;
coinex

ناآرامی های سیاسی باعث فیلترینگ شبکه های اجتماعی در یک کشور آفریقایی شد!

جمهوری چاد به دلیل مسائل و ناآرامی‌های سیاسی موجود در این کشور تصمیم به فیلترینگ شبکه های اجتماعی و پیام‌رسان‌های متعددی گرفته است.

به گزارش تکراتو، مردم و شهروندان کشور آفریقایی چاد مدتهاست که با مسائل و مشکلات بسیاری درگیر هستند. مردم همچنین با تمدید ریاست جمهوری ادریس دبی که از سال 1990 بر این کشور در حال حکومت است مخالف هستند. لازم به ذکر است که ادریس دبی تا سال 2033 رئیس جمهور خواهد بود.


بیشتر بخوانید: ممنوعیت استفاده از وی چت در استرالیا؛ علت چیست؟


علت فیلترینگ شبکه های اجتماعی در چاد

مردم این کشور در ادامه به مخالفت با این قانون پرداختند. در ادامه، این ناآرامی ها و مخالفت ها باعث شد تا شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها در این کشور فیلتر شوند زیرا شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها در اطلاع‌رسانی و مخالفت مردم تاثیرگذار بودند.

با گسترش اعتراضات و ناآرامی‌ها، پیام رسان‌های مختلفی چون واتس اپ، فیس بوک مسنجر و وایبر فیلتر شدند و تا آتش خشم و عصبانیت مردم فروکش نکند به نظر می رسد که امکان استفاده از آنها وجود نداشته باشد. در ادامه ی این اقدام، تحلیلگران بسیاری اعلام کردند که در سرکوبی مخالفان فیلترینگ شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها روش مناسبی نیست زیرا تصمیمی موقتی خواهد بود و کشورها باید برای حفظ امنیت و صلح به خواسته مردم عمل کنند.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: qz

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر