coinex
otetmarket
propification.com

امنیت پیام رسان های داخلی ؛ آیا پیام رسان های بومی مشکل امنیتی دارند؟

یک کارشناس حوزه فناوری در مورد امنیت پیام رسان های داخلی سخن گفت و اعلام نمود که باید بر روی امنیت اطلاعات در پیام‌رسان‌های داخلی بیشتر کار شود.

به گزارش تکراتو، یک کارشناس حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام نموده است ‌که ممکن است حفره‌های امنیتی در پیام رسان های داخلی وجود داشته باشد و این مسئله باعث درز اطلاعات به بیرون شود. وی تاکید کرد که امنیت پیام رسان های داخلی بسیار مهم است که بهتر است بیشتر بر روی آن کار شود تا مردم بتوانند به آنها اعتماد داشته باشند.


بیشتر بخوانید: پیدا کردن مشکلات امنیتی پیام رسان های داخلی با تعیین جایزه!


بررسی امنیت پیام رسان های داخلی

بهزاد رزم‌گیر به وضعیت امنیت پیام رسان های داخلی اشاره کرد و اظهار نمود که هر پیام‌رسانی که وارد بازار می شود در ابتدا حفره هایی امنیتی دارد. به گفته وی نرم افزارهای داخلی نیز از این مساله مستثنی نیستند.

رزم‌گیر در ادامه اعلام کرد که نباید توان نیروها و استعدادهای داخلی در این مورد نادیده گرفته شود. به گفته وی پیام رسان های بومی از کدهایی استفاده می‌کنند که همه دنیا از آن‌ها استفاده می‌کنند بنابراین ممکن است حفره‌های امنیتی وجود داشته باشد و باعث به خطر افتادن امنیت شود.


بیشتر بخوانید: امنیت پیام رسان سروش در هاله‌ای از ابهام ؛ کاربران چه می‌گویند؟


تاثیر حملات سایبری بر روی پیام رسان های داخلی

این کارشناس فناوری اطلاعات به حملات سایبری فراوانی که توسط کشورهای دیگر انجام می‌گیرد اشاره کرد و اعلام نمود که پیام‌رسان‌های داخلی از این حملات مستثنی نخواهند بود. به گفته وی مهم ترین مسئله در مورد پیام رسان های داخلی امنیت است زیرا اگر پیام رسان ها از نظر امنیتی دارای مشکل باشند مردم به آنها اعتماد نخواهند کرد.

دبیر کنسرسیوم ICT پارک علم و فناوری خوزستان در پایان اعلام کرد که به این زودی‌ها پیام‌رسان‌های داخلی نمی توانند جای پیام‌رسان‌های پر مخاطب خارجی مانند تلگرام را بگیرند.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: isna

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر