coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

تماس صوتی رایگان به تلگرام آلفا افزوده شد ؛ تلگرام رقیب اسکایپ می‌شود؟

در آخرین به روز رسانی تلگرام آلفا برای دسکتاپ قابلیت تماس صوتی رایگان به آن افزوده شده است. باید دید آیا این قابلیت یک رقیب جدی برای اسکایپ به شمار خواهد رفت؟

تلگرام یک سرویس پیام رسان ابری است که هم در دسکتاپ و هم توسط اسمارت‌فون‌ها می‌توان به آن دسترسی داشت. در این نوشتار قصد داریم از جدیدترین بروزرسانی نسخه آلفای تلگرام بگوییم که برای پلتفرم دسکتاپ منتشر شده است.

به نظر می‌رسد علاوه بر قابلیت پروکسی داخلی در تلگرام آلفا که چند روز قبل در تکراتو به تفصیل به آن پرداختیم، جدیدترین نسخه دسکتاپ تلگرام ویژگی جدید دیگری نیز دارد: قابلیت برقراری تماس صوتی رایگان؛ امکانی که تا پیش از این تنها در بستر سیستم‌ عامل‌های اندروید و آی‌اواس وجود داشت. به علاوه کاربرانی که از ویندوز فون استفاده می‌کنند نیز از این پس امکان استفاده از تماس صوتی را دارند.


بیشتر بخوانید : تلگرام آلفا (Telegram Alpha) بدون فیلتر برای دسکتاپ ؛ تلگرام ضدفیلتر می‌شود؟


به‌روزرسانی جدید تلگرام آلفا چندی پیش و با ارائه چندین قابلیت جدید از جمله پروکسی داخلی منتشر شد. نکته جالب توجه اینکه تلگرام اخیرا در راستای بهینه سازی امنیت کاربران خود از پروتکل امنیتی جدیدی تحت عنوان MTProto استفاده کرده است.

با این حساب حتی سرور تلگرام نیز دیگر نمی‌تواند به محتویات رمز‌نگاری شده کاربران دسترسی داشته باشد و پیام‌رسانی به صورت کاربر به کاربر جریان خواهد داشت. این ویژگی‌ است که نه تنها برای پیام‌های متنی بلکه برای همه محتواها اعم از تماس صوتی نیز وجود دارد.

تماس صوتی در تلگرام آلفا
قابلیت تماس صوتی رمزنگاری شده به جدیدترین بروزرسانی نسخه دسکتاپ تلگرام افزوده شده است. موضوعی که می‌تواند تلگرام را به رقیبی جدی برای سایر اپلیکیشن‌ها پیام رسان تبدیل کند. روند رو به رشد تلگرام در سال های اخیر خطری جدی برای رقبای آن است. (اعتبار : appleapple)

اینطور که به نظر می‌رسد توسعه دهنگان تلگرام قابلیت تماس صوتی را در تمامی نسخه‌های دسکتاپ اعم از ویندوز، مک‌او‌اس و لینوکس فعال کرده‌اند. اکنون به طور قطع می‌توان گفت تلگرام با افزودن این ویژگی جدید به رقیبی جدی برای اسکایپ‌ شرکت مایکروسافت تبدیل شده است.

باید دید آیا اپلیکیشن واتس‌اپ نیز به این رقابت می‌پیوندد یا خیر. البته واتس‌‌اپ تا کنون چیزی به عنوان نسخه دسکتاپ ارائه نکرده است. هرچند نسخه تحت وب این پیام‌رسان با عنوان “واتس‌اپ وب” مدت‌هاست که فعال است، اما برای استفاده از آن نیاز به مرورگر وجود دارد.


بیشتر بخوانید: آموزش کار با واتس اپ ؛ از نصب تا تنظیمات پیشرفته و چت کردن با این پیام‌رسان


البته باید به این تفاوت اشاره کنیم که برخلاف اسکایپ، اولین نسخه تلگرام برای اسمات‌فون‌ها ارائه شد. در ادامه هر دو این اپلیکیشن‌ها فعالیت‌ خود را توسعه دادند. اسکاپ به موبایل‌ها و رد پای تلگرام به دسکتاپ رسید. در مقایسه این دو اپلیکیشن از منظر کیفیت تماس صوتی، اسکایپ با پشتیبانی از قابلیت تماس صوتی گروهی و نیز تماس تصویری یک سر و گردن بالاتر از رقیب روسی خود است.

اما با توجه به سیر توسعه چشم‌گیر تلگرام در طول مدت اخیر، به جرات می‌توان گفت مدت زمان زیادی طول نخواهد کشید تا این پیام‌رسان خدماتی مشابه اسکایپ را نیز به کاربران خود ارائه کند. اگر شما نیز از بروزرسانی جدید تلگرام آلفا استفاده می‌کنید، تجربه خود را از تماس صوتی رایگان تلگرام با ما به اشتراک بگذارید!

بیشتر بخوانید :

.

منبع : Technobezz

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر