;
coinex

دانشگاه‌ها و مدرسه‌های عالی آلمان مورد حمله هکرهای ایرانی قرار گرفتند!

دانشگاه‌ها و مدرسه‌های عالی آلمان مورد حمله هکرهای ایرانی قرار گرفتند. این هکرها تعداد زیادی از اسناد و نتایج پژوهش ها را دزدیده اند.

به گزارش تکراتو، حمله هکرهای ایرانی  به مدارس و دانشگاه های آلمانی خبر ساز شده است. در ادامه پس از ردیابی کردن حملات، مشخص شده که موسسه مبنای ایران در حملات دست داشته اند.


بیشتر بخوانید: اتهام به هکرهای ایرانی برای سرقت اطلاعات دانشگاهی کشورهای مختلف


حمله هکرهای ایرانی به دانشگاه های آلمان

هفته‌نامه اشپیگل در شماره هفدهم خود که روز شنبه  ۱ اردیبهشت منتشر شد، در مورد حمله هکرهای ایرانی سخن گفته است. به نظر می رسد که این هکرها مربوط به موسسه مبنا در ایران باشند. براساس اطلاعات موجود این موسسه وابسته به سپاه پاسداران است.


بیشتر بخوانید: بررسی آمار حملات سایبری در سال ۲۰۱۷ ؛ ۵۰۰ حمله در هر دقیقه!


حمله‌های هکری از سال 2014 تاکنون متوجه ۲۳ مرکز آموزشی و پژوهشی آلمان بوده‌اند. هکرها تاکنون موفق به ربایش اطلاعات ۳۴ همکار این مراکز، شامل اسناد و نتایج منتشرنشده پژوهش‌های علمی و همچنین پایان‌نامه‌های دکترا و گزارش نشست‌های علمی شده‌اند. در ادامه منزل شخصی یک شهروند ایرانی در شهر ووپرتال آلمان تفتیش شده، اما این فرد ثابت کرده که در حمله هکرهای ایرانی نقشی ندارد.

کرین هاسولد، کارشناس امنیت سایبری و کارمند پیشین پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) که از دسامبر ۲۰۱۷ تاکنون برای ردیابی هکرها فعالیت می‌کند، به اشپیگل اعلام کرده است که این حمله بزرگ‌ترین حمله سایبری به دانشگاه‌های جهان بوده است.


بیشتر بخوانید: افزایش امنیت وای فای خانگی ؛ از هک مودم جلوگیری کنید!


تحریم موسسه مبنا

سوم فروردین ماه سال جاری بود که وزارت دادگستری ایالات متحده ۹ شهروند ایرانی و موسسه مبنا را به فهرست تحریمی‌های این کشور اضافه کرد. در ادامه اتهام این موسسه، هک کردن صدها دانشگاه در کشورهای گوناگون و ده‌ها شرکت یا موسسه وابسته به دولت آمریکا و سازمان ملل اعلام شد.

حمله هکرهای ایرانی باعث شده تا کامپیوترهای ۳۲۰ دانشگاه در ۲۲ کشور هک شوند. روزنستاین مدعی است که برای تهیه و نگه‌داری اسناد و اطلاعاتی که ربوده شد‌‌ه‌اند، حدود سه میلیارد دلار هزینه شده است.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع:  dw

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر