;
coinex

بررسی روند ترابردپذیری اپراتورها ؛ مشکلات مهندسی اجتماعی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، به بررسی موضوع ترابردپذیری اپراتورها پرداخت و اعلام نمود که اگر کلاهبرداری توسط اپراتورها انجام شده باشد، بررسی خواهد شد.

به گزارش تکراتو و به نقل از ایسنا، محمد جواد آذری جهرمی در حاشیه جشنواره وب و موبایل ایران، در مورد روند ترابردپذیری اپراتورها سخن گفت و اعلام نمود که این روند در چندین مرحله انجام خواهد گرفت. به گفته‌ی آذری جهرمی، در روند ترابردپذیری اپراتورها، بین مشترکی که صاحب گوشی است و بین اپراتور میزبان و میهمان کدهایی ردوبدل می‌شود که اگر در این مورد خلافی صورت گیرد لازم است در مورد آن به سازمان تنظیم مقررات شکایت کرد.

بررسی موضوع ترابردپذیری اپراتورها و فروش دیتابیس

محمدجواد آذری جهرمی همچنین در ادامه صحبت‌های خود در مورد روند ترابردپذیری اپراتورها ، به موضوع اطلاعات مشترکان که ‌ممکن است از طریق اپراتورها در اختیار شرکت‌ها قرار گرفته باشد اشاره کرد و اعلام نمود که امکان دارد از طریق مهندسی اجتماعی این مشکل به وجود آمده باشد زیرا طبیعتا خود اپراتور چنین کاری را انجام نمی‌دهند. وی در ادامه اعلام نمود که این موضوع حتما توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.


بیشتر بخوانید : آیا فروش دیتا بیس اپراتورها برای تبلیغات صحت دارد؟


مدیریت تماس‌های تبلیغاتی ضروری است!

محمد جواد آذری جهرمی همچنین علاوه بر پرداختن به موضوعات روند ترابردپذیری اپراتورها و فروش دیتابیس توسط اپراتورها، به بررسی موضوع جدید دیگری نیز پرداخت. وی در ادامه در مورد تماس‌های تبلیغاتی و لزوم مدیریت آنها سخن گفت و اشاره کرد که همانگونه که پیامک‌های تبلیغاتی سازماندهی شده‌اند، تماس‌های تبلیغاتی نیز نیاز به سازماندهی دارند.

وی تاکید نمود که روش تبلیغات و بازاریابی کسب ‌و کارها باید به گونه‌ای باشد که هیچ مزاحمتی برای مشترکان ایجاد نکند. به گفته‌ی آذری جهرمی، کسب ‌و کارهای نوپا برای تبلیغات خود یا باید از صدا و سیما استفاده کنند، که البته هزینه‌ آن بالاست و یا اینکه از تبلیغات محیطی استفاده کنند که البته این روش نیز احتمال دیده شدن در آن کم است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین تبلیغات در فضای مجازی را پیشنهاد داد و ادامه داد که در این روش لازم است تا کانالی مشروع با چارچوب مشخص وجود داشته باشد، در غیر اینصورت ایجاد آفت خواهد کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، بر گسترش تلفن همراه بین مردم اشاره کرد و در ادامه آن را راهی برای تبلیغات بیان نمود. وی تاکید نمود که در صورتی که، قصد استفاده از تلفن همراه برای تبلیغات وجود داشته باشد، باید برای آن راهکارهای قانونی و مشروع آن هم با رضایت مشترک ایجاد کرد.

وی در ادامه در راستای استفاده‌ی مشروع از تبلیغات پیامکی اعلام نمود که آنها مصوبه‌ای دارند که براساس آن مشترک خود قبل از دریافت پیامک اعلام می‌کند که مایل به دریافت چه نوع پیامکی است. یعنی در این روش لیستی از موضوعات پیامکی در اختیار مشترک قرار می‌گیرد که باید اعلام نماید تمایل به دریافت چه نوع پیامک‌هایی دارد.


بیشتر بخوانید :


با افرادی که راهکارهای قانونی پیامک‌های تبلیغاتی را دور می‌زنند، برخورد می‌شود!

محمد جواد آذری جهرمی همچنین در ادامه در مورد برخورد با کسانی سخن گفت که راهکارهای قانونی پیامک‌های تبلیغاتی را دور می‌زنند. وی در مورد تماس‌های تبلیغاتی نیز اعلام نمود که چون راه تبلیغات پیامکی گرفته شده است، کسب‌ و کارها به سمت استفاده از تماس‌های تبلیغاتی می‌روند.

وی اشاره کرد که وقتی راه پیامک بسته شود مطمئنا آنها به سمت استفاده از صوت می‌روند و بنابراین لازم است تا نظام صحیحی در این مورد ایجاد شود. محمد جواد آذری جهرمی همچنین اعلام نمود که امروز کسب ‌و کارها می‌توانند با استفاده از مصوبه‌ای که سازمان تنظیم مقررات ابلاغ کرده است، از اپراتورها خدمات دریافت کنند.

راه‌اندازی سامانه تقاضای دریافت پیامک تبلیغاتی

به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای سازماندهی تبلیغات کسب و کارها، سامانه تقاضای دریافت پیامک تبلیغاتی راه‌اندازی شده است. یعنی از طریق این سامانه مشترکین می‌توانند با رضایت قبلی نسبت به دریافت پیامک‌هایی که خود مایل به دریافت آنها هستند، اقدام کنند. به زودی از طریق این مصوبه، مشکل دریافت پیامک‌های تبلیغاتی ناخواسته نیز حل خواهد شد و این پیامک‌های سیاه به پیامک‌های سفید با رضایت مشترک تبدیل می‌گردند.


بیشتر بخوانید : راه اندازی سامانه انتخاب پیامک های تبلیغاتی تا ۲ ماه دیگر!


توجه به منافع و امنیت مردم در موضوع  USSD

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین در مورد موضوع استفاده از کدهای USSD در کشور نیز سخن گفت. حذف کدهای USSD به دلیل عدم داشتن امنیت مدتی است که بر سر زبان‌ها افتاده است. آذری جهرمی در پاسخ به این سوال که چرا هنوز در کشور بر استفاده از کدهای USSD  پافشاری می‌شود، اعلام نمود که برخی از اصناف چون از اپلیکیشن برای کسب و کار خود استفاده می‌کنند، با کدهای USSD  مخالف هستند ولی بعضی دیگر کسب و کار خود را براساس این کدهای دستوری قرار داده‌اند و مایل به استفاده از آنها هستند و نسبت به حذف این کدها مخالفند. به گفته‌ی وی البته این موضوع سلیقه‌ای نیست و در این راه باید مسائل بسیاری در نظر گرفته شود که یکی از آنها توجه به منافع مردم است.


بیشتر بخوانید : بررسی امنیت کدهای USSD ؛ حذف کدهای USSD درست است یا اشتباه؟


محمد جواد آذری جهرمی همچنین اعلام نمود که در دنیای امروز هنوز بسیاری از افراد هستند که با اینترنت آشنایی ندارند و اینکه اینترنت در تمام مناطق روستایی و جاده‌ای قابل دسترس نیست. به گفته وی درصد بالایی از فروش کارت‌های شارژ از طریق خدمات USSD انجام می‌شود و بنابراین نمی‌توان یک شبه تصمیم گرفت که این مکانیزم‌ تغییر یابد. وزیر ارتباطات ادامه داد که ممکن است با قطع کدهای USSD  شاهد ورشکست شدن افرادی باشیم که در این حوزه خدمات ارائه می‌دهند.


بیشتر بخوانید : تضمین امنیت USSDها با اپلت؛ تفاهم بانک مرکزی و رگولاتوری


محمد جواد آذری جهرمی در ادامه اعلام کرد که حذف کدهای USSD  براساس نظر بانک مرکزی بوده است و هدف آنها از این امر افزایش امنیت بوده است. بنابراین به گفته وی سود و ورشکستگی زیاد در اینجا مورد نظر نیست.

بانک مرکزی دغدغه‌ی امنیتی داشته و قرار است تا این مشکل امنتی حل شود. وی در پایان تاکید نمود که اگر نظر بر حذف این کدها باشد، این سرویس به یکباره حذف نخواهد شد، بلکه در ابتدا مردم به سمت استفاده از خدمات دیگر سوق داده می‌شوند و سپس این سرویس حذف می‌گردد.


بیشتر بخوانید : حل مشکلات مربوط به کدهای USSD ؛ حذف یک شبه صحیح نیست!


.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر