;
coinex

پردازنده ی Core i9 از قویترین پردازنده های دنیای لپ تاپ است!

اینتل سال گذسته بود که پردازنده ی Core i9 را برای کامپیوترهای دسکتاپ معرفی کرد. اما پای این پردازنده ها به لپ تاپ ها نیز باز شدند.

به گزارش تکراتو، اینتل جدیدا اعلام کرده که اولین گروه از پردازنده ی Core i9 را برای لپ تاپ‌ها عرضه خواهد کرد. مدل‌های جدید پردازنده ی Core i9 اینتل همگی برای لپتاپ‌هایی بزرگ و شبه دسکتاپ طراحی شده اند که قادرند قدرتی فوق العاده را برای این لپتاپ‌ها به ارمغان آورند.


بیشتر بخوانید: سریع ترین حافظه جهان ساخته شد؛ کم حجم و گران قیمت!


ویژگی پردازنده ی Core i9

این مدل‌های فوق پیشرفته اینتل،Core i9-8950HK  نام دارند که قادرند در دمایی پایین‌تر از ۵۳ درجه سانتیگراد به سرعت ۴.۸۹ گیگاهرتز برسند. در واقع این پردازنده ها اولین پردازنده‌ی لپتاپ اینتل هستند که از ۶ هسته و ۱۲ رشته برخوردارند. این ارقام و مهمتر از همه امکان پذیر شدن آنها در لپتاپ‌ها مسئله بسیار شگفت انگیزی است.


بیشتر بخوانید: با بهترین کامپیوترهای شخصی ۲۰۱۷ آشنا شوید: هرآنچه که شما از یک رایانه انتظار دارید!


اولین پردازنده های Core i9 لپتاپ‌ها، قادر است تا ۲۹ درصد سرعت فعالیت‌های روزانه را نسبت پردازنده‌های نسل قبلی لپتاپ‌ها بالا ببرد. این افزایش سرعت در تدوین ویدیو‌های 4K  به ۵۹ درصد می‌رسد.

این پردازنده به صورت قفل باز در اختیار کاربر قرار می‌گیرد و می‌توان آن را اورکلاک کرد. در کنار پردازنده ی Core i9  ، اینتل مدل‌های i5 وi7  را نیز برای لپتاپ‌ها معرفی کرده که آنها نیز بر اساس جدیدترین معماری ۱۴ نانومتری که ملقب به Coffee Lake است، طراحی شده‌اند.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: cnet

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر