادی، سال جاری نیز به عنوان یکی از بهترین موتور سیکلت های 2018 در کلاس خود شناخته شد. مدل میان رده Shiver نیز که در سال 2007 میلادی و با نام 750 راهی بازارهای جهانی گردید، برای سال 2018 با به روز رسانی‌هایی مواجه شده که قیمت پایه آن را در حدود 700 دلار (معادل 3.8 میلیون تومان با احتساب دلار 4.800 تومانی در زمان نگارش) افزایش داده‌ است.

بهترین موتور سیکلت های 2018 ؛ با برترین موتورهای جهان در سال 96-97 آشنا شوید

موتور و تجهیزات

موتوز استفاده شده در Shiver 900 یک نمونه 898 سی سی بوده که توانایی تولید نیرویی در حدود 95 اسب بخار و گشتاوری بالا و قابل توجه را دارد. طنین پرقدرت این موتور نیز از طریق خروجی‌ها اگزوز شبیه به توپ خارج شده و صدایی بسیار قدرتمند دارد. علاوه بر این استفاده از قطعات و پروفیل‌های خام، ظاهری متفاوت را به وجود آورده که تجربه‌ای جالب را در هنگام سواری برای موتور سوار و تماشاگران فراهم می‌کند.

هرچند ظاهر Shiver 900 بسیار هجومی و پرخاشگر است اما با وزن کم و کنترل نسبتا ساده، حتی برای افراد مبتدی نیز نمونه‌ای مناسب به حساب می‌آید. تجهیزاتی مانند ترمزهای ضد قفل، سیستم کنترل کشش (Traction Control) با سه تنظیم متفاوت برای حفظ موقعیت تایرهای بر روی زمین و صفحه نمایش TFT آن را به یکی از بهترین موتور سیکلت های 2018 تبدیل نموده‌اند.

Harley Davidson Street Bob

قیمت پایه: 14.500 دلار (معادل 70 میلیون تومان)

به ندرت پیش می‌آید که شرکت هارلی دیویدسون مدل‌های تولیدی خود را مورد بازطراحی و مهندسی کلی قرار دهد. نادرتر از این مساله این است که تغییر در دو خط کامل و سری محصولات اعمال گردد. اما هارلی برای سال 2018 دست به این مهم زده است دو نمونه اط خطوط تولید خود را به طور اساسی مورد تغییر قرار داده است.

بهترین موتور سیکلت های 2018 ؛ با برترین موتورهای جهان در سال 96-97 آشنا شوید

سافتیل (Softail – موتور سیکلتی که سیستم تعلیق آن به صورت مخفی در بخش عقبی قرار گرفته باشد) جدید هارلی دیویدسون، نه تنها جایگزین نسل قبلی شده، بلکه سری Dyna را نیز مورد بازنگری اساس قرار داده و این دو نمونه را به نوعی ترکیب نموده است. برای انجام این کار، هارلی یک شاسی جدید و سبک طراحی نموده که زوایای کمتری نسبت به نمونه‌های قدیمی‌تر دارد. به این ترتیب این مدل علاوه بر بهره گیری از خواص سنتی سافتیل‌های کلاسیک، سواری و عملکردی اسپرت مشابه با سری Dyna را برای راننده به ارمغان می‌آورد.

موتور استفاده شده در این موتور سیکلت غول پیکر، یک نمونه 1.753 سی سی Milwaukee 8 بوده که سال گذشته با عملکرد روان‌تر و مصرف سوخت پایین‌تر و همچنین گشتاور بالاتر در تولیدات این شرکت استفاده شد.

ارزان‌ترین راه برای به دست آوردن یک سافتیل، خرید مدل Street Bob بوده که با وجود قیمت نسبتا بالا، یکی از ارزان‌قیمت‌ترین نمونه‌های این رده به حساب می‌آید. به دلیل بی بهره بودن از لوازم و تجهیزات زینتی و فلزی موجود در تولیدات هارلی، این مدل عملکردی شگفت انگیز در شتابگیری داشته و با وزن کمتر و هندلینگ بالاتر، به شایستگی جایگاهی در فهرست بهترین موتور سیکلت های 2018 را به خود اختصاص خواهد داد.

Yamaha XRS700

قیمت پایه: 8.500 دلار (معادل 41 میلیون تومان)

شرکت ژاپنی یاماها نیز یک نماینده در فهرست بهترین موتور سیکلت های 2018 دارد. مدل XRS700 با وزنی در حدود 186 کیلوگرم، با الهام از مدل‌های کلاسیک XS650 دهه‌های 60 و 70 میلادی طراحی و ساخته شده است. صندلی و زین با طراحی سنتی، خروجی اگزوز کوتاه ولی قطور، خطوط سفید رنگ نقش بسته بر روی باک و فرم کلی بدنه، ظاهری بسیار زیبا به این موتور سیکلت بخشیده است. علاوه بر این، XRS700 نقاطی مشترک مانند موتور و بدنه با مدل بسیار خوش دست FZ-07 دارد که بر جذابیت کلی آن افزوده است.

بهترین موتور سیکلت های 2018 ؛ با برترین موتورهای جهان در سال 96-97 آشنا شوید

موتور 689 سی سی یاماها با گشتاوری در حدود 50 پاوند بر فوت (معادل 68 نیوتون متر) از میل لنگ‌های 270 درجه این شرکت با نام Crossplane Concept استفاده کرده که نیرو و گشتاوری بالا در دور موتورهای پایین تا متوسط تولید می‌کند. این موتور سیکلت قابلیت شخصی سازی بالایی داشته و با استفاده از سیستم تعلیق با جابجایی در حدود 80 میلی متر، سواری ساده و آرامی را برای راننده با هر قامتی رقم می زند.

در نهایت اگر به یک موتور سیکلت با ظاهر کلاسیک و عاری از هرگونه تجهیزات و تزئینات اضافی در کلاس نمونه‌های میان وزن استاندارد علاقه دارید، یاماها XRS700 با قیمت پایه 41 میلیون تومانی یکی از بهترین موتور سیکلت های 2018 و برترین گزینه‌های موجود برای شما در سال 96-97خواهد بود.

بیشتر بخوانید: مقایسه قیمت خودروهای موجود در ایران با بازارهای جهانی ؛ لوکس یا ارزان‌قیمت؟

Honda CB650F

قیمت پایه: 8.250 دلار (معادل 40 میلیون تومان)

این موتورسیکلت چند سالی است که مشغول حرکت در خیابن‌ها و جاده‌های اروپا بوده و به همین دلیل نمونه نا آشنایی به حساب نمی‌آید. هوندا CB650F در واقع یک نمونه ساده و کم زرق و برق و اقتصادی‌تر از مدل CBR650F بوده که از دسته‌های فرمان بلندتری سود می‌برد.

بهترین موتور سیکلت های 2018 ؛ با برترین موتورهای جهان در سال 96-97 آشنا شوید

هوندا CB650F یکی از بهترین نمونه های در کلاس موتورسیکلت های میان وزن استاندارد و جاده ای بوده که توانایی رقابت با تمامی حریفان را با تکیه بر استفاده از دو سیلندر بیشتر دارد. پیشرانه این موتورسیکلت یک نمونه 4 سیلندر 649 سی سی بوده که بیشترین نیرو را در این کلاس تولید می‌نماید. صدای تولید شده نیز بسیار زیبا بوده و دو دور موتور به نرمی تا 12.000 دور در دقیقه افزایش می یابد.

نقطه ضعف اصلی هوندا CB650F عدم توانایی گشتاور کافی در دور موتورهای پایین بوده در صورتیکه در رقبای 2 سیلندر این مساله نمودی ندارد. اما این موتورسیکلت نه تنها سرعت و شتاب قابل قبولی دارد بلکه بسیار راحت نیز بوده و راننده سواری بسیار نرم و راحتی را بر روی زین آن تجربه خواهد کرد. زیبایی مثال زدنی و کم نظیر در این کلاس، هوندا CB650F را تبدیل به یکی از بهترین موتور سیکلت های 2018 نموده است.

منبع: popularmechanics

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر