;
coinex

صفحات مجازی مرتبط با روسیه در فیسبوک مسدود شدند!

فیس بوک صفحات مجازی مرتبط با روسیه را مسدود کرد. به نظر می رسد که علت این امر اقدامات مداخله جویانه این کشور در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باشد.

به گزارش تکراتو، فیس بوک اعلام کرده بسیاری از حساب‌های کاربری مرتبط با دولت روسیه را که در اقدامات مداخله جویانه این کشور در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۱۶ میلادی نقش داشته‌اند، مسدود کرده است.


بیشتر بخوانید: رسوایی فیسبوک ادامه دارد؛ ذخیره ویدئوهای منتشر نشده کاربران!


بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا وقتی دونالد ترامپ پیروز شد، جنجال بسیاری مبنی بر تقلب در رای‌گیری، تبلیغات منفی گسترده و تلاش دولت‌هایی همچون روسیه برای تغییر نتیجه انتخابات مطرح شد. همچنین غول‌های تکنولوژی و شبکه‌های اجتماعی بزرگی همچون گوگل، توییتر و فیس بوک مجبور شدند سیاست‌گذاری‌های خود را در موارد مشابه تغییر دهند.

این شرکت‌های بزرگ آمریکایی در دادگاه‌های متعددی که آن‌ها را به همکاری با دولت روسیه متهم می‌کرد، وعده دادند که به مقابله بیشتری با تلاش‌های حزبی‌گرایانه و سیاسی سایر کشورها بخصوص روسیه خواهند پرداخت.


بیشتر بخوانید: جاسوسی فیس بوک از طریق سیستم عامل اندروید ؛ دسترسی به پیام ها و تماس ها


اقدامات فیسبوک برای مقابله با روسیه

اکنون فیس بوک تعداد زیادی از صفحات مجازی مرتبط با روسیه را در جدیدترین اقدام خود مسدود کرده است. فیسبوک همچنین حساب‌های کاربری و صفحات مجازی را که تحت کنترل و نظارت کرملین روسیه بوده‌اند، مسدود کرده و بسته است. طبق گفته‌های فیس بوک، این شرکت بیش از ۱۳۸ حساب کاربری فیس بوکی و ۶۵ صفحه اینستاگرامی مرتبط با این موضوع را مسدود کرده است.

الکس استاموس، مدیر ارشد امنیت فیس بوک در این باره در وبلاگ خود اعلام کرد که شناسایی فعالیت‌های این حساب‌های کاربری در فیس بوک و اینستاگرام ماه‌ها به طول انجامید تا به نتیجه برسد.

 

بیشتر بخوانید: 

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر