;
coinex

رونمایی از اولین پردازنده ۱۰ نانومتری توسط اینتل

شرکت اینتل بالاخره توانست از اولین پردازنده ۱۰ نانومتری خود رونمایی کند. این تراشه در رایانه های نوت بوک مورد استفاده قرار می گیرد.

به گزارش تکراتو، تراشه Core i3-8121U  اولین تراشه ۱۰ نانومتری از سری کنون لیک است که بر روی یک مدل نوت بوک تولیدی شرکت لنووو نصب می شود. البته پیش از این نیز گفته شد که ممکن است تولید این تراشه تا سال ۲۰۱۹ به زمان نیاز داشته باشد، اما اینتل سرانجام توانست آن را سریعتر و در ماه می عرضه کند.


بیشتر بخوانید: پردازنده ی Core i9 از قویترین پردازنده های دنیای لپ تاپ است!


بررسی ویژگی های اولین پردازنده ۱۰ نانومتری

اولین پردازنده ۱۰ نانومتری اینتل از نسل هشتم تراشه های ساخته شده توسط این کمپانی است که سرعت پایه آن ۲.۲ گیگاهرتز اعلام شده است. البته سرعت این تراشه در صورت تقویت می تواند به ۳.۲۰ گیگاهرتز افزایش یابد.

تولید این تراشه توانسته راه را برای تولید لپ تاپ ها و نوت بوک های جدید هموار کند. بنابراین لپ تاپ ها می توانند از سرعت بیشتر و ضخامت کمتری برخوردار شوند. لنووو قصد دارد این تراشه را همراه با پردازنده گرافیکی آر ۵ شرکت ای ام دی به کار گیرد.

اولین پردازنده ۱۰ نانومتری اینتل از حافظه  LPDDR4 پشتیبانی می کند و حداکثر پهنای باند ظرفیت حافظه آن ۴۱.۶ گیگابیت در ثانیه است که ۲۲ درصد بیشتر از نزدیک ترین رقیب آن یعنی Core i3-8130U است. قیمت این تراشه هنوز اعلام نشده است.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: slashgear

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر