;
coinex

تضمین امنیت USSDها با اپلت؛ تفاهم بانک مرکزی و رگولاتوری

تفاهم بین بانک مرکزی و رگولاتوری، تضمین امنیت USSDها را باعث شد. از این پس سرویس کدهای دستوری موبایل امن هستند.

به گزارش تکراتو و به نقل از مهر، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام نمود که جهت تضمین امنیت USSDها ، تفاهمی بین رگولاتوری و بانک مرکزی برقرار شده است. وی اعلام نمود که از این پس، سرویس کدهای دستوری موبایل امن هستند.

محمد جواد آذری جهرمی در مورد تضمین امنیت USSDها ،  فعال سازی بستر USSD و استفاده از کدهای دستوری موبایل سخن گفت و اعلام نمود که پیرو مقررات گذاری و هچنین پیوست مقرراتی تنظیم شده، رگولاتوری بانک مرکزی و رگولاتوری وزارت ارتباطات با هم به تفاهم رسیده‌اند.


بیشتر بخوانید : ارائه خدمات پرداخت با کد USSD فعلا ادامه دارد؛ تضمین امنیت توسط اپراتورها


تضمین امنیت USSDها از طریق قرار دادن اپلت روی سیمکارت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام نمود که براساس توافق صورت گرفته بین سازمان تنظیم مقررات و بانک مرکزی، امنیت USSDها در اولویت قرار گیرد. وی همچنین اعلام نمود که بر اساس تفاهمی که اپراتورهای تلفن همراه و شرکت‌های پرداخت الکترونیک (PSP) داشته‌اند، پیشنهاد شده است تا تضمین امنیت USSDها با استفاده از قرار دادن یک اپلت روی سیمکارت انجام گیرد.

محمد جواد آذری جهرمی، هدف از انجام این کار را تضمین امنیت USSDها اعلام کرد و تاکید نمود که از این طریق ملاحظات بانک مرکزی نیز، در مورد امنیت این روش پرداخت الکترونیک، محقق خواهد شد. به گفته آذری جهرمی این راهکار هم اکنون در دست بررسی و انجام است.


بیشتر بخوانید :


آزادسازی فضای فرکانسی تحقق اینترنت اشیا در کشور را باعث می‌شود!

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاح سومین کنفرانس و نمایشگاه اینترنتی اشیاء، به ظرفیت‌هایی که در کشور در حوزه اینترنت اشیا وجود دارد اشاره کرد و اعلام نمود که ساخت سنسورها و همچنین محصولات مرتبط با فناوری اینترنت اشیا در کشور، به عرصه صنعتی رسیده است.

محمد جواد آذری جهرمی، تاکید نمود که تحولات مربوط به حوزه اینترنت اشیا در کشور، نشان از ظرفیت‌های خوب در این حوزه دارد. وی تاکید نمود که در صورتی که آزادسازی فضای فرکانسی در زمان مناسب صورت گیرد، به زودی از این فناوری در کشور بهره برداری خواهد شد.


بیشتر بخوانید : بررسی امنیت اینترنت اشیا؛ آیا اینترنت اشیا امن است؟


محمد جواد آذری جهرمی همچنین اعلام نمود که اکوسیستم دستیابی به اینترنت اشیا، بیگ دیتا، هوش مصنوعی و نسل پنجم موبایل در کشور در حال تکمیل هستند و یادآور شد که براساس پایشی که تاکنون در این زمینه صورت گرفته است، بیش از 300 شرکت در کشور وجود دارند که در حوزه اینترنت اشیا در حال فعالیت هستند. به گفته وزیر ارتباطات حدود 80 شرکت از این تعداد دارای محصول نیز هستند.

وزیر ارتباطت و فناوری اطلاعات اعلام نمود که در زمینه اینترنت اشیا در کشور، هنوز مقررات گذاری لازم انجام نشده است و بنابراین آنها اکنون درصدد تدوین ضوابط و استانداردهای لازم برای این فناوری در کشور هستند.

100 هزار شغل در حوزه  IT زیرساخت لازم را دارند!

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه صحبت‌های خود در مورد تضمین امنیت USSDها و اینترنت اشیا، اعلام نمود، که بر اساس آمارهای موجود در این زمینه، دریافتی شاخص ایجاد ۱۰۰ هزار شغل در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال ۹۵ و ۹۶ محقق شده است. وی ادامه داد که پیش بینی می‌شود در سال آینده نیز این توسعه ادامه داشته باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام نمود وزارت ارتباطات، مسئول ایجاد اشتغال مستقیم برای هیچ کسی نیست و تاکید کرد که زیرساخت‌های مرتبط با ایجاد اشتغال در این حوزه برای همه فراهم است و در دسترس همه نیز قرار دارد. به گفته وی در صورتی که موانع کسب و کار، از جمله نظام حقوقی، مالیاتی و بیمه‌ای برداشته شود، افزایش و رشد اشتغال در این حوزه بیش از همیشه اتفاق خواهد افتاد.


بیشتر بخوانید : سیستم های اینترنت اشیا مورد حمله بدافزاری قرار گرفتند!


جذب نخبگان در سازمان‌های ذیربط

محمد جواد آذری جهرمی، در مورد سوالی مبنی بر جذب نخبگان در سازمان‌های ذیربط وزارت ارتباطات اعلام نمود که دولت قصد ایجاد اشتغال به صورت مستقیم را ندارد. آذری جهرمی اعلام نمود که آنها در حوزه فناوری اطلاعات از نخبگان به عنوان لوکومتیو نام می‌برند که خود باعث ایجاد اشتغال می‌شود و در صورتی که در ادامه قصد داشته باشند از آنها در شغل‌های دولتی استفاده کنند، این امر با اقتصاد دیجیتال در تضاد خواهد بود و باعث می‌شود خلاقیت نخبگان زیر سوال برود.

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر