;
coinex

مقایسه دوربین ال جی V30 با ال جی V30 اس ThinQ ؛ کدامیک کیفیت بهتری دارد؟

ال جی اخیرا از یک گوشی هوشمند به نام LG V30S ThinQ رونمایی کرده است. در این مطلب به مقایسه دوربین ال جی V30 با ال جی V30 اس ThinQ پرداخته‌ایم.

مقایسه دوربین ال جی V30 با ال جی V30 اس ThinQ

نمایشگاه MWC 2018 به پایان رسید؛ اما محصولات خاص و جدیدی را به کاربران و علاقمندان دنیای گوشی‌های همراه معرفی کرد. ال جی هم یکی از سازندگانی بود که در این رویداد حضور داشت. این سازنده گوشی پرچمدار ال جی جی 7 را معرفی نکرد، اما در عوض محصولی به نام ال جی وی 30 اس تین‌کیو را در معرض عموم گذاشت.

محض اطلاع بیشتر بد نیست بدانید که گوشی جدید سازنده کره‌ای از برخی جهات نسبت به مدل وی 30 برتری دارد. این گوشی هوشمند برای مثال در دو رنگ جدید آبی و خاکستری عرضه می‌شود، یک رم 6 گیگابایتی در اختیار دارد و دو حافظه داخلی 128 و 256 گیگابایتی را نیز به کاربرانش ارائه می‌دهد.

ال جی وی 30 و ال جی وی 30 اس تینک

البته این تنها برتری های نسل قبلی وی 30 نسبت به مدل ال جی وی 30 اس تین‌کیو نیست. گوشی جدید ال جی از قابلیت هوش مصنوعی هم بهره می‌برد و این قابلیت را در زمینه عکاسی نیز به کار گرفته است. وی 30 و وی 30 اس تینکیو از لحاظ سخت افزار دوربین به یکدیگر شبیه هستند، اما از لحاظ نرم افزاری تفاوت‌هایی را در خود نشان می‌دهند.

برای انجام این بررسی با گوشی ال جی وی 30 در حالت Auto و با گوشی ال جی V30 اس ThinQ در حالت AI Cam عکس گرفته شد. تفاوت این دو ویژگی در این است که قابلیت Auto ال جی وی 30 پارامترهای عکاسی را برای ایجاد یک موقعیت نورگیری مناسب تنظیم می‌کند در حالی که قابلیت AI Cam ال جی وی 30 اس تین‌کیو صحنه عکسبرداری را شناسایی کرده و از این طریق مشخصه‌های بیشتری نظیر میزان اشباع شدگی رنگ و نور را تغییر می‌دهد.

ال جی وی 30 و ال جی وی 30 اس تینک

ال جی در ساخت هر دو گوشی از یک سنسور دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی با اندازه پیکسل 1um و دیافراگم f/1.6 و یک سنسور ثانویه 16 مگاپیکسلی 120 درجه سوپر واید انگل با فوکوس ثابت و اندازه دیافراگم f/1.9 استفاده کرده است. این دو سنسور توسط یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی با اندازه دیافراگم f/2.2 و دو زاویه دید 82 و 90 درجه پشتیبانی می‌شود.

دوربین ال جی وی 30 اس تین‌کیو در مقابل دوربین ال جی وی 30

برای انجام این بررسی از چند منظره عکس گرفتیم. همان طور که در این تصاویر مشاهده می‌کنید شرایط آب و هوایی از دید یک گردشگر برای عکاسی چندان خوب نبوده، اما فضای بسیار خوبی را برای مقایسه قابلیت‌های دوربین دوگانه در هر دو گوشی فراهم کرده است.


بیشتر بخوانید: بهترین دوربین دوگانه به کدام مدل‌ها تعلق دارد


یک آسمان تیره، اما آبی رنگ همیشه چالش سختی برای یک دوربین محسوب می‌شود. منبع این مقاله می نویسد که آسمان روز عکاسی ما کمی نیمه ابری بود با این حال ابرهای موجود یک شرایط نوری متعادل را ایجاد کرده بودند.

ال جی وی 30 و ال جی وی 30 اس تینک

عکس‌هایی که مشاهده می‌کنید بر مبنای گوشی و عرض تصویر طبقه بندی شده‌اند. در این دسته بندی، ردیف اول (تصویر بالا) متعلق به ال جی وی 30 اس تین‌کیو است و یک عکس از سنسور اصلی و یک عکس از سنسور واید انگل این گوشی هوشمند را شامل می‌شود.

دسته اول تصاویر به بیمارستان سنت پائول (Sant Pau) تعلق دارد و تفاوت بسیار کمی را بین حالت تصویر برداری AI Cam دوربین ال جی وی 30 اس ThinQ و حالت Auto دوربین ال جی وی 30 را نشان می‌دهد.

دسته دوم تصاویر، تفاوت بین میزان سفیدی و پرتوگیری هر دو دوربین را نشان می‌دهد. نکته جالب این است که حالت AI Cam دوربین وی 30 اس تین‌کیو یک تصویر با میزان نورگیری کمتر را ثبت و عکسی با کیفیت پایین‌تر را ارائه داده است.

ال جی وی 30 و ال جی وی 30 اس تینک

در این قسمت چند عکس مقایسه‌ای دیگر را مشاهده می‌کنید. همان طور که دیده می‌شود تفاوت چندان زیادی بین کیفیت عکاسی دوربین دوگانه ال جی وی 30 اس ThinQ و ال جی وی 30 وجود ندارد.

ال جی وی 30 و ال جی وی 30 اس تینک

عکسی که در این قسمت ارائه شده (تصویر پایین) به کلیسای جامع ساگرادا فامیلیا ‌(Sagrada Familia) تعلق دارد. این صحنه توانست موقعیت بسیار خوبی را برای مقایسه دوربین واید انگل دو گوشی ال جی فراهم کند و تنها موقعیتی بود که در روز بررسی، خورشید هم در آن حضور داشت.


بیشتر بخوانید: بهترین گوشی برای عکاسی


همان طور که مشاهده می‌کنید تفاوت بسیار کمی تنها از نظر میزان سفیدی در عکس‌های گرفته شده توسط دوربین ال جی وی 30 اس تین‌کیو و ال جی V30 وجود دارد.

ال جی وی 30 و ال جی وی 30 اس تینک

بعد از این موقعیت چند عکس در شرایط کم نور گرفته شد. این بررسی نشان داد که دوربین دو گوشی به گونه‌ای متفاوت از قابلیت فوکوس خود استفاده می‌کنند، به این نحو که دوربین ال جی وی 30 بر روی پیش زمینه صحنه (ورودی رستوران) و دوربین ال جی وی 30 اس ThinQ بر روی خلال‌های سرخ شده سیب زمینی متمرکز می‌شود.

ال جی وی 30 و ال جی وی 30 اس تینک

در نهایت دوربین سلفی دو گوشی هم مورد بررسی قرار گرفت، اما هیچ تفاوتی بین عکس‌های دوربین دو گوشی مطرح شده در این بررسی دیده نشد.


بیشتر بخوانید: بهترین دوربین های سلفی


سلفی ال جی وی 30 و ال جی وی 30 اس تینک

دوربین کدام گوشی بهتر است؟

نتایج این بررسی نشان داد که تفاوت بسیار زیادی بین حالت عکس‌برداری AI Cam گوشی ال جی وی 30 اس ThinQ و حالت Auto ال جی وی 30 وجود ندارد. جالب است که قابلیت‌های عکاسی هر دو دوربین تقریبا یکسان هستند.

AI Cam می‌تواند در شرایط خاصی مانند صحنه‌های تاریک داخل یک یک رستوران یا در هنگام عکاسی از یک غذا یا گل نتایج متفاوتی را ارائه کند؛ اما در باقی شرایط حالت عکاسی Auto عملکرد بسیار خوبی را ارائه می‌کند و راندمان مشابهی را در مقایسه با حالت عکس‌برداری AI Cam گوشی ال جی وی 30 اس تین‌کیو ارائه می‌دهد.

سلفی ال جی وی 30 و ال جی وی 30 اس تینک

نتیجه دیگری که در این بررسی ثابت شد، این است که دوربین ال جی وی 30 هنوز هم یک دوربین کارآمد محسوب می‌شود و یکی از بهترین دوربین‌های دنیای گوشی‌های پرچمدار به شمار می‌آید. در واقع می‌توان گفت که ال جی وی 30 به واسطه دوربین 120 درجه کارآمد خود برای آن دسته از افرادی که به عکاسی از ساختمان‌های بلند علاقه دارند، عکس‌های بسیار زیبایی را ثبت می‌کند.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: gsmarena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    خب خب این اولین کامنتمونه و امیدوارم که بتونم تو مسابقتون موفق باشم
    ببینید اصولا نظر اصلی رو ما مصرف کننده ها باید راجعبه کیفیت محصولات و برتری اونها بدیم نه کسایی که تخصصی برسی میکنن شاید یک سری گوشی ها مثل همین الجی وی ۳۰ روی کاغد مشخصات خوبی داشته باشه اما همین که گوشی رو بدست میگیری احساس خوبی اصلا منتقل نمیکنه امیدوارم کاربرا با دیدن گوشی از نزدیک انتخابشون رو انجام بدن نه صرفا مشخصات اعلام شده از سوی سازندگان

    پاسخ