;
coinex

گزارش فصلی مربوط به وضعیت عرضه موبایل های هوشمند در اروپا

موسسه آماری  Canalys جدیدا گزارشی فصلی از وضعیت عرضه موبایل های هوشمند در اروپا منتشر کرده است. البته آمار منتشر شده چندان جالب نیست.

به گزارش تکراتو، عرضه موبایل های هوشمند در بازه زمانی ژانویه تا مارس با کاهش 6.3 درصدی همراه بوده و کشورهایی مثل بریتانیا، فرانسه و آلمان به ترتیب کاهش 29.6، 23.2 و 16.7 درصدی را پشت سر گذاشته اند. در مجموع، افت 13.9 درصدی در عرضه موبایل های هوشمند وجود داشته است.


بیشتر بخوانید: اعلام لیست محبوب ترین گوشی های سه ماهه اول سال ۲۰۱۸


البته وضعیت عرضه موبایل های هوشمند در اروپای شرقی و مرکزی بهتر است و با رشد 12.3 درصدی 15.9 میلیون دستگاه عرضه شده است. همچنین در کشور روسیه افزایش 25.4 درصدی در عرضه موبایل های هوشمند مشاهده شده است.

جزئیات عرضه موبایل برترین تولید کنندگان

در بخشی از این گزارش منتشر شده علاوه بر پرداختن به وضعیت عرضه موبایل های هوشمند ، جزییات مربوط به برترین تولیدکنندگان موبایل نیز در این قاره منتشر شده است.

در سه ماهه ابتدایی سال 2018، سامسونگ بیش از 15 میلیون دستگاه عرضه کرده که این آمار باعث شده در جایگاه نخست قرار گیرد. البته با وجود اینکه سامسونگ جایگاه نخست را دارد اما نسبت به سال گذشته عرضه موبایل های هوشمند این کمپانی کاهش یافته است. علت این کاهش برتری هواوی و شیائومی در بازار دیوایس های اقتصادی است.


بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های ارزان‌قیمت ۲۰۱۸ ؛ کدام محصول را انتخاب کنیم؟


اپل با عرضه 10.2 میلیون دستگاه و سهم 22.2 درصدی از بازار، بار دیگر در جایگاه دوم باقی ماند اما با این وجود اپل نیز کاهش 5 درصدی را تجربه کرد.

شیائومی جهشی به رده چهارم داشته و توانسته با تحمل ضرر نسبی، سهم خود از بازار را افزایش دهد و سپس به سراغ عرضه اولیه سهام برود.

در آخر باید گفت که  Canalys به تحلیل ترندهای حوزه اسمارت فون نیز پرداخته است. 15 درصد از موبایل های فروخته شده، نمایشگری بلند قامت دارند و از طرف دیگر، فروش دستگاه های دو سیم کارت تا 8 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. دوربین دوگانه هم از دیگر قابلیت های محبوب به شمار می رود و تعداد دیوایس های مجهز به این ماژول، از 5 میلیون واحد سال قبل به 13 میلیون دستگاه افزایش یافته است.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: gsmarena

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر