;
coinex

توضیحات زاکربرگ به سران اروپا در مورد رسوایی اخیر فیسبوک

توضیحات زاکربرگ به سران اروپا در مورد رسوایی اخیر فیسبوک است. رسوایی که به واسطه‌ی کمبریج آنالیتیکا ایجاد شد و اطلاعات کاربران را فاش کرد.

به گزارش تکراتو، به دنبال رسوایی اخیر فیسبوک به واسطه کمپانی کمبریج آنالیتیکا اطلاعات بیش از 87 میلیون کاربر این شبکه اجتماعی فاش شد. مارک زاکربرگ در مقابل اعضای کنگره آمریکا حاضر شد و به برخی از سوالات نمایندگان پاسخ داد. به نظر می رسد که اکنون زاکربرگ قصد ارائه توضیحات برای سران اروپا را دارد.


بیشتر بخوانید: رسوایی دوباره؛ انتشار داده های تست روانشناسی سه میلیون کاربر فیسبوک


توضیحات زاکربرگ به سران اروپا

زاکربرگ اعلام نمود که فیسبوک از اتفاق پیش آمده بسیار متأسف است. در ادامه اعلام شد که فیس بوک تغییرات اساسی را برای جلوگیری از اتفاقاتی مشابه اعمال خواهد کرد.

به گفته‌ی رئیس پارلمان اروپا، بنیانگذار فیسبوک امروز با سران اروپا دیدار خواهد کرد. وی از آنها برای عدم تلاشش در حفظ اطلاعات کاربران پلتفرم فیسبوک عذرخواهی می کند. زاکربرگ پیش از این دیدار اعلام کرده بود که:

همه می‌دانیم که ما طی چند سال گذشته موفق نشده ایم که از پلتفرم‌هایمان محافظت کنیم تا کسی نتواند از آن‌ها برای آسیب رساندن به دیگران استفاده کند. سودجویان تا به حال توانسته‌‌اند از پلتفرم ما برای نشر خبر‌های دروغ، دخالت بیگانگان در انتخابات آمریکا و سو استفاده از اطلاعات کاربران بهره ببرند. این اشتباه ماست و از آن شرمنده‌ایم.


بیشتر بخوانید: زاکربرگ: تلاش برای بازسازی فیسبوک به ۳ سال زمان نیاز دارد


این شرکت اشتباها اطلاعات بیش از ۸۷ میلیون کاربر خود را در اختیار Cambridge Analytica قرار داد. در ادامه فیسبوک به استفاده از این اطلاعات برای دستکاری و دخالت در نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده‌ی آمریکا سال ۲۰۱۶ متهم شد.

بعد از این اتفاقات فیس بوک تغییراتی اساسی را پلتفرم خود ایجاد کرد و امنیت آن را افزایش داد. این کمپانی شدیدا پیگیر است تا مشکلی به این صورت دیگر برای آنها و کاربران این شبکه اجتماعی اتفاق نیافتد. حال باید دید که با عذرخواهی و توضیحات زاکربرگ در مورد این اتفاق، سرنوشت این شبکه‌ی اجتماعی چه خواهد بود.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: cnbc

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر