;
coinex

تلگرام کمپانی ارز مجازی دورف را جعلی اعلام کرد!

تلگرام در یک اطلاع رسانی اعلام نمود که کمپانی ارز مجازی دوروف جعلی است. این کمپانی توسط یک فرد سودجوی بریتانیایی ایجاد شده است.

با وجود اینکه هنوز مدت زیادی از پیش فروش ارز مجازی تلگرام نمی گذرد، افرادی با هدف سودجویی از این ماجرا شروع به کلاهبرداری از کاربران کرده اند. یک فرد ناشناس در بریتانیا شرکتی جعلی به نام Telegram Open Network Limited  تاسیس کرده و ادعا کرده است که با پروژه ارز مجازی تلگرام در ارتباط است.


بیشتر بخوانید: فیلتر شدن تلگرام چه زمانی است؟ وقتی که حتی فیلترینگ تلگرام به یک معضل بزرگ برای کشور تبدیل می‌شود!


جعلی بودن کمپانی ارز مجازی دورف

براساس اطلاعات موجود، این فرد پاول دورف بنیانگذار تلگرام را به عنوان تنها سهامدار، مدیر و منشی این کمپانی معرفی کرده است. همچنین مدعی برخورداری از سرمایه پرداختی 800 میلیون پوندی شده است.

لازم به ذکر است که ثبت شرکت در مرکز Companies House بریتانیا بسیار ساده است و با پرداخت تنها 12 پوند و بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط متقاضی، شرکت ثبت می شود.


بیشتر بخوانید: میزان سود تلگرام از ارز گرم ؛ ۸۵۰ میلیون دلار دیگر در دومین عرضه!


واکنش پاول دورف نسبت به کمپانی جعلی ارز مجازی گرام

مدت کوتاهی پس از انتشار خبر ثبت کمپانی ارز مجازی دوروف در بریتانیا ، مسئولان تلگرام در توییتر به آن واکنش نشان دادند. آنها اعلام کردند که دورف چنین شرکتی را ثبت نکرده و این مساله بیشتر شبیه یک شوخی یا کلاهبرداری به نظر می رسد.

اکانت توییتر تلگرام به مواردی در سند ثبت شده اشاره کرده که براساس آن جعلی بودن این شرکت مشخص است. برای مثال در اسناد ثبت شده از پاول دورف به عنوان شهروند بریتانیایی نام برده شده است اما این امر حقیقت ندارد و او شهروند جزیره ای در دریایی کارائیب و از مستعمرات سابق بریتانیا به نام سنت کیتس و نویس است.

همچنین ادعای برخورداری از سرمایه 800 میلیون پوندی و ثبت آن در بریتانیا بسیار عجیب است زیرا در این کشور چنین مبلغ هنگفتی مشمول مالیاتی سنگین خواهد بود. در پایان باید گفت که هنوز Companies House بریتانیا در رابطه با جعلی بودن شرکت Telegram Open Network Limited  واکنش خاصی نداشته است.

 

بیشتر بخوانید:

 

 

.

منبع: cryptovest

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر