;
coinex

آیا ایران با استفاده از ارز مجازی ملی تحریم ها را دور خواهد زد؟

به گفته وزیر ارتباطات ارز مجازی ملی ایران دارای پشتوانه است و عدم نظارت هیچ نهاد رگولاتوری مالی بر ارزهای مجازی از جمله خصوصیات آنها محسوب می شود.

به گزارش تکراتو، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام نموده است که فقدان پشتوانه در زمینه مسائل فقهی از نظر علما اشکال دارد. به گفته وی ارز مجازی ملی ایران هم مانند رمز ارز ملی مالزی و ونزوئلا دارای پشتوانه خواهد بود. محمد جواد آذری جهرمی، درباره ارزهای رمزنگاری شده و نظام فناوری‌های مالی اعلام کرد که تجارت با استفاده از تکنولوژی در حال تغییر و تحول است و شاخص‌های گسترش و رشد فین تک در جهان نشان از حضور مستقیم فناوری در بازارهای مالی دارد.


بیشتر بخوانید: اعلام فراخوان ارز دیجیتالی ملی ؛ ارز دیجیتالی بومی عرضه می‌شود!


وی در ادامه فین تک را یکی از بحث‌های اساسی در اقتصاد دیجیتالی دانست و تاکید کرد که ارزهای رمزنگاری شده می‌توانند تاثیر قابل توجهی در مدل‌های تبادلاتی مالی کشور ایجاد کنند. وزیر ارتباطات اضافه کرد که قبلا هم در فراخوان‌هایی اعلام شده که بخش پژوهشی وزارت ارتباطات و پژوهشگاه پولی و مالی بانک مرکزی به منظور بررسی و ایجاد راه حلی نهایی در مورد بحث تکنولوژی و مالی ارز ملی در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. نتایج این همکاری مناسب بوده و نمونه آزمایشی آن در حال پیاده سازی است.


بیشتر بخوانید: اولین ارز دیجیتالی بومی به صورت آزمایشگاهی پیاده سازی می‌شود!


دور زدن تحریم خصوصیت رمز ارزها است

جهرمی در مورد دور زدن تحریم‌ها با استفاده از ارز مجازی ملی که در رسانه های خارجی مطرح می شود سخن گفت و اعلام نمود که غیر متمرکز بودن و عدم نظارت مالی بر ارزهای مجازی از جمله خصوصیات آنهاست. به گفته وی تمامی رمز ارزها قابلیت دور زدن تحریم را دارند.


بیشتر بخوانید: بانک مرکزی ممنوعیت استفاده از بیت کوین در ایران را اعلام کرد!


ارز مجازی ملی ایران پشتوانه خواهد داشت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره پشتوانه در پول‌های دیجیتالی خاطر نشان کرد که ارز مجازی ملی دارای پشتوانه خواهد بود. وی ادامه داد که فقدان پشتوانه در زمینه مسائل فقهی از نظر علما اشکال دارد. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد نظر علما درباره ارزهای مجازی تاکید کرد که اطلاق حرمت یا ممنوعیت بیت کوین به معنای تعمیم آن به سایر ارزهای رمز پایه نیست و اشکال فقهی بیت کوین بدون پشتوانه بودن این ارز رمزنگاری شده است.


بیشتر بخوانید: بررسی حکم شرعی بیت کوین ؛ آیا استفاده از بیت کوین حرام است؟


کاهش خروج ارز با ممنوعیت معامله با ارزهای مجازی

آذری جهرمی به ممنوعیت معامله با ارزهای مجازی از جمله بیت کوین توسط بانک مرکزی اشاره کرد و اعلام نمود که ممنوعیت معامله با ارزهای مجازی و بیت کوین توسط بانک مرکزی به دلیل جلوگیری از خروج ارز از کشور است. وی خاطر نشان کرد که حواشی زیادی در این مورد وجود دارد اما مسئولیت حوزه ارزی و مالی کشور بر عهده بانک مرکزی است و تصمیم گیرنده حوزه ارزهای مجازی نیز بانک مرکزی محسوب می‌شود.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: ibena

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر