;
coinex

عذرخواهی دوروف از کاربران تلگرام به دلیل اختلال این پیام‌رسان در روز گذشته

پیام رسان تلگرام روز گذشته به دلیل مسائل فنی مربوط به برقرسانی در مرکز داده برای کاربران اروپا، خاورمیان و کشور‌های مشترک‌المنافع با اختلال مواجه شد. موضوعی که منجر به عذرخواهی دوروف از کاربران تلگرام شد.

اپلیکیشن تلگرام دیروز (۹ فروردین) دچار اختلال و با کاهش شدید سرعت در اتصال مواجه بود. این اختلال تلگرام هم مربوط به اینترنت خانگی و هم داده‌های موبایل بود. هم چنین مطابق گزارش‌ها این مشکل گریبان کاربران در هر دو نسخه اندروید و دسکتاپ را نیز گرفته بود.


بیشتر بخوانید :‌ به وجود آمدن اختلال در تلگرام در برخی نقاط دنیا؛ علت چیست؟


پاول دوروف، موسس و مدیرعامل تلگرام، در توئیتی مجزا اختلالات رخ داده را ناشی از قطع اتصالات برق مربوط به مرکز داده در اروپا قلمداد کرد و بیان داشت این مشکل از سوی آنها مرتفع شده و هنگام بازگشت برق مرکز داده یا دیتا سنتر به حالت عادی، شاهد روند عادی تلگرام خواهیم بود.

در ادامه غروب روز پنجشنبه ساعت ۵:۱۸ ، پیامی مبنی بر عذرخواهی دوروف از کاربران تلگرام به دلیل اختلال رخ داده در اوایل روز گذشته در کانال رسمی موسس تلگرام منتشر شد.

در این پیام، او ضمن عذرخواهی از اهمیت پیام رسان خود در ارتباطات روزمره کاربران گفت. دوروف “ارتباط مستقیم میان مهندسان و متخصصان مرکز داده” و “افزایش افزونگی (redundancy)” را از جمله اقداماتی برشمرد که در راستای عدم وقوع مجدد چنین اختلالی لحاظ شده است.

پیام عذرخواهی دوروف از کاربران تلگرام به شرح زیر است:

“سرویس‌هایی که به سرعت رشد می‌کنند با مشکلاتی متناسب با این رشد سریع را نیز تجربه می‌کنند. متاسفانه تلگرام نیز از این قاعده استثنا نیست. گرچه تلاش ما این است که باشد.

بسیاری از کاربران ما در اروپا، اوایل امروز (۹فروردین) با مشکلات ارتباطی مواجه شدند. این مشکلات ناشی از تعمیرات برنامه ریزی شده ارائه دهنده‌ مرکز داده ما بود که سبب شد برای مدتی شاهد از کارافتادگی برنامه ریزی نشده باشیم. به لطف زیرساخت تقسیم شده تلگرام، آمریکا و شرق آسیا تحت تاثیر این مشکلات قرار نگرفتند.

ما خالصانه به این دلیل که این اختلال ممکن است موجب زحمت عده‌ای شده باشد، پوزش می‌خواهیم. ما می‌دانیم که میلیون‌ها تن در اروپا برای ارتباط با همکاران و عزیزانشان به تلگرام متکی هستند.

برای اینکه مطمئن شویم این اختلال در تلگرام مجددا رخ نخواهد داد، میان مهندسان و متخصصین برق‌مان در مرکز داده ارتباط مستقیم و بدون وقفه ایجاد کردیم و مهمتر از همه تجهیزات مربوط به نیرو را بروزرسانی و افزونگی (redundancy) بیشتری اضافه کردیم.

از حمایت و شکیبایی شما در طول این مدت سپاسگزاریم !”

بیشتر بخوانید :

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر