;
coinex

ممنوعیت استفاده از آنتی ویروس کسپرسکی در هلند اعلام شد

ممنوعیت استفاده از آنتی ویروس کسپرسکی  در هلند نیز اعلام شد. چند ماه پیش نیز استفاده از آنتی ویروس کسپرسکی در سازمان های دولتی آمریکا ممنوع شد.

به گزارش تکراتو، دولت هلند نامه ای به پارلمان این کشور ارسال کرده و به بهانه‌ی دغدغه های امنیت ملی، از تصمیم خود برای جایگزین کردن کسپرسکی با سایر آنتی ویروس ها، خبر داده است.


بیشتر بخوانید: ممنوعیت تبلیغات کسپرسکی در توییتر ؛ علت چیست؟


ممنوعیت استفاده از آنتی ویروس کسپرسکی

ابلاغ مربوط به ممنوعیت استفاده از آنتی ویروس کسپرسکی توسط وزیر دادگستری هلند تنظیم شده و در آن از شرکت هایی که با داده های حساس سروکار دارند، خواسته شده تا به این رویکرد توجه داشته باشند. در این نامه اعلام شده که حکومت روسیه برنامه سایبری خصمانه ای را مدیریت می کند که بر هلند و منافع این کشور متمرکز است.


یشتر بخوانید: بهترین آنتی ویروس‌ های ۲۰۱۸ ؛ ۱۱ مورد از برترین اپلیکیشن‌ های آنتی ویروس جهان در سال ۹۶-۹۷


ممنوعیت استفاده از آنتی ویروس کسپرسکی در آمریکا

وزارت امنیت ملی آمریکا، چند ماه پیش بر احتمال ارتباط بین مسئولان کسپرسکی و سرویس های اطلاعاتی روسی در بخشنامه ای تاکید کرد و از تمامی سازمان ها و دپارتمان های فدرال خواست تا محصولات این کمپانی را از کامپیوترهای دولتی خود حذف نمایند.

در ادامه دونالد ترامپ، لایحه اختیارات دفاع ملی 2018 را امضا کرد و براساس آن استفاده از محصولات کسپرسکی لب در ادارات دولتی ممنوع شد.


بیشتر بخوانید: مهم ترین تهدید سایبری سال ۲۰۱۸ در جهان چیست؟


بیانیه‌ی کسپرسکی در مورد رد اتهامات وارده

دولت هلند نیز بر اساس استدلال های مشابه مدعی ارتباط بین این کمپانی امنیتی و دولت روسیه شده که نتیجه آن به خطر افتادن اطلاعات حساس کشورهای دیگر است. کسپرسکی با رد این اتهامات بیانیه زیر را منتشر کرد:

کسپرسکی لب هرگز به هیچ دولتی در زمینه جاسوسی سایبری یا اقدامات خصمانه کمک نکرده و نخواهد کرد. گناهکار قلمداد کردن یک شرکت خصوصی به خاطر مسائل ژئوپولیتیکی نگران کننده است.

البته وزیر دادگستری هلند با تاکید بر پیدا نکردن شواهدی از جاسوسی این شرکت، از کنار گذاشتن احتیاطی آن نام برده و اقدامات مشابه دولت هایی نظیر آمریکا و انگلیس را شواهدی برای دفاع از این تصمیم معرفی کرده است.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: cnet

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر