;
coinex

موتورولا از سری گوشی‌های موتو ای 5 رونمایی کرد ؛ ارزان و کارآمد

موتورولا یکی از برترین گوشی سازان جهان است که تبحر خاصی در ساخت گوشی‌های ارزان قیمت دارد. این شرکت به تازگی گوشی‌های موتو ای 5 (Moto E5) خود را معرفی کرد. در این مطلب به ارائه جزییاتی در مورد این مدل‌ها پرداخته‌ایم.

موتورولا از گوشی‌های سری موتو ای 5 خود با نام‌های موتو ای 5، موتو ای 5 پلاس و موتو ای 5 پلی رونمایی کرد. این گوشی‌ها تفاوت‌های بسیار کمی با یکدیگر دارند، اما همگی جزء خانواده گوشی‌های پایین رده موتورولا محسوب می‌شوند.

معرفی گوشی‌های موتو ای 5 (Moto E5)

طبق اطلاعات موجود، مدل موتو ای 5 با قیمت 186.25 دلار و گوشی موتو ای 5 پلاس با قیمت 211.25 دلار عرضه می‌شود. باید به این نکته نیز اشاره کرد که این اولین باری است که سازنده مشهور آمریکایی در ساخت گوشی‌های سری موتو E خود از نمایشگرهای بزرگ استفاده می‌کند.

مشخصات فنی

موتو ای 5 (Moto E5) و موتو ای 5 پلاس (Moto E5 Plus) به ترتیب از نمایشگرهای اچ دی پلاس 5.7 و 6 اینچی با نسبت تصویر 18 به 9 و رزولوشن 1440 در 720 پیکسل بهره می‌برند. سازنده آمریکایی، گوشی موتو ای 5 پلی (Moto E5 Play) را هم با یک نمایشگر 5.2 اینچی با رزولوشن 1280 در 720 پیکسل با نسبت تصویر 16 به 9 رونمایی کرده است. در مجموع می‌توان گفت که این سه برادر همگی به پنل‌های اچ دی یا 720p مجهز شده‌اند.

موتورولا گفته است که موتو E5 و موتو E5 Play را با رم 2 گیگابایتی و چیپست‌های کوالکام اسنپدراگون 425 یا 427 (بسته به مکان عرضه) و موتو ای 5 پلاس را با رم 3 گیگابایتی و چیپست کوالکام اسنپدراگون 435 عرضه می‌کند. طبق اطلاعات موجود موتورولا موتو ای 5 و ای 5 پلی از حافظه داخلی 16 گیگابایتی و موتو ای 5 پلاس از حافظه داخلی 32 گیگابایتی بهره می‌برد. موتورولا در ساخت موتو ای 5، ای 5 پلاس و ای 5 پلی به ترتیب از یک باتری 4000، 5000 و 2800 میلی‌آمپر ساعت استفاده کرده است.

موتورولا طبیعتا در ساخت گوشی‌های ارزان قیمت جدید خود از بهترین دوربین‌ استفاده نکرده است، اما پنجمین نسل از موتو E دوربین‌های نسبتا خوبی دارند.


بیشتر بخوانید: بهترین دوربین گوشی‌های هوشمند


گوشی موتو ای 5 از یک دوربین 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 و قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز و یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی بهره‌مند شده و موتو ای 5 پلاس به یک دوربین 13 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 و قابلیت‌ فوکوس خودکار تشخیص فاز و لیزری و همچنین یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی مجهز است.

موتورولا در ساخت موتو ای 5 پلی از یک دوربین 8 مگاپیکسلی اصلی با دیافراگم f/2.2 و یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی استفاده کرده است. هر سه گوشی از کانکتورهای یو اس بی، جک 3.5 میلی‌متری هدفون و سیستم عامل اندروید 8 اوریو نیز بهره می‌برند. هنوز مشخص نیست که این محصولات چه نسخه‌ای از سیستم عامل اندروید اوریو را در اختیار خواهند داشت.

طراحی

گوشی‌های سری موتو ای 5 از نظر طراحی تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند. موتو ای 5 پلی از یک پنل پشتی پلاستیکی بهره می‌برد. این گوشی هوشمند از نظر ظاهری شباهت زیادی به موتو E4 دارد که سال پیش عرضه شد، اما با این تفاوت که یک دوربین بهتر ارائه می‌کند. موتو ای 5 استاندارد به یک پنل پشتی فلزی (یا شبه فلزی) مجهز شده، اما موتو ای 5 پلاس یک پنل پشتی شیشه‌ای در اختیار دارد.

پنل‌های پشتی هر سه گوشی به صورت منحنی شکل ساخته شده‌اند تا راحت‌تر در دست کاربر قرار بگیرند. موتورولا در ساخت نسل پنجم گوشی‌های سری Moto E از ماژول‌های دوربین متفاوتی استفاده کرده است، به این نحو که مدل‌های ای 5 و ای 5 پلی از یک ترکیب سنسور و فلش با آرایش عمودی بهره می‌برند، در حالی که ای 5 پلاس به یک دوربین و فلش دارای آرایش افقی مجهز شده است؛ البته این ماژول‌ها از نظر طراحی شباهت زیادی به ماژول دوربین موتو ایکس 4 دارند.

طراحی

موتو ای 5 پلی حاشیه‌های بسیار ضخیمی مخصوصا در قسمت بالا و پایین خود دارد. این موضوع چندان هم عجیب نیست، زیرا گوشی‌های سری موتو ای محصولات اقتصادی موتورولا هستند و به همین دلیل سازنده آمریکایی در ساخت آن‌ها توجه زیادی به جزییات در طراحی نمی‌کند.

نسبت تصویر نمایشگر موتو ای 5 پلی از نسبت تصویر نمایشگرهای موتو ای 5 استاندارد و موتو ای 5 پلاس کمتر بوده، اما با این حال، در دو گوشی دیگر از این سری هم حاشیه‌های ضخیمی در اطراف نمایشگر وجود دارد. موتورولا، لوگوی نوشتاری خود را نیز در قسمت پایین پنل جلویی هر سه گوشی جدیدش حک کرده است.

دوربین

دوربین‌های نصب شده بر روی گوشی‌های سری موتو ای جدید با یکدیگر تفاوت دارند، اما تعداد زیادی از ویژگی‌های آن‌ها یکسان است. این دوربین‌ها در مجموع خوب هستند؛ اما انتظار نداشته باشید که بتوانند عملکرد دوربین گلکسی اس 9 یا موتو زد 2 فورس را ارائه کنند.

عملکرد باتری

پسوند نام “پلی (Play) در گذشته گوشی‌هایی از برند موتورولا را معرفی می‌کرد که به قوی‌ترین باتری‌های ممکن مجهز بودند. با این حال به نظر می‌رسد که در نسل جدید گوشی‌های سری موتو E این صفت کارایی قبلی خود را نداردT زیرا همان طور که گفته شد مدل ای 5 پلی از یک باتری 2800 میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد، در حالی که موتو ای 5 استاندارد و پلاس به باتری‌های 4000 و 5000 میلی‌آمپر ساعتی مجهز هستند.


بیشتر بخوانید: بهترین عمر باتری گوشی در سال ۲۰۱۸ ؛ کدام باتری عملکرد بهتری دارد؟


با این حال می‌توان انتظار داشت که هر سه باتری عملکرد بسیار خوبی را ارائه کنند، مخصوصا با توجه به این که نمایشگر هر سه گوشی‌ جدید دارای رزولوشن 720p است. موتورولا گفته است که هر سه گوشی جدید معرفی شده موتو ای 5 می‌توانند به مدت یک روز کامل فرامین شما را انجام دهند.

این سازنده گوشی‌های جدیدش را با شارژرهای توربو پاور (TurboPower) عرضه کرده تا کاربر سریع‌تر بتواند باتری این دستگاه‌ها را شارژ کند.

عملکرد باتری

نرم افزار

هر سه گوشی نسخه خام سیستم عامل اندروید اوریو را بر روی خود دارند. موتورولا این راهکار را برای چند سال دنبال کرده و گوشی‌های جدیدش را نیز بر مبنای همین راهکار ارائه کرده است. این گوشی‌ها در آینده بهینه سازی سیستم عامل اندروید پی را هم دریافت می‌کنند؛ هرچند که سازنده آمریکایی هیچ مطلبی در مورد زمان دقیق انتشار این بروزرسانی منتشر نکرده است.

گوشی‌های موتو ای 5 جدید علاوه بر ویژگی‌های معمولی سیستم عامل اندروید، امکان استفاده از فرامین لمسی را هم با کارایی خوبی برای شما فراهم می‌کنند. شما می‌توانید با کمک این فرامین لمسی برای مثال دوربین گوشی، فلش یا سیستم پیام رسانی آن را فعال کنید.

ویژگی‌های امنیتی

سازنده مشهور آمریکایی نسل پنجم گوشی‌های سری موتو ای خود را به سنسور اثر انگشت نیز مجهز کرده است. این سنسوروها در پشت هر سه مدل جدید در زیر لوگوی موتورولا قرار گرفته‌اند و مکان خوبی دارند، یعنی کاربر به طور اشتباهی سنسور دوربین گوشی خود را به جای آن‌ها لمس نمی‌کند. (این همان مشکلی است که کاربران با گوشی‌های سری گلکسی اس 8 سامسونگ دارند و به همین دلیل غول گوشی ساز کره‌ای در ساخت اس 9 آن را به زیر سنسور دوربین‌های خود منتقل کرد).

موتورولا مطلبی را در مورد مجهز شدن گوشی‌های سری موتو ای جدیدش به قابلیت تشخیص چهره منتشر نکرده است. می‌توان انتظار داشت که گوشی موتو زد 3 موتورولا که در اواخر تابستان سال 2018 عرضه می‌گردد، این قابلیت را ارائه کند.

ویژگی‌های امنیتی

عرضه

سازنده مشهور آمریکایی در مورد قیمت و زمان عرضه گوشی‌های جدید خود راهکار محافظه کارانه‌ای را در پیش گرفته است. این سازنده قیمت مدل‌های موتو ای 5 و ای 5 پلاس را اعلام کرده، اما مطلبی را در مورد قیمت مدل موتو ای 5 پلی منتشر نکرده است. گوشی موتو ای 5 در همه بازارها عرضه نمی‌شود.

موتورلا گفته است که در چند ماه آینده این محصول را در آمریکای لاتین، اروپا و آسیا وارد بازار می‌کند. طبق اطلاعات منتشر شده توسط این سازنده، مدل موتو ای 5 پلی در آمریکای شمالی و مدل موتو ای 5 پلاس در آمریکای لاتین و شمالی، اروپا و آسیا عرضه می‌شود. هنوز تاریخ عرضه دقیقی منتشر نشده است، اما می‌توان انتظار داشت که هر سه محصول در تابستان امسال وارد بازار شوند.

گالری تصاویر گوشی موتو ای 5

گالری تصاویر موتو ای 5 پلی

گالری تصاویر موتو ای 5 پلاس

.

منبع: androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر