;
coinex

ایندوریا ؛ طراحی نرم افزار موقعیت یاب اماکن سرپوشیده

محققان یک شرکت دانش بنیان در قالب یک تیم استارتاپی موفق شدند تا یک نرم افزار موقعیت یاب اماکن سرپوشیده برای راحتی انتخاب مسیر طراحی کنند.

به گزارش تکراتو، این تیم استارتاپ ایرانی متشکل از فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد قزوین است که موفق شده اند تا یک نرم افزار موقعیت یاب اماکن سرپوشیده طراحی کنند. این تیم ابتدا در قالب یک استارتاپ برای طراحی این نرم افزار تلاش کرده اند و اکنون در قالب یک شرکت دانش بنیان فعالیت می کنند.

طراحی نرم افزار موقعیت یاب اماکن سرپوشیده

فرشید عبداللهی یکی از محققان تیم استارتاپی نرم افزار مکان یاب داخلی ایندوریا در مورد این نرم افزار اعلام کرد که این برنامه قادر است کاربران را در محیط های سرپوشیده راهنمایی کند.

وی ادامه داد که چون جی پی اس ها در مکان های سرپوشیده کار نمی کنند، استفاده از این نرم افزار می تواند گزینه ای مناسب باشد. بیمارستان ها، مراکز خرید، سینما، استادیوم ها، دانشگاه های بزرگ و ساختمان های سرپوشیده نیاز به این نرم افزارها دارند زیرا کاربری که برای اولین بار به این اماکن وارد می شود آشنایی با نقشه ساختمان ندارد.

عضو این تیم استارتاپی ادامه داد برای اینکه نقشه اماکن مختلف در این نرم افزار قرار گیرد باید بین شرکت و مراکز سرپوشیده همکاری وجود داشته باشد و اطلاعات نقشه  ساختمان و مراکز در این سامانه ثبت شوند.

ویژگی های نرم افزار موقعیت یاب اماکن سرپوشیده

فرشید عبداللهی در ادامه صحبت هایش در مورد این نرم افزار اعلام کرد که هنوز در کشور نمونه داخلی این برنامه طراحی نشده است. وی به ویژگی های این نرم افزار اشاره کرد و ادامه داد که این نرم افزار علاوه بر نقشه موقعیت، موقعیت لحظه‌ای کاربر، سامانه اطلاعاتی و خدمات موقعیت‌محور را هم به مخاطبان ارائه می کند.

به گفته این محقق، علاوه بر نقشه، زمانی که کاربر، داخل ساختمان است می‌تواند مکان دقیق خود را روی نقشه به صورت آفلاین و بدون نیاز به اینترنت مشاهده کرد و از کوتاه ترین مسیر به مقصد مورد نظر خود برسد.

در حال حاضر فقط نسخه اندروید نرم افزار موقعیت یاب اماکن سرپوشیده وجود دارد و نسخه ios در دست توسعه است. فرشید عبداللهی،  سید علیرضا حسینی، نوین شاهرودی، محمد آرون، فرشید اباذری، مصطفی فاتحی نیا فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و اعضای این تیم استارتاپی هستند.

.

منبع: mehrnews

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    سلام چطور میتونم با اعضای گروه تماس داشته باشم

    پاسخ