coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

تلسکوپ هیونی (Hiuni) ؛ رصد آسمان شب را با اسمارت‌فون خود تجربه کنید !

تلسکوپ هیونی (Hiuni Smart Telescope) یک محصول نوآورانه نجومی است و یک اختراع قرن ۱۷ میلادی را به تکنولوژی نوین قرن ۲۱‌امی پیوند می‌‌زند. با استفاده از هیونی می‌توانید تصویر زنده آسمان شب را در اسمارت‌فون خود داشته باشید.

احتمالا هنوز سالیان درازی تا آن زمان که مردم عادی مانند ما بتوانند به ستاره‌های مختلف در سراسر کهکشان سفر کنند، زمان باقی است. اما تا آن زمان ما می‌توانیم این ستاره‌ها را اندکی به خود نزدیک‌تر کنیم. به همین منظور تلسکوپ هوشمند و تعاملی جدیدی توسعه یافته است که این دست نیاز‌های رصدگران آماتور و ستاره‌شناسان حرفه‌ای را برآورده می‌کند. تلسکوپ هیونی همان چیزی است که نیاز داریم! این تلسکوپ به اپلیکیشن‌های موبایلی متصل می‌شود و بدین طریق یک نمایی تعامل‌گرا از آسمان بالای سرمان ارائه می‌کند.

اگر به تازگی وارد وادی تلسکوپ‌ها شده‌اید و یا یک رصد‌گر فصلی هستید که به دنبال راهی ساده برای لذت بردن از علمی می‌گردید، تلسکوپ هوشمند هیونی که توسط شرکت کیک‌استارتر (Kickstarter) روز سه شنبه (۸ می) برای نخستین ‌بار رونمایی شد، دقیقا همان چیزی است که برای کاوش کیهان به آن نیاز دارید.

تلسکوپ هیونی به طور خودکار جهت‌گیری می‌کند تا کامل‌ترین نما را از صورت‌های فلکی، ستارگان و سیاراتی که مشتاق به رصدشان هستید، ارائه کند. به لطف اپلیکیشن‌ متصل به هیونی، که از اندروید و IOS پشتیبانی می‌کند، دیگر نیازی نیست تا حدقه چشم خود را در چشمی‌های تلسکوپ فروکنید [!] تا آنچه آنسوی اتمسفر وجود دارد را نظاره‌گر باشید. در عوض، اسمارت‌فون شما با استفاده از اپلیکیشن Goto Telescope نمایی افزایش یافته و زنده‌ای از آسمان ارائه می‌دهد که می‌توانید آن را در کنار دوستان و خانواده خود نیز مشاهده کنید.

تلسکوپ هیونی
با استفاده از تلسکوپ ۱۰۰۰ دلاری هیونی، نه تنها می‌توانید تصویر زنده آسمان شب را روی نمایشگر موبایل یا تبلت خود داشته باشید، بلکه دیگر نیازی نیست زمان زیادی را برای جهت‌یابی و پیدا کردن صور فلکی، ستارگان و سیارات اختصاص دهید. به علاوه کودکان نیز می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن هیونی به سادگی هم سرگرم شوند و هم آسمان بالای سرشان را بهتر بشناسند. (اعتبار :‌ Hiuni)

در پیدا کردن ستاره قطبی به مشکل برخورده‌اید؟ مشکلی نیست. تلسکوپ هیونی هر آنچه را که بخواهید در آسمان بالای سرتان پیدا خواهد کرد. تنها چیزی که نیاز دارید، یک تبلت یا اسمارت‌فون و نصب کردن نرم‌افزار هیونی بر روی آن است. این تلسکوپ هوشمند هم به طور خودکار جهت‌یابی می‌کند و هم خود را کالیبره می‌کند، بنابراین کاربر تنها نیاز است آن را روشن کند، عقب بیایستد و با استفاده از تاچ اسکرین دستگاه خود کیهان را به طور زنده کاوش کند.

در حالی که در تلسکوپ‌های سنتی “چشمی” مورد استفاده قرار می‌گرفت، در این تلسکوپ شما همه چیز را از نمایشگر مشاهده خواهید کرد. از آنجا که شما به طور مستقیم با چشم خود نور شی‌ء آسمانی را مشاهده نمی‌کند، این قابلیت شاید برای برخی ستاره‌شناسان به عنوان باگ این ابزار رصدی قلمداد شود. در سوی دیگر ماجرا اما اپلیکیشن این تلسکوپ هوشمند، برای کودکانی بهینه سازی شده است که کار با تلسکوپ‌های سنتی برای‌شان دشوار است.


بیشتر بخوانید : تلسکوپ فضایی تس چگونه سیارات فراخورشیدی را شکار می‌کند؟


البته اپلیکیشن تلسکوپ هیونی چیزی بیشتر از یک همتای دیجیتالیِ “چشمی تلسکوپ” محسوب می‌شود. وجود یک نقشه آسمان تعاملی و چندین قابلیت آموزشی نظیر تورهای آسمان شب، بازی‌های نجومی و چالش‌هایی برای بازکردن محتواهای قفل شده شاهد این گفته است. رصدگران می‌توانند با استفاده از این اپلیکیشن به ثبت تصویر و به اشتراک گذاری آن مشغول شوند. همانطور که در ادامه خواهیم گفت کیفیت تصاویر ۱۲۸۰ در ۱۰۲۴ پیکسل خواهد بود.

جک چن (Jack Chen)، موسس و مدیرعامل هیونی، می‌گوید :

“همه‌ ما نخستین باری که در کودکی با یک تلسکوپ کار کردیم را به خاطر داریم. ما در هیونی تلاش کردیم تا این حس را مجددا برای نسل جدید زنده کنیم و یک نوآوری فناورانه را به این اختراع قدیمی اضافه کنیم.”

اما برویم سراغ خود تلسکوپ. تلسکوپ هیونی یک طراحی براق کاسگرین (Cassegrain) دارد که با اپتیک‌های دقت، موتور‌های دوگانه GoTo با” کنترل جهت” خودکار و دو سنسور تصویر بهینه شده برای رصد آسمان شب همراه شده است. تلسکوپ هیونی توسط اپلیکیشن کنترل می‌شود و دارای همترازی سماوی برای تصاویر عمیق‌تر است. سخت افزار این تلسکوپ شامل یک پایه موتوری Alt-Az، سنسورهای دوگانه آپتینا MT9M001، شتاب‌سنج و مغناطیس‌سنج است.

اپتیک‌های بخش اصلی شامل یک دیافراگم ۱۵۲.۴ میلی‌متری، یک لوله ۲۸۰ میلی‌متری، زاویه دید ۰.۲۷ درجه‌ای، فاصله کانونی ۱۵۲۴ میلی‌متری و قدر ستاره‌ای ۱۲.۸ است. رزولوشن این تلسکوپ ۱۲۸۰ در ۱۰۲۴ پیکسل است. تلسکوپ هیونی از طریق یک شبکه وای‌فای محلی یا وای‌فای خانگی به تبلت یا تلفن هوشمند شما متصل می‌شود.

تلسکوپ هیونی
تلسکوپ هیونی را می‌توان با استفاده از یک شبکه وای‌فای به تبلت یا اسمارت فون متصل کرد. علاوه بر کنترل تلسکوپ، امکانات آموزشی متعددی در اپلیکیشن این تلسکوپ هوشمند گنجانده شده است. (اعتبار : Hiuni)

اگر این مشخصات فنی برای شما جالب توجه نبود، شاید جالب باشد که بدانید کار کردن با این تلسکوپ بسیار آسان و انعطاف ‌پذیر خواهد بود. تلسکوپ هیونی به طور خودکار کالیبره می‌شود؛ هنگامی که آن را به اپلیکیشن همراه‌اش متصل کنید و یک جرم آسمانی را برای رصد انتخاب کنید، این تلسکوپ به طور خودکار در راستای جرم انتخابی شما قرار می‌گیرد. شما می‌توانید دو حالت مختلف را انتخاب کنید :حالت “نمای آسمان” (Sky View)، یک نمای واید انگل از نور، و حالت “نمای فضا” (Space View)، که به نماهای نزدیک از ستارگان، سیارات و سایر اجرام اختصاص یافته و توسط لوله اپتیکی شش اینچی تلسکوپ انجام میشود.

اگر می‌خواهید ستاره‌ها را در طول شب به نظاره بنشینید، تلسکوپ هیونی زحمات آن را به عهده می‌گیرد. این تلسکوپ هوشمند در ابتدا لوله اپتیکی خود را با موقعیت جرم آسمانی انتخابی هم‌تراز می‌کند، سپس برهمین اساس و برای مقابله با تاثیر چرخش زمین به طور خودکار خود را تنظیم می‌کند.

سرمایه‌گذاری روی تلسکوپ هوشمند هیونی در شرکت کیک‌استارتر اکنون در حال افزایش است. برای حمایت از چنین محصولاتی همواره باید احتیاط لازم رابه خرج داد، اما به نظر می‌رسد این محصولی جذاب و شایسته باشد. تلسکوپ هیونی در فروشگاه‌ها عرضه نمی‌شود، اما شما هم‌اکنون می‌توانید با تخفیف بسیار بالای ۵۹ درصدی از  کمپین کیک‌استارتر هیونی، این محصول را پیش‌خرید کنید.

هم اکنون جذب سرمایه این محصول از هدف تعیین شده ۵۰ هزاری دلاری نیز فراتر رفته است. قیمت این محصول پس از عرضه ۱۱۹۰ دلار خواهد بود، اما اکنون با تحفیف ۵۹ درصدی می‌توانید حدود ۷۰۰ دلار جلوتر باشید. فقط تا ۱۱‌ام ماه می (۲۱ اردیبهشت) امکان خرید این محصول با قیمت ۴۸۹ دلار وجود دارد. با سفارش تلسکوپ هیونی از کمپین کیک‌استارتر، خریداران محصول خود را در ژوئن ۲۰۱۹ تحویل خواهند گرفت. مطابق بررسی تکراتو امکان ارسال این محصول به سراسر جهان، از جمله ایران، وجود دارد.

بیشتر بخوانید :

منبع : DigitalTrend, Space

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر