;
coinex

اختلال در پیام رسان سروش ؛ داستان مشکلات زیرساخت کشور از کجا شروع شد؟

اختلال در پیام رسان سروش باعث شد تا مدیر این پیام رسان شکایت خود از زیرساخت کشور را اعلام کند. اما چرا باید پیام رسان های داخلی با چنین مشکلی روبه رو شوند؟

اصل داستان از فیلترینگ تلگرام شروع شد. یا شاید بهتر باشد آن را به آغاز محبوبیت تلگرام در کشور ربط داد. به نظر می رسد زمانی که این پیام رسان رفته رفته در حال محبوبیت بود، مسئولین نیز در فکر فیلتر کردن و از دسترس خارج کردن آن بودند.

اکنون تلگرام، این پیام رسان محبوب ایرانی ها فیلتر است و گفته شده هیچ گاه رفع فیلتر نخواهد شد. اما مشکل فقط فیلترینگ تلگرام و از دسترس خارج شدن آن نیست، مشکل اختلال در اینترنت، عدم دسترسی به برخی سایت های داخلی و همچنین دسترسی به پیام رسان های داخلی است. پیام رسان های که علت اصلی فیلترینگ تلگرام، رونق آنها بود.


بیشتر بخوانید: بررسی پیام رسان سروش؛ هر آنچه که باید در مورد اپلیکیشن ایرانی سروش بدانید


از صبح یازدهم اردیبهشت که تلگرام فیلتر شد، مشکلات نیز آغاز شد. البته در اینجا قصد نداریم مشکلات جوانان و از دست رفتن مشاغل مختلف را با فیلترینگ این پیام رسان بازگو کنیم، بلکه منظور مشکلاتی است که با فیلترینگ تلگرام در زیرساخت کشور ایجاد شد.

در همان آغاز فیلترینگ بسیاری از سایت های کشور دچار مشکل شدند و امکان دسترسی به آنها وجود نداشت. حتی بسیاری از سایت ها نیز هنوز با چنین مشکلی روبه رو هستند، لحظه ای سایت آن در دسترس است و لحظه ای دیگر نه!


بیشتر بخوانید: آموزش حذف اکانت سروش ؛ چگونه حساب کاربری خود را از پیام‌رسان سروش حذف کنیم؟


مشکلات پیام رسان های داخلی بعد از فیلترینگ تلگرام

مشخص است که هدف از فیلترینگ تلگرام رونق گرفتن و افزایش استفاده از پیام رسان های داخلی است. اما پیام رسان های بومی نیز خود در حال دست و پنجه نرم کردن با مشکلات پیش آمده بعد از فیلترینگ هستند. اما علت این مشکلات پیش آمده در زیرساخت چه می تواند باشد؟

بعد از فیلترینگ تلگرام گفته شد که که تعداد یک میلیون کاربر اکانت خود را حذف کرده اند و به پیام رسان های داخلی رفته اند، همچنین اعلام شد که تعداد بازدیدها و تولید محتوا در تلگرام نیز کاهش یافته است. در ادامه به افزایش 10 میلیونی کاربران پیام رسان ایرانی سروش اشاره شد که البته این افزایش تعداد کاربر مشخص نیست که واقعیت دارد یا نه!


بیشتر بخوانید: افزایش کاربران پیام رسان های داخلی ؛ سروش ۱۰ میلیونی شد!


آمار دانلود فیلترشکن ها رو به افزایش است و به نظر می رسد که کاربران همچنان تا آخرین نفس به این پیام رسان وفادار خواهند بود. اما به نظر می رسد که دلیل وجود این مشکلات در زیرساخت این باشد که تلگرام به گونه ای فیلتر شود که دیگر امکان استفاده از آن حتی با فیلترشکن هم امکان پذیر نباشد. این مسئله باعث شد تا بعضی آی پی ها از دسترس خارج شوند و امکان دسترسی به آنها وجود نداشته باشد.

اختلال در پیام رسان سروش ؛ چرا پیام رسان های داخلی؟

چند روز پیش مدیر پیام رسان سروش در توییتی اعلام کرد که اختلال دو روز گذشته در زیرساخت ارتباطی کشور، اپراتورها و سروش، ناشی از چالش های نرم افزاری آنها، کم لطفی اپراتوهای همراه و عدم اختصاص حداقل های زیرساختی از سوی دولت بوده است.

اختلال در پیام رسان سروش

پیام رسانی که تلگرام به خاطر آن فیلتر شده خود از وضعیت زیرساخت کشور شکایت دارد.

وی در ادامه همچنین در توییتی دیگر اعلام کرد که متاسفانه در چند روز گذشته با وجود اطلاع شرکت زیرساخت از آی پی های سروش، دو آی پی این پیام رسان بدون اطلاع قبلی و به دلایل نامعلوم مسدود شده اند. وی ادامه داد که این اتفاق باعث شده تا فشار زیادی بر روی یکی از سرورهای اصلی ایجاد شود و سرویس دهی کند گردد. به گفته مدیر این پیام رسان، مشکل امروز رفع شده و همچنین از صبوری کاربران تشکر کرد.

دلایل اختلال در پیام رسان سروش

بنابراین مشخص است که پیام رسان های داخلی هم از مشکلات فیلترینگ تلگرام در کشور در امان نیستند. البته مدیر سروش در توییت خود اعلام کرده که مشکلات نرم افزاری هم خود باعث شده تا این پیام رسان با مشکلاتی همراه باشد که این نشان می دهد که این پیام رسان هنوز به رشد کافی برای سرویس دهی به این میزان کاربر نرسیده است. اینکه چرا آی پی های سروش مسدود شده اند خود جای سوال دارد که چرا با وجود اینکه هدف از فیلترینگ تلگرام استفاده از پیام رسان های داخلی بوده، سروش با مشکلاتی روبه رو بوده است؟!

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: Techrato

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر