;
coinex

بررسی وضعیت امنیت سایبری ایران بر اساس شاخص GCI

براساس شاخص GCI که از سوی اتحادیه بین المللی مخابرات منتشر شده است، وضعیت امنیت سایبری ایران در سطح متوسطی قرار گرفته است.

به گزارش تکراتو، مهدی فقیهی در کارگاه بین‌المللی امنیت سایبری، بر محک زدن مهم‌ترین معیارهای سنجش جامعه اطلاعاتی اظهار کرد. در مورد شاخص GCI باید گفت که شاخصی است که ITU اتحادیه بین‌المللی مخابرات برای ارزیابی سطح امنیت سایبری کشورهای مختلف، آن را منتشر می‌کند. بر اساس این شاخص، ایران در بین تمام کشورهای جهان، توانسته در دسته‌بندی متوسط در سطح جهانی جایگاهی برای خود داشته باشد.


بیشتر بخوانید: بررسی بزرگترین حمله دی‌داس تاکنون؛ حمله به سایت github


بررسی وضعیت امنیت سایبری ایران

فقیهی بیان کرد که با توجه به بررسی شاخص‌های GCI و  همچنین وضعیت شاخص های فعلی کشور، بیشترین تمرکز به‌منظور دستیابی به بهبود وضعیت امنیت سایبری، می‌بایست در عرصه استانداردسازی صورت گیرد. به گفته وی استانداردسازی لازم است تا در دو بخش سازمانی و تخصصی تقویت شود. همچنین از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی هم در سطح تخصصی و هم در سطح عمومی باید به بالا بردن سطح آگاهی افراد کمک کرد.


بیشتر بخوانید: مهم ترین حملات سایبری در سال ۹۶ ؛ تهدیدات مخرب فضای مجازی


دبیر ستاد توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات فضای مجازی معاونت علمی در ادامه صحبت های خود در مورد وضعیت امنیت سایبری ایران ، بیان نمود که بر اساس شاخص GCI بیشترین ضعف کشور در دو حوزه استانداردسازی و آموزش قرار دارد.

وی ادامه داد که کشور در فقدان یک استراتژی موفق در عرصه امنیت سایبری به سر می‌برد، لذا یکی از اولویت‌های اساسی این عرصه تدوین استراتژی امنیت سایبری است. بنابراین در فضای امنیت فناوری اطلاعات و همچنین آموزش، یک سری پیشنهادات و استراتژی‌ها نوین لازم است تا همکاری‌های بین‌المللی و آگاهی کاربران از اولویت های بعدی در این مسیر افزایش یابد.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: mehrnews

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر