;
coinex

هوش مصنوعی فیس بوک با عکس های اینستاگرام ارتقا می یابد

هوش مصنوعی فیس بوک با استفاده از 3.5 میلیارد عکس اینستاگرام ارتقا می یابد. این شبکه اجتماعی در تلاش است تا بتواند در راستای دستیابی به اهدافش گام بردارد.

به گزارش تکراتو، فیس بوک به حجم زیادی از عکس های کاربران در اینستاگرام دسترسی دارد و در تلاش است تا با استفاده از این تصاویر در راستای ارتقا و آموزش هوش مصنوعی این شبکه گام بردارد. سال 2012 بود که فیس بوک با پرداخت یک میلیارد دلار اینستاگرام را خرید و این اقدام درآن زمان با انتقاد مواجه شد زیرا اینستاگرام تنها 30 میلیون کاربر داشت.


بیشتر بخوانید: ۸۰۰ ملیون کاربر در دنیا از پلتفرم خرید و فروش فیسبوک استفاده می کنند


در حال حاضر اینستاگرام 800 میلیون کاربر ماهانه فعال دارد و فیس بوک در تلاش است تا با استفاده از میلیاردها عکس ارسالی این کاربران، به ارتقا و آموزش هوش مصنوعی فیس بوک بپردازد. فیس بوک قصد دارد تا از این طریق به تشخیص و شناسایی سریع چهره اشخاص و موقعیت های مکانی مختلف بپردازد.


بیشتر بخوانید: نحوه بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام ؛ امنیت بیشتر در شبکه های اجتماعی


ارتقای هوش مصنوعی فیس بوک

ارتقای هوش مصنوعی فیس بوک نسبت به گوگل در شرایط بهتری قرار دارد زیرا گوگل تنها از 300 میلیون عکس مناسب برای ارتقای الگوریتم های هوش مصنوعی خود برخوردار است اما فیس بوک به تعداد عکس بیشتری دسترسی دارد.

فناوری تشخیص چهره آی بی ام پیش از این از بالاترین دقت برای شناسایی چهره افراد برخوردار بود زیرا ابزار هوش مصنوعی آی بی ام با دقت 33.8 درصد قادر به شناسایی و تحلیل 7.5 میلیون چهره در عرض هفت ساعت بود. فیس بوک نیز امیدوار است بتواند این رکورد را پشت سر بگذارد.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: artificialintelligence

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر