;
coinex

علت لغو مجوز استقرار سرورهای تلگرام در ایران چه بود؟

چند روز پیش رئیس مرکز ملی فضای مجازی لغو مجوز استقرار سرورهای تلگرام در ایران را اعلام کرد. مجوز قانونی استقرار سرورهای شبکه توزیع محتوای پیام رسان تلگرام (CDN)  در ایران لغو شد.

به گزارش تکراتو، یک مقام مسئول در مرکز ملی فضای مجازی در مورد لغو مجوز استقرار سرورهای توزیع محتوای شبکه پیام رسان در ایران، توضیحاتی ارائه کرده است.


بیشتر بخوانید: تلگرام فیلتر نمی شود؛ کوچ از تلگرام یک اختیار اجباری است!


علت لغو مجوز استقرار سرورهای تلگرام

سید محمد حسین پور مدیرکل ارتباطات و روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی در مورد لغو مجوز استقرار سرورهای تلگرام در ایران توضیحاتی ارائه کرد. به گفته وی بنابر مصوبه سیاست ها و اقدامات ساماندهی پیام رسان های اجتماعی، مبنی بر ذخیره سازی و پردازش داده های عظیم مرتبط با فعالیت شبکه های پیام رسان اجتماعی در داخل کشور، در ابتدا مقرر شد پیام رسان تلگرام نسبت به نصب سرورهای ذخیره سازی خود در داخل ایران اقدام کند.


بیشتر بخوانید: آغاز هدایت چند مرحله ای کاربران به سمت پیام رسان های داخلی


اما به دلیل تامین فضای مناسب و ورود سرورهای آن به داخل کشور، راه اندازی مرکز مذکور فقط به صورت CDN ( شبکه توزیع محتوا) صورت گرفت. حسین پور تاکید کرد که با توجه به عدم همکاری تلگرام در چارچوب مصوبه مذکور، ادامه فعالیت CDN تلگرام در ایران، غیرمجاز شناخته شده و باعث لغو مجوز استقرار سرورهای تلگرام در ایران گردید.

در ادامه شرکت ارتباطات زیرساخت نیز اعلام کرد که باید بر اساس روال های قانونی، نسبت به خروج این سرورها از مدار اقدام کند. از این پس، ترافیک این پیام رسان تنها از طریق ارتباطات بین الملل کشور قابل راهیابی خواهد بود. اجرای این ابلاغیه کاهش کیفیت استفاده از این پیام رسان تلگرام را در پی داشت.

 

 

بیشتر بخوانید:

  • تقدیر از جهرمی و فیروزآبادی در مجلس به دلیل شکستن انحصار تلگرام
  • روش های کسب درآمد از تلگرام ؛ آیا تلگرام ایرانیان را سرکار گذاشته است؟

.

منبع: mehrnews

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر