;
coinex

بررسی آمار استارتاپ های ایران و تاثیر آنها در اقتصاد کشور

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی در مورد آمار استارتاپ های ایران و تاثیر آنها در بهبود اقتصاد کشور سخن گفت.

به گزارش تکراتو، معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی اعلام نمود که استارتاپ ها می توانند در اقتصاد کشور موثر باشند. به گفته وی تعداد استارتاپ ها افزایش یافته اند اما فعلا آمار استارتاپ های ایران مشخص نیست.


بیشتر بخوانید: تاثیر سرمایه گذاری بخش خصوص در رشد کسب و کارهای استارتاپی


بررسی آمار استارتاپ های ایران

به گفته دکتر علیرضا دلیری، استارتاپ ها از دل شتابدهنده ها بیرون می آیند و روز به روز نیز تعداد شتابدهنده ها در حال افزایش هستند به طوریکه نزدیک به ۴۰ شتابدهنده در کشور وجود دارد. وی ادامه داد که در ابتدای تشکیل استارتاپ ها، معاونت علمی از این شتابدهنده ها حمایت می کرد و اکنون هم که تعداد آنها افزایش یافته است باز هم از آنها حمایت هایی صورت می گیرد.

دلیری با اشاره به آمار استارتاپ های ایران و فعالیت های آنها بیان کرد که  در حال حاضر آمار استارتاپ ها در دست نیست زیرا در هر جای کشور، دانشگاهها و مراکز پژوهشی استارتاپ برگزار می کنند. وی نسبت به این امر احساس خوشحالی کرد و ادامه داد که اشتغال آینده از طریق همین استارتاپ ها شکل می گیرد. به گفته وی برگزاری استارتاپ ها و به نتیجه رساندن آنها در اقتصاد کشور تاثیر گذار خواهد بود به همین دلیل به این حوزه توجه ویژه ای می شود.

استارتاپ ها بیشتر در چه حوزه ای وارد می شوند؟

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی در ادامه صحبت های خود در مورد آمار استارتاپ های ایران ، اعلام نمود که بیشترین حوزه ای که استارتاپ ها به آن ورود می کنند، فناوری اطلاعات و سپس زیست فناوری است. به گفته وی برخی استارتاپ ها به اقتضای فعالیت در استان ها در زمینه های دیگری نیز مانند کشاورزی، معدن و… برگزار می شوند.

.

منبع: mehrnews

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر