coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

حسگر اثر انگشت فراصوت زیر نمایشگر اپل در حال توسعه است

براساس گزارشات موجود، اپل در حال توسعه حسگر اثر انگشت فراصوت زیر نمایشگر است. البته سامسونگ پیش از اپل این فناوری را توسعه داده است.

به گزارش تکراتو، سامسونگ تکنولوژی فراصوت مورد نیاز برای حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر را توسعه داده و در نظر دارد که آن را در گوشی گلکسی اس 10 تعبیه کند. اکنون گزارشات نشان از توسعه‌ی این تکنولوژی توسط اپل دارد.


بیشتر بخوانید: حضور حسگر اثر انگشت روی صفحه نمایش شیائومی می ۷


توسعه حسگر اثر انگشت فراصوت توسط اپل

کمپانی های چینی سازنده گوشی های هوشمند که از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر استفاده می کنند، از فناوری اپتیکال بهره می برند. در این فناوری، نوری به انگشت کاربر تابیده می شود و به این ترتیب امکان خواندن شکل اثر انگشت مهیا می گردد. اما در مقابل، فناوری حسگر اثر انگشت فراصوت که اپل و سامسونگ و … در حال توسعه آن هستند، جزئیات کوچکی از پوست را دریافت می کند.

این روش دقیق تر از نمونه های اپتیکال است. لازم به ذکر است که علاوه براین موارد فناوری سومی به نام تکنولوژی خازنی نیز وجود دارد که تغییرات الگوهای الکتریکی را تشخیص و با اثر انگشت تطبیق می دهد.

کمپانی های دیگر معمولا ساخت اجزای مورد نیاز برای این فناوری را به دیگران می سپارند، اما سامسونگ آن را برای خود حفظ می کند و به نظر می رسد که دلیل این موضوع استفاده از این تکنولوژی در دستگاه هایی فراتر از گوشی های هوشمند باشد.

به نظر می رسد که، در بهترین حالت در آیفون های سال 2019 حسگر اثر انگشت فراصوت زیر نمایشگر تعبیه شود.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: phonearena

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر