;
coinex

شرکت ارتباطات آرین تل پروانه فعالیت دریافت کرد!

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با صدور پروانه فعالیت تجاری شرکت ارتباطات آرین تل موافقت کرد. فعالیت این شرکت در حوزه  MVNO خواهد بود.

به گزارش تکراتو، حاکمیت حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به شرکت ارتباطات آرین تل نیز مجوز فعالیت داد. با اعطای این مجوز، تعداد پروانه‌های صادر شده MVNO در حوزه اپراتور مجازی تلفن همراه، به هشت مورد رسید.

آغاز فعالیت شرکت ارتباطات آرین تل

شرکت ارتباطات آرین تل نیز توانست همانند کیش‌سل پارس، توسعه ارتباطات همراه شاتل، پارسیان همراه لوتوس و های‌وب پروانه اپراتور مجازی تلفن همراه نوع اول را دریافت کند. اپراتورهای مجازی نوع اول کامل‌ترین مدل کسب ‌و کاری این حوزه جدیدالتعریف در ایران هستند که به شبکه دسترسی اپراتور میزبان و گاهی اوقات هم به شبکه هسته (Core) دسترسی ندارند.


بیشتر بخوانید: جریمه همراه اول و ایرانسل به دلیل سوءاستفاده از اطلاعات مشترکین؛ ۴۰ میلیارد ریال!


منظور از اپراتور مجازی تلفن همراه چیست؟

اپراتور مجازی تلفن همراه یا MVNO که برگرفته از Mobile Virtual Network Operator است یک نوع اپراتور موبایل است که خود عملأ دارای امکانات فیزیکی برای ارسال مکالمات و داده‌ها نیست. بنابراین این اپراتورها با یک اپراتور موبایل (MNO) که دارای امکانات فیزیکی برای ارسال مکالمات و داده‌ها است، قرارداد منعقد می‌کنند تا با خریداری خدمات به شکل عمده از آنها، بتوانند به فروش با نام و برند اختصاصی خود بپردازند.


بیشتر بخوانید: بهترین اپراتور کشور ؛ کدام اپراتور بالاترین رتبه را دارد؟


تفاوت اپراتورهای مجازی تلفن همراه با اپراتورهای موبایل

سرویس‌های اپراتور مجازی که به عنوان MVNO در کشور فعالیت خواهند کرد مشابه سرویس‌های اپراتورهای موجود خواهند بود و عمده تفاوت بین آنها، این است که  MVNOها شبکه دسترسی یا همان طیف رادیویی را ندارند. نخستین MVNO  در دنیا توسط اپراتور دانمارکی TELE2 شکل و پس از آنکه موج این پدیده اروپا را فرا گرفت، اپراتور مجازی موفق انگلیس در سال 1999 میلادی با برند Nextel به فروش خدمات مخابراتی اپراتور UK پرداخت.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: tasnimnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر