;
coinex

داشتن یک زندگی راحت و آسان با دستگاه های هوشمند خانگی

استفاده از قابلیت های اینترنت اشیا و کار با دستگاه های هوشمند خانگی زندگی آینده انسان را دگرگون خواهد کرد. موج فناوری آینده، اتوماسیون خانه‌ها است.

اینترنت اشیا زندگی و مشاغل را تحت تاثیر قرار خواهد داد و باعث می شود که خانه‌ها با استفاده از گجت‌هایی که به اینترنت و یکدیگر متصل می شوند،  هوشمند شوند. با استفاده از اینترنت اشیا و داشتن خانه ای هوشمند می توان به وسایل خانه برای انجام کارهایشان دستور داد. مثلا در زمان آشپزی از دستیار صوتی هوشمند الکسا بخواهید مهم‌ترین اخبار روز را برایتان بخواند!


بیشتر بخوانید: ساخت زبانی واحد برای تمامی دستگاه های هوشمند خانگی


آمار دستگاه های هوشمند خانگی

براساس اطلاعات موجود تعداد محموله دستگاه های هوشمند خانگی از ۸۳ میلیون واحد در ۲۰۱۵ به ۱۹۳ میلیون دستگاه در ۲۰۲۰ خواهد رسید. در تحقیق ۲۰۱۸ مربوط به دستگاه های هوشمند خانگی پیش‌بینی می‌شود که تعداد دستگاه‌های مجهز به اینترنت اشیا از ۹ میلیارد دستگاه در ۲۰۱۷ به ۵۵ میلیارد دستگاه در ۲۰۲۵ میلادی برسند. همچنین تا این تاریخ سرمایه‌گذاری در حوزه اینترنت اشیا به ۱۵ هزار میلیارد دلار خواهد رسید.

این آمار شامل تمام دستگاه های هوشمند خانگی از جمله ماشین لباسشویی، خشک کن، یخچال ، گجت‌های امنیت خانه و سیستم‌های امنیتی، حسگرها، دستگاه‌های مانتیور و سیستم‌های هشدار و همچنین تجهیزات هوشمند انرژی خانگی مانند ترموستات و سیستم‌های روشنایی هوشمند است. در ادامه نیز مهمترین گجت‌های هوشمند این حوزه معرفی خواهند شد.

  • یخچال‌های هوشمند
  • اجاق گازهای هوشمند
  • سیستم امنیت خانگی
  • لامپ‌های هوشمند
  • آبیاری گیاهان بدون دخالت انسان
  • دستیارهای صوتی
  • ترموستات‌های هوشمند

مزایا و معایب استفاده از دستگاه های هوشمند خانگی

مهمترین و آشکارترین مزیت یک خانه هوشمند راحتی و آسایش آن است، زیرا دستگاه‌های بیشتری به اینترنت متصل می‌شوند و می‌توانند عملیات‌ بیشتری را انجام دهند. در نتیجه ساکنان خانه فرصت برای انجام کارهای دیگر خواهند داشت. همچنین دستگاه‌های هوشمند مجهز به اینترنت اشیا از هزینه‌ها می‌کاهند و در مصرف انرژی نیز صرفه‌جویی می‌کنند.

در این بین معایبی نیز وجود دارد و آن قیمت دستگاه های هوشمند خانگی است. این دستگاه ها مطمئنا گرانقیمت‌تر از نمونه‌های معمولی هستند. یکی دیگر از معایب دستگاه های هوشمند خانگی ، هک شدن آنهاست. این دستگاه ها با وجود جذابیت فراوان به آسانی قابل هک کردن هستند و اطلاعات کاربران را در اختیار افراد سودجو قرار می دهند بنابراین امنیت آنها باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

 

بیشتر بخوانید:

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر