coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

بررسی میزان امنیت اندروید ؛ آیا اندروید مانند IOS امن است؟

شرکت گوگل در گزارشی در مورد میزان امنیت اندروید سخن گفت و اعلام کرد که امنیت سیستم عامل اندروید در حد سیستم عامل IOS است.

چهارمین گزارش سالانه‌ی گوگل در مورد بررسی امنیت اندروید منتشر شد. در ادامه این مطلب قصد داریم تا مهم ترین مواردی که گوگل در مورد میزان امنیت اندروید اعلام کرده است را بیان کنیم.

بررسی گزارش گوگل در مورد میزان امنیت اندروید

گوگل در این گزارش در مورد میزان امنیت اندروید اعلام کرده است که یادگیری ماشینی نقش مهمی در امن کردن دستگاه‌های مجهز به اندروید داشته است. به گفته وی  این شرکت در ماه می گذشته گوگل‌پلی پروتکت را معرفی کرد که در واقع کار آن برقراری امنیت سرویس‌های ارائه‌شده در سیستم‌عامل اندروید بوده است. این یادگیری ماشینی که گوگل از آن سخن می گوید توانسته  ۶۰.۳ درصد از اپلیکیشن‌های مضر را در فروشگاه پلی‌استور شناسایی کند.

بسیاری از کاربران در مورد میزان امنیت اندروید دچار ابهام هستند. آنها فکر می کنند که میزان امنیت اندروید کمتر از آی‌اواس است. اما برای اینکه این ابهام پایان یابد بهتر است نگاهی به سایر گزارشات موجود انداخت. در سال ۲۰۱۶ احتمال دانلود یک اپلیکیشن مضر با ۰.۰۴ درصد رقمی بسیار کوچک بود که گوگل توانست این رقم را در سال ۲۰۱۷ به ۰.۰۲ درصد کاهش دهد.


بیشتر بخوانید: مقایسه اندروید با iOS ؛ کدام پلتفرم موبایل بهتر است؟


آیا تمامی نسخه های اندروید امن هستند؟

دو میلیارد دستگاه اندرویدی وجود دارد که در حال استفاده هستند. ولی اطمینانی در مورد میزان امنیت اندروید وجود ندارد و این نبود اطمینان خود یک چالش است. اما به نظر می رسد که گوگل از وضعیت فعلی امنیت اندروید راضی باشد.

زیرا رئیس بخش امنیت اندروید، اعلام کرده است که میزان امنیت سیستم عامل  اندروید در حد IOS است. گوگل در ازای رفع باگ‌های نرم‌افزار اندروید به افراد مبالغی پرداخت می کند. در واقع از آنجا که سیستم‌عامل اندروید یک پروژه‌ی‌ متن‌ باز است، افراد به رفع ایرادات آن ترغیب می‌شوند. آی‌اواس برخلاف اندروید یک سیستم‌عامل بسته محسوب می‌شود بنابراین آیا می توان گفت که میزان امنیت اندروید در حد IOS است؟

نظر شما در این مورد چیست؟

.

منبع: engadget

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر